۲۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۶
کد خبر: ۵۰۴۵۶۰
قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی خبر داد؛

اقدام برای افزایش کمی و کیفی غذای متبرک مهمانسرای حضرت رضا

بختیاری گفت:‌ آغاز عملیات اجرایی و افتتاح پروژه های آشپزخانه مرکزی و مهمانسرای غدیر از اقداماتی است که در جهت افزایش سطح کمی و کیفی غذای متبرک حرم مطهر حضرت رضا(ع) انجام شده است.
بازدید از سفره افطار

به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد،  سید مرتضی بختیاری، قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی در بازدید از روند آماده سازی 170 هزار وعده افطار روزانه در بارگاه منور رضوی، اظهار داشت: تلاش مجموعه همکاران در آستان قدس رضوی براین بوده که با حداکثر ظرفیت اقدام به تهیه و طبخ غذا نمایند تا زائران بیشتری بتوانند از غذای متبرک مهمانسرای حضرت متنعم شوند.

وی تصریح کرد: در حال حاضر در مجموع 2 مهمانسرای قدیم و جدید آستان قدس رضوی، هر روز70 هزار وعده غذای گرم آماده سازی می شود که 40 هزار وعده آن به مناطق محروم حاشیه شهر مشهد ارسال می شود.

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی تصریح کرد: تا پایان ماه مبارک رمضان در مجموع یک میلیون و 200 هزار از ساکنان حاشیه شهر مشهد و مناطق محروم روزه خود را با غذای متبرک حضرت رضا(ع) افطار خواهند کرد.

بختیاری با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در منشور 7 گانه حکم انتصاب تولیت آستان قدس رضوی اذعان داشت: بر اساس تکلیفی که تولیت آستان قدس رضوی برای مجموعه تعیین کرده اند بایستی این ظرفیت ایجاد شود که هر زائر امام رضا(ع) که برای زیارت به مشهد مقدس مشرف می شود، یک مرتبه بتواند از غذای متبرک حرم مطهر بهره مند شود.

رعایت کامل موازین و مقررات بهداشتی

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به استفاده از تجهیزات به روز و مدرن در تهیه و طبخ غذای متبرک اظهار داشت: تعداد 8 هزار نفر خدمه افتخاری و 3500 نفر نیروی ستادی در اماکن متبرکه حرم مطهر امام رضا(ع) مشغول خدمت رسانی به زائران و مجاوران در سفره‌های اکرام رضوی هستند که همگی ملزم به رعایت کامل مقررات و موازین بهداشتی هستند.

وی خاطرنشان کرد: برای تهیه این غذاها، روزانه 14 تن برنج، 10 تن گوشت و 1 تن سبزی آماده سازی می شود.

خدمت در گرمای بالای 50 درجه

بختیاری در ادامه با اشاره به عشق و اردات ویژه خادمان بااخلاص آستان قدس رضوی به زائران و مجاوران بارگاه ملکوتی حضرت ثامن الحجج(ع) اذعان داشت: کارکنان و خدمه افتخاری مهمانسراهای امام رضا(ع) در محیط آشپزخانه که دمای هوا بالای 50 درجه سانتیگراد است در کنار شعله های آتش و با زبان روزه مشغول به خدمت هستند.

وی گفت: خادمان مهمانسرای حضرت از 7 صبح تا غروب آفتاب در تلاش هستند تا زائران امام رضا(ع) را تکریم نمایند و مطمئنا نزد پروردگار ماجور خواهند بود./859/۱۰۲/ب2

ارسال نظرات