۲۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۳:۲۵
کد خبر: ۵۰۴۵۱۷
معاون ارتباطات و امور بین الملل شبکه جهانی ولایت:

هزینه ۸۰ میلیارد دلاری عربستان برای جذب جوانان اروپایی به داعش

فارغ التحصیلان دانشگاه های مکه، مدینه و ریاض امروز به داعش پیوسته اند؛ در حدود ۲۰ سال گذشته، عربستان نزدیک به ۸۰ میلیارد دلار در موسسات علمی و آموزشی خود در اروپا، هزینه کرده تا جوانان اروپایی را به گروه های تروریستی جذب کند.
داعش

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از شبستان، حجت الاسلام و المسلمین حبیب عباسی، معاون ارتباطات و امور بین الملل شبکه جهانی ولایت با ریشه شناسیِ جریان تکفیری و تروریستی داعش، اظهار کرد: تبلیغات متعددی روی این افراد در حوزه های فکری و عقلی صورت گرفته که تماما با سوءاستفاده از آیات قرآن است.

وی با بیان اینکه بیش از هزاران سال است که در جوامع اصلی دینی اسلام تحرک جدی و موثری ایجاد نشده است، افزود: برخی از این تحرکات پیش از انقلاب اسلامی در ایران به عنوان انقلاب مشروطه یا تحریم تنباکو به عنوان یک جنبش دینی که این موارد هم در میان شیعیان رخ داده و در اهل سنت کمتر سابقه داشته است، رخ داد.

سواستفاده داعشی ها از آیات جهاد قرآن کریم

عباسی با بیان اینکه متاسفانه رویدادهایی با سردمداری دین که موجب عزت مسلمین شود، کم داشته ایم، تصریح کرد: در این مدت، در میان اهل سنت که بیشترین ناکامی را داشته اند و نتوانسته اند جریانی را شکل دهند، گروهی ایجاد شد که جهاد را مطرح می کند و از عزت مسلمین حرف می زند و می گوید اگر به آیات جهاد در قرآن کریم رجوع کنیم، به عزت و مال دست می یابیم.

کارشناس فِرَق و مذاهب با بیان اینکه شور و هیجان جوانان موجب می شود تا بعضاً با اینگونه حرف ها، فریب بخورند و از جان مایه بگذراند، گفت: این جریان از آیات قرآن کریم سوءاستفاده می کند و موجب می شود جوانانی که برای اولین بار با آیات جهاد روبرو شده اند، جدی پای کار بیایند تا حدی که خود را منفجر هم کنند.

وی با بیان اینکه قابل ترحم ترین بخش جریان داعش و تکفیر، جوانانی هستند که بدون علم به این گروه ها پیوسته اند، تاکید کرد: این جوانان ظرفیت جوامع اسلامی هستند که به جای اینکه صرف ساخت کشورها، رشد اسلام و یا رشد علمی کشورهای اسلامی شوند، صرف تخریب جامعه اسلامی و از بین بردن منابع و جامعه انسانی می شوند؛ معتقدم این افراد قابل ترحم هستند و همانطور که در حادثه تهران شاهد بودیم، این افراد، سنین کمی دارند و با سوءاستفاده سردمداران تکفیر از مفاهیمی همچون جهاد، در این دام افتاده اند و این رویدادهای تروریستی را رقم می زنند.

عربستان سعودی زادگاه داعش است

عباسی در پاسخ به این سوال که پشت پرده جریان داعش از کجا نشات می گیرد و این گروه تروریستی را با چه هدفی ایجاد کرده اند؟ تصریح کرد: اگر طبق بندی صورت گیرد، مرحله اول تشکیل این جریان و شبکه های تروریستی همانند داعش و جبهه النصره، وهابیت است و پشت پرده این گروه ها؛ عربستان سعودی، قطر، ترکیه و ...  قرار دارند اما زادگاه این گروه ها عربستان است و کشورهای دیگر نیز هم اکنون آنها را حمایت مالی می کنند.

سرمایه گذاری 80 میلیارد دلاری عربستان برای جذب جوانان اروپایی به داعش!!

معاون ارتباطات و امور بین الملل شبکه جهانی ولایت با بیان اینکه زادگاه این جریان های تروریستی در عربستان است و در این کشور افکار این جریان تولید و صادر می شود، گفت: افرادی که فارغ التحصیل دانشگاه های مکه، مدینه و ریاض بودند، امروز به داعش پیوسته اند و در حدود 20 سال گذشته، عربستان نزدیک به 80 میلیارد دلار در موسسات علمی، فرهنگی و آموزشی خود در اروپا، هزینه کرده است و موسسه رابط العالم الاسلامیه در این مناطق، در دانشگاه ها و موسسات مختلفی به تبلیغ وهابیت می پردازد که اگر وضعیت فارغ التحصیلان این مراکز را بررسی و ردیابی کنیم، در سوریه یا عراق در حال جنگ با مسلمانان هستند.

وی با بیان اینکه در این طبقه بندی اگر بالاتر رویم، بعد از عربستان باید سراغ اسناد بالادستی که آل سعود را در این کشور حاکم کرد، برویم، ابراز کرد: در این بخش به استعمار انگلیس می رسیم که این موضوع را مفصل در کتاب «خائن الحرمین» تشریح کرده ام و اسناد پشت صحنه انگلیس و آمریکا در تشکیل حکومت آل سعود را آورده ام.

هدف اقدام تروریستی تهران ایجاد رعب و وحشت بود

عباسی با واکاوی حادثه تروریستی روزهای گذشته در تهران افزود: این عملیات سطحی و ظاهری بود و به دلیل اینکه این افراد متعلق به نقطه خاصی از ایران بودند، اهداف خاصی را دنبال می کردند، معتقدم این افراد با وجود اینکه با داعش همکاری و وابستگی داشتند اما از سوی سرویس های جاسوسی دیگر هدایت و تطمیع شده بودند تا این اتفاق را رقم بزنند.

معاون ارتباطات و امور بین الملل شبکه جهانی ولایت با بیان اینکه مدل کار اصلا جدی نبود، خاطرنشان کرد: این نوع اقدامات تنها برای سلب امنیت و ایجاد رعب و وحشت بود زیرا اگر بنا داشتند جای خاصی را هدف قرار دهند، راهش این نبود و اینکه در حرم امام(ره) اشتباهاً به درمانگاه رفته اند، نشان دهنده عدم تشکیلاتی بودن اقدام شان است بلکه آنها تنها ایجاد ترس و وحشت را هدف داشتند تا بتوانند تلفات بگیرند./۱۳۲۵//۱۰۲/خ

ارسال نظرات