۲۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۱
کد خبر: ۵۰۴۶۰۷
حجت الاسلام والمسلمین انصاریان:

شیعه واقعی هرگز مغلوب شهوات نفسانی نمی‌شود

استاد حوزه علمیه با تاکید براینکه شیعه شکست دهنده است نه شکست خورده، گفت: شیعه نباید در برابر شهوات نفسانی مغلوب شود.
حجت الاسلام انصاریان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین حسین انصاریان استاد حوزه علمیه و مفسر قرآن کریم، شب گذشته در مراسمی که به مناسبت ایام ماه مبارک رمضان در حسینیه همدانیها برگزار شد، گفت: هر حال مثبتی که انسان در درون خود دارد و هر حرکت مثبتی که در بیرون از او سر می‌زند محصول و نتیجه کلام پاک و نورانی خداوند متعال و اولیای اوست.

وی افزود: خداوند به انسان توفیق داد تا او به این کلام پاک و نورانی دل بدهد، به نقل از امام صادق(ع) این نور فرماندهی قلب را برای کنترل حالات درونی و بیرونی انسان برعهده گرفت بنابراین به هر میزان نور در قلب انسان قدرتمندتر باشد تسلط و فرماندهی آن نور نیز گسترده‌تر می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان معرفت الله را بالاترین گنیجه دانست و ابراز کرد: انسان اگر نور ایمان در قلبش نتابد مانند کویر بی آب و علف است. کسی که در محضر خدا و پیامبرش باشد می‌تواند واقعیت نور را درک کند و این حضور به معنای حضور جسمانی و فیزیکی نیست.

استاد حوزه علمیه در تبیین اینکه خداوند بر هر زمان و مکانی محیط است، اظهار داشت: انسان به هر سو رو کند خداوند در آن جهت حاضر است و غایب نیست. در عالم هستی هیچ برگی از درخت فرود نمی‌آید مگر خدا به آن علم داشته باشد.

این مفسر قرآن کریم ادامه داد: انسان هر چیزی را از چشم دیگران پنهان کند قادر به پنهان کردن از خداوند نیست. کسانی که خود را در محضر توحید و نبوت قرار می‌دهند در محضر همه انبیا، اولیای الهی، شهدا و صالحان نیز حاضر هستند.

استاد اخلاق با تاکید براینکه شیعه شکست دهنده است نه شکست خورده، تصریح کرد: شیعه نباید در برابر شهوات نفسانی مقلوب شود. انسان اگر بنده خدا باشد همه کمالات را یک جا کسب می‌کند.

این دانشمند فرزانه در پایان خاطر نشان کرد: انسان مومن هرگز به دنبال مال و فعل حرام نمی‌رود انسان اگر بداند که در محضر الهی است به هیچ عنوان به انجام گناه مبادرت نمی‌ورزد./202/813/ب1

ارسال نظرات