۲۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۸
کد خبر: ۵۰۴۵۸۱
حجت الاسلام نقی پورفر:

ارائه عمل در هدایت چندین برابر سخن موضوعیت دارد

ریيس پژوهشکده مديريت اسلامی دانشگاه قم با بیان این که باید آدرس های هدایت کامل بوده و در هر قسمت ارائه الگو شود، گفت: بر اساس روایات در هدایت ارائه عمل چندین برابر سخن اهمیت و موضوعیت دارد.
حجت الاسلام نقی پورفر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا؛ حجت الاسلام ولی الله نقی پورفر ریيس پژوهشکده مديريت اسلامي دانشگاه قم شامگاه یکشنبه در برنامه تلویزیونی ماه خدا که از شبکه اول سیما پخش شد، با اشاره به مفهوم هدایت در قرآن گفت: هدایت به معنای راهنمایی توأم با لطف عنایت است.

وی افزود: هدایت الهی الگوی عملی است یعنی هادی به کسی گفته می شود که خود پیشتاز باشد، این بحث مهمی به شمار می رود که متأسفانه در نظام های آموزشی و فرهنگی یعنی ارشاد، حوزه، دانشگاه و آموزش و پرورش به آن کم توجهی شده است.

عضو هیأت دانشکده معارف اسلامی و الهیات دانشگاه قم با بیان این که اگر به فرایند هدایت توجه نشود به بن بست خواهیم رسید، اظهار داشت: در حال حاضر چالش های جدی در جامعه داریم فرایند هدایت به درستی شکل نمی گیرد و هدایت مطلوب الهی حاصل نمی شود.

وی ادامه داد: باید آدرس های هدایت کامل بوده و در هر قسمت ارائه الگو شود، اگر تحول اعتقادی و اخلاقی دچار پالش باشد الزامات رفتاری و دینی انسان دچار چالش خواهد شد، بر اساس روایات در هدایت ارائه عمل چندین برابر سخن اهمیت و موضوعیت دارد.

حجت الاسلام نقی پورفر با بیان این که انسان لحظه به لحظه محتاج لطف، هدایت و عنایت خداوند متعال است، ابراز داشت: لغزش ها و چالش های مسیر بسیار است از این رو هر روز می خواهیم که هدایت و تدین ما استمرار داشته باشیم و پس از آن رشد و تعالی کنیم.

وی عنوان کرد: وجود انسان جهت دار بوده و گرایش و فطرت الهی دارد، این فطرت انسان را به مسیر درست دعوت می کند اما برای طی مسیر هدایت و سعادت انسان باید خود را بشناسد، تا صفحات وجودی انسان ورق نخورد انسان نمی فهمد که چه موجودی است.

استاد حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: اسلام می فرماید میوه وجودی انسان مقام خلیفة اللهی است که مقام پادشاهی عالم به شمار می رود و اگر انسان به این مقام برسد به هرچه فرمان دهد اطاعت می کند، عقل برای هدایت لازم است اما کافی نیست، پیامبران معلمان عقل بشر هستند که انسان ها را هدایت می کنند./1323/پ۲۰۲/ی

 

ارسال نظرات