۲۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۰
کد خبر: ۵۰۴۴۹۰
حجت الاسلام والمسلمین صافی گلپایگانی:

جنایت‌های داعش به دلیل دوری از اهل بیت است

استاد درس خارج حوزه علمیه قم با اشاره به فعالیت گروه‌های سلفی و تکفیری، کشتار بی‌رحمانه مردم بی گناه را حاصل دوری این گروه از اهل بیت دانست.
محمدحسن صافی گلپایگانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن صافی گلپایگانی در پانزدهمین جلسه از سلسله جلسات«تفسیر آیات مهدوی» در دارالزهراء(س) قم به بیان نکاتی درباره شناخت امام زمان(عج) پرداخت و گفت: اگر کسی بخواهد خدای متعال را بشناسد و نسبت به معارف دین مبین اسلام آگاهی پیدا کند، باید به وسیله امام حیّ و ناظر باشد.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم اظهار داشت: بدون معرفت به امام زمان(عج)، معرفت به خدای متعال اصلا امکان ندارد؛ در واقع راه شناخت خدای متعال فقط از طریق امام علیه السلام امکان پذیر است و اگر کسی بخواهد غیر از این راه، پروردگار  را بشناسد، درگیر انحرافات فکری و عقیدتی می شود که متأسفانه این انحرافات در بین جوامع اسلامی وجود دارد.

وی تصریح کرد: برخی کشورها با وجود این که ادعای اسلامیت می کنند، ولی به قدری انحراف عقیدتی دارند که سبب استهزاء دشمنان اسلام می شوند؛ این انحرافات و معضلات به این دلیل ایجاد شده که از امام علیه السلام جدا هستند؛ فقط کسانی که امام را قبول نداشته باشند می گویند که خداوند را با چشم عادی می توان دید و برای خدای متعال دست و پا و جسم قائل هستند.

حجت الاسلام والمسلمین صافی گلپایگانی با اشاره به دعا «اللّهم عرّفنی نفسک...» ادامه داد: امام صادق(ع) می فرمایند، روزی امام حسین(ع) بر اصحاب خود وارد شدند و به آنان فرمودند، خدای متعال بندگانش را برای عبادت و شناخت راه خلق کرد؛ اگر انسان خدای متعال را شناخت و بندگی او را کرد، از بندگی دیگران بی نیاز می شود؛ فردی از حضرت پرسید، ما چگونه باید خداوند را بشناسیم؟ ایشان پاسخ دادند، اهل هر زمانی برای شناخت خداوند، باید امام زمان خودشان را بشناسند.

وی با اشاره به فعالیت گروه های سلفی و تکفیری ابراز داشت: امروزه شاهد هستیم که برخی جریانات و گروه ها، ادعای توحید دارند؛ اما موحدان را به شهادت می رسانند؛ جنایتهای داعش و امثالهم که «لا اله الا الله» می گویند و مردم را می کشند، به خاطر دوری از اهل بیت(ع) است.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم با تأکید بر این که هر کس امام زمان خود را نشناسد، به مرگ جاهلیت مرده است، گفت: اگر کسی امام زمان خود را نشناخت، به حالت یهودی یا نصرانی از دنیا می رود؛ تنها دینی که مورد قبول خدای متعال است، دین مبین اسلام است.

وی رسالت واقعی حوزه های علمیه را شناخت امام به جامعه توصیف کرد و بیان داشت: اگر ما امام زمان(عج) را بشناسیم و بشناسانیم و بدانیم که مولا و رهبر ما و آن که همه چیز ما از اوست، حضرت مهدی(عج) است، آن موقع حوزه علمیه ای داریم که می توانیم بگوییم، حضرت حجت(عج) هم از این حوزه رضایت دارد.

حجت الاسلام والمسلمین صافی گلپایگانی در پایان افزود: عبادت بدون شناخت امام زمان(عج) و ولایت امیرمومنان علی(ع)، نزد خدای متعال هیچ ارزشی ندارد؛ خدای متعال ائمه اطهار(ع) را به مردم شناساندند و ائمه معصوم(ع) خداوند متعال را به مردم معرفی کردند؛ در روایتی نیز تأکید شده که اگر اهل بیت(ع) نبودند، خداوند شناخته نمی شد./840/ ۲۰۲/ص

ارسال نظرات