۲۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۶
کد خبر: ۵۰۴۶۱۳
معاون تهذیب حوزه های علمیه کشور:

اخلاق باید در رفتار انسان متجلی شود

حجت الاسلام والمسلمین ملکی گفت:‌ نکته مهمی که در سطح جامعه تاثیر گذار است این مطلب است که اخلاق باید نمود رفتاری و بیرونی داشته باشد تا بتواند در جامعه اثر گذار باشد.
ملکی،مدیر مدرسه علمیه معصومیه حجت الاسلام ملکی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حمید ملکی، معاون تهذیب حوزه های علمیه کشور شب گذشته با حضور در جمع مبلغان گروه تبلیغی سراج همدان با اشاره به اهمیت درک ماه مبارک رمضان، اظهار داشت: ماه رمضان عرصه فعالیت و تلاش برای مبلغان حوزه علمیه است.

وی در ادامه ابراز داشت: یکی از عناصری که موجب پیروزی انقلاب و استمرار آن شده است، فعالیت ها و زحمات مستمر و طاقت فرسای مبلغان است.

معاون تهذیب حوزه علمیه کشور تصریح کرد: امروز باید مبلغان همچون طبیبی دوار به همه جامعه خدمات رسانی کرده و راه و مسیر هدایت را به همه افراد رهنمون سازند.

وی با اشاره به جایگاه عمل گرایی در جامعه، ابراز داشت: مسأله مهمی که در میان است، این نکته است که مباحث اخلاقی در جامعه از اهمیت بالایی برخوردار است و باید در جای خود به آن توجه شود.

حجت الاسلام والمسلمین ملکی تصریح کرد:‌ نکته مهمی که در سطح جامعه تأثیرگذار است، این مطلب است که اخلاق باید نمود رفتاری و بیرونی داشته باشد تا بتواند در جامعه اثرگذار باشد.

وی در پایان رفتار اخلاقی داشتن را اولی بر شعار اخلاقی دادن توصیف کرد و گفت: مسأله ای که در سیره بزرگان و شهدا مشهود است این نکته است که رفتارشان مصداق شعار های اخلاقی بوده و با رفتار خود اخلاق را در جامعه ترویج می کنند./۹۷۹/۲۰۲/ب2

ارسال نظرات