۲۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۴
کد خبر: ۵۰۴۵۷۶
حجت‌الاسلام ماندگاری:

عدم اعتماد به خداوند اندوه انسان را افزایش می دهد

حجت‌الاسلام ماندگاری گفت: کسانی که برای رفع گرفتاری و مشکلات خود به خدا پناه نبرده و بر او اعتماد نکنند اندوه و غصه آنان زیاد می‌شود.
ماندگاری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام محمدمهدی ماندگاری، استاد حوزه و دانشگاه شامگاه یک‌شنبه به مناسبت ماه مبارک رمضان در مهدیه تهران به سخنرانی پرداخت و گفت: فرمول خوشخبتی و بدبختی ما در پروردگار عالم است.

وی افزود: خداوند در آیه 35 سوره مائده خطاب به مؤمنان می‌فرماید «ای کسانی که ایمان آورده اید اگر می‌خواهید به رستگاری برسید به خداوند اعتماد کنید».

حجت‌الاسلام ماندگاری عنوان کرد: براساس این آیه از قرآن کریم رمز رستگاری مؤمنان ایمان کامل به خدا داشتن است؛ و کسانی که به بخشی از آیات و دستورات الهی ایمان داشته و بخش دیگر آن را رها می‌کنند به ایمان کامل نمی‌رسند.

استاد حوزه و دانشگاه افرود: روز غدیر خم وقتی امیرمؤمنان امام علی(ع) به عنوان ولی خدا معرفی شدند یک نفر آمد و گفت من این حکم خدا را قبول ندارم، این رفتار همان انتخاب گزینشی از دین است که خداوند آن را از بندگان خود نمی‌پذیرد.

وی ادامه داد: کسانی که با انتخاب گزینشی از دین احکامی نظیر زکات، خمس، حجاب یا سایر احکام الهی را نمی‌پذیرند، نمی‌توانند به ایمان کامل دست پیدا کنند.

حجت‌الاسلام ماندگاری گفت: خداوند به حضرت داوود فرمود: سلام مرا به بندگان من برسان و بگو کجا به من تکیه کردید که شما را حمایت نکرده باشم، کجا به من اعتماد کردید که از اعتماد شما سوءاستفاده کرده باشم.

استاد حوزه و دانشگاه بیان داشت: کسانی که برای رفع گرفتاری و مشکلات خود به خدا پناه نبرده و بر او اعتماد نکنند اندوه و غصه آنان زیاد می‌شود.

وی با بیان اینکه خداوند فرموده است که در لقمه حرام برکت وجود ندارد، عنوان کرد: کسانی که به خداوند ایمان دارند به دستورات او عمل می‌کنند، یکی از دستورات الهی کسب حلال است، هر کس در هر شغلی باید به دنبال درآمد حلال و پاک باشد.

حجت‌الاسلام ماندگاری با بیان اینکه انسان برای رستگاری و فلاح نیاز به وسیله دارد، گفت: ایمان و اعتماد به خداوند و عمل به دستورات او نظیر صبر، اقامه نماز، روزه‌داری، پرداخت صدقه، استغفار از گناهان، تفکر و تدبر در آیات قرآن، دعا و تضرع به درگاه الهی، توسل به اهل‌بیت(ع) از جمله ابزار تقرب به درگاه الهی است که انسان را به فلاح و رستگاری نزدیک می‌کند./807/۲۰۲/ب2

ارسال نظرات