۲۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۸
کد خبر: ۵۰۴۵۸۶
معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران:

درک عمیق شب های قدر در گرو انس با کلام الهی است

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران بر ضرورت درک شب های قدر و انس با کلام الهی تأکید کرد و گفت: یکی از بهترین راه های درک حقیقی شب های قدر انس با قرآن و بهره گیری از مفاهیم متعالی آن است.
معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام لطیف صادقی، معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران شنبه شب در مراسمی که به مناسبت شب های ماه مبارک رمضان در ساری برگزار شد با اشاره به در پیش شب های قدر بر ضرورت بهره گیری از مناسب از این شب های با فضیلت تأکید کرد.

وی با بیان این که شب های قدر در میان شب ها و روزهای دیگر سال بالاترین و با فضیلت ترین شب محسوب می شود، افزود: در این شب های با اهمیت که مهم ترین کتاب الهی در آن نازل شده است تقدیر انسان ها نوشته خواهد شد.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که همه لحظات ما باید در این شب های پرفضیلت به دعا و نیایش به درگاه احدیت سپری شود، خاطرنشان کرد: این شب های با عظمت شب های بیداری انسان از خواب غفلت و حرکت در مسیر سعادت و رستگاری است.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با بیان این که با بیان این که لذت های زودگذر دنیوی انسان را ورطه مادی گرایی قرار داده است، تصریح کرد: این لذت های موقتی موجب فاصله گرفتن انسان از مسیر صحیح زندگی و حرکت در مسیر منحرف شده است.

حجت الاسلام صادقی با تأکید براین که این لحظات معنوی فرصت بازگشت به خویشتن و با بررسی و تفکر در اعمال و کردار گذشته خودمان است، خاطرنشان کرد: اگر نتوانسیم در این فرصت یک ماهه که نیمی از آن سپری شده است، خود را در مسیر الهی قرار دهیم بهره گیری از میهمانی بافضیلت خداوند متعال در این ماه نخواهیم برد.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که شب های قدر فرصت قرار گرفتن در مسیر خودسازی و بندگی حقیقی است، تصریح کرد: در این شب های با عظمت باید با توبه به درگاه خداوند متعال به همان اصل اصیل خود بازگردیم.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که در شب های قدر انسان باید با اظهار پشیمانی از گناه و توبه و استغفار به درگاه خداوند متعال پناه آورد، خاطرنشان کرد: دعا و نیایش خالصانه رمز بهره مندی عمیق از معنویت حاصل از شب های قدر است.

حجت الاسلام صادقی با بیان این که در شب های قدر باید درون خود را از ناپاکی ها در مسیر پاکی و وارستگی سوق دهیم، تصریح کرد: راه رسیدن به این وارستگی و پاکی پناه بردن به درگاه حق تعالی است.

استاد حوزه علمیه مازندران از شب های قدر به عنوان شب های خیر، برکت و رحمت واسعه الهی یاد کرد و با بیان این که کسی که این شب ها را به راحتی از دست بدهد به حتم دچار خسران عظیمی خواهد شد، خاطرنشان کرد: همان طور که در آیات و روایات الهی نیز مطرح شده عبادت و راز و نیاز در این شب ها معادل هزار ماه است و همین نشان دهنده عظمت و جایگاه رفیع این شب ها است.

وی با بيان اين که در شب های قدر شيطان در غل و زنجير است، خاطر نشان کرد: خداوند متعال در سوره قدر به عظمت اين شب اشاره کرده و ارزش آن را برتر از هزار ماه دانسته است.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که اگر از این فیض الهی در شب های قدر بهره کافی برده شود به حتم مورد عنایت ویژه پروردگار قرار گرفته ایم، گفت: مؤمنان در این شب ها با توبه و تزکيه پاک شده و مورد لطف و مهرباني خدا قرار مي‌گيرند.

حجت الاسلام صادقی با بیان این که شب ها و روزهای ماه مبارک رمضان فرصتی برای استغفار به درگاه خداوند متعال است، افزود: باید هر چه در توان داریم در این فرصت محدود در جهت تزکیه نفس و پاک کردن درون از هر گونه زشتی استفاده کنیم.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این خداوند متعال همواره راه توبه را برای بندگان خود باز گذاشته است، خاطرنشان کرد: اما آن فرصت ارزشمندی که خدای سبحان در شب های قدرت در اختیار بندگان خود داده است دیگر تکرار شدنی نیست.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود بر ضرورت درک شب های قدر با مأنوس شدن با کلام الهی تأکید کرد و گفت: در حال حاضر یکی از بهترین راه های درک عمیق و حقیقی این شب های با فضیلت انس با قرآن و بهره گیری از مفاهیم متعالی آن است.

حجت الاسلام صادقی با بیان این که بسیاری از دعاها به برکت شب های با عظمت قدر مستجاب می شود، خاطرنشان کرد: پس باید توجه داشته باشیم خضوع، خشوع و خلوص نیت مسیر را برای استجابت دعا در شب های با فضیلت قدر فراهم خواهد کرد.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که نزول کلام الهی در شب های قدر عامل عظمت و فضیلت این شب ها است، تصریح کرد: باید در این شب های پرفیض هر چه می توانیم قرآن بخوانیم و مفاهیم انسان ساز آن را در زندگی فردی و اجتماعی خود نهادینه کنیم.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند بهره گیری از مفاهیم قرآنی در جامعه اسلامی هستیم، خاطرنشان کرد: امروز راه سعادت بشریت در بهره گیری از مفاهیم الهی به ویژه قرآن حضرت محمد(ص) است.

حجت الاسلام صادقی با بیان این که فاصله گرفتن از مفاهیم تعالی بخش قرآنی زمینه انحراف بشریت را فراهم می کند، بیان داشت: اگر امروز می بینیم بشریت در یک بحران هویتی قرار دارد به دیل فاصله گرفتن از مفاهیم ناب دینی و قرآنی است.

استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید بر این که امروز راه علاج جامعه بشری به ویژه ملل اسلامی در بهره گیری صحیح و مستمر از مفاهیم دینی و قرآنی است، خاطرنشان کرد: دشمنان نیز از دوری بشریت به ویژه امت اسلامی از مفاهیم قرآنی در جهت ضربه زدن به نظام دینی استفاده می کنند./۹۵۰/۲۰۲/ب2

ارسال نظرات