۲۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۰
کد خبر: ۵۰۴۵۵۶
امام جمعه تبریز تأکید کرد؛

توجه به ظرفیت های گردشگری و صنایع دستی برای رونق تولید و اشتغال زایی

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم گفت: امروز کشور از مشکلات اقتصادی، معیشتی، نبود کار و عدم توجه به تولید رنج می برد و میراث فرهنگی و صنایع دستی می تواند با توجه به ظرفیت‌های موجود بخشی از این مشکلات را حل کند.
آل هاشم

به گزارش  خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم امروز در دیدار کارکنان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان با تأکید بر توجه جدی به مسأله اقتصاد و تحقق محورهای اقتصاد مقاومتی، اظهار داشت: ناجی مشکلات کشور همین اقتصاد مقاومتی است.

وی با بیان اینکه امروز کشور از مشکلات اقتصادی، معیشتی، نبود کار و عدم توجه به تولید رنج می برد و میراث فرهنگی و صنایع دستی می تواند با توجه به ظرفیت‌های موجود بخشی از این مشکلات را حل کند، ابراز داشت: بستر موجود در گردشگی و صنایع دستی باید برای اشتغال زایی مورد توجه باشد.

امام جمعه تبریز با اشاره به تأکیدات رهبر معظم انقلاب برای پیگیری اقتصاد مقاومتی و رونق تولید و در نتیجه اشتغال زایی، خاطرنشان کرد: سال جاری به « اقتصاد مقاومتی؛ تولید و اشتغال» مزین شد تا هدف گذاری ما توجه به این دو امر مهم و اساسی باشد.

وی با بیان اینکه گردشگری و صنایع دستی در ایجاد اشتغال و تولید می توان نقشی اثر گذار ایفا کند، ادامه داد: توجه به گردشگری و صنایع دستی و مشاغل مرتبط با این دو می تواند زمینه اشتغال، تولید و ارز آوری برای کشور را فراهم کند، بنابراین توجه به ظرفیت‌های موجود مهم است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی سازمان میراث فرهنگی را یک نهاد فرهنگی نام برد و از فعالیت‌های این سازمان در حفظ و صیانت از آثار تاریخی استان قدردانی کرد و ادامه داد: کارکنان سازمان میراث فرهنگی حافظان آثار تاریخی و فرهنگی کشور هستند.

وی با اشاره به ظرفیت‌های صنایع دستی برای تولید و اشتغال زایی، گفت: صنایع دستی کشور و استان می تواند به عنوان یک محصول بومی تولید و در بازار عرضه شود و با رونق تولید، ایجاد اشتغال و رفع بیکاری بخشی از مشکلات کشور را حل کند و موجب شکوفایی استعدادهای داخلی شود.

امام جمعه تبریز در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مشکلات فرهنگی کشور و تلاش دشمن برای تضعیف فرهنگ غنی اسلامی ایرانی، ادامه داد: تهاجم فرهنگی و برنامه نفوذ دشمن برای ضربه به فرهنگ غنی ما است، تلاش برای حفظ و صیانت از فرهنگ اسلامی ایرانی در برابر این هجمه یک وظیفه مهم بر عهده تمام سازمان‌ها و نهادهای فرهنگی است./۲۰۳/۸۵۴/ب۱

ارسال نظرات