۲۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۷
کد خبر: ۵۰۴۶۹۱
حجت الاسلام والمسلمین صافی گلپایگانی تشریح کرد؛

عدد ۳۱۳ تعداد یاران خاص امام زمان و از اسرار الهی است

استاد درس خارج حوزه علمیه قم به اهمیت عدد ۳۱۳ در زمان ظهور حضرت حجت(عج) اشاره کرد و گفت: شبیه شدن زنان به مردان و زنان به مردان، همجنس گرایی، بی ارزش شدن خون مردم، فراگیر شدن زنا، ربا خواری و رشوه، خروج سفیانی و یمانی و صیحه آسمانی از مهمترین نشانه های ظهور امام زمان(عج) است.
محمدحسن صافی گلپایگانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن صافی گلپایگانی در شانزدهمین جلسه از سلسله جلسات «تفسیر آیات مهدوی» در دارالزهراء(س) قم با بیان این که نخستین جنگ میان کفار و مسلمانان شب 17 رمضان اتفاق اقتاد، گفت: فضائل زیادی برای امیرمؤمنان علی(ع) در جنگ بدر اتفاق افتاد و یاران پیامبر اکرم(ص) در این جنگ 313 نفر بودند.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم به یکی بودن تعداد یاران خاص امام زمان(عج) و یاران رسول خدا(ص) در جنگ بدر اشاره کرد و اظهار داشت: این جنگ با رشادت و شجاعت های امیرالمؤمنین علی(ع) با پیروزی برای مسلمانان به پایان رسید.

وی ادامه داد: عدد 313 اهمیت بالایی در اسلام دارد و روایات بسیاری درباره این عدد در منابع اسلامی ذکر شده است؛ حضرت آیت الله العظمی صافی گلپایگانی درباره عدد 313 و اهمیت آن در اسلام می فرماید که این عدد شاید از اسرار الهی باشد.

حجت الاسلام والمسلمین صافی گلپایگانی تأکید کرد: عدد 313 به قدری مهم است که جا دارد طلاب و پژوهشگران حوزوی درباره این عدد به تحقیق و مطالعه بیشتری بپردازند؛ روایات زیادی درباره غیبت امام زمان(عج) در منابع اسلامی ذکر شده که پیش از ولادت حضرت حجت(عج) بیان شده اند.

وی با اشاره به نشانه های ظهور امام زمان(عج)، افزود: از امام صادق(ع) درباره نشانه های ظهور حضرت حجت(عج) پرسیدند و ایشان در پاسخ می فرمایند، یکی از نشانه های ظهور این است که مردها خودشان را شبیه زنان کنند و زنان خودشان را شبیه مردان کنند؛ متأسفانه این معضل امروزه در بسیاری از کشورهای اسلامی هم گسترده شده است.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم به همجنس گرایی اشاره کرد و بیان داشت: یکی دیگر از نشانه های ظهور، اکتفای مردها به مردها و زنان به زنان است؛ سوار شدن زن ها بر اسب در ملأ عام، نشانه دیگر ظهور امام زمان(عج) است؛ همچنین زمانی که شهادت دادن ظالم قبول می شود اما شهادت عادل رد می شود، زمان ظهور نزدیک خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: در زمان ظهور حضرت مهدی(عج) خون مردم بی ارزش می شود و خون مردم بی گناه زیادی ریخته می شود؛ در آخرالزمان زنا و ربا خواری زیاد می شود؛ امروز شاهد هستیم که همه مراجع تقلید و علما بر ربوی بودن بانک ها انتقاد کرده و به اصلاح آن ها تأکید می کنند؛ وقتی ربا علنی و عمومی شود، دیگر نمی شود گفت چنین بانکداری، بانکداری اسلامی است؛ قرآن کریم رباخوار را شخصی عنوان می کند که به جنگ با خداوند آمده است.

حجت الاسلام والمسلمین صافی گلپایگانی تصریح کرد: یکی دیگر از نشانه های ظهور، رشوه است؛ امیدواریم در شهر و کشور ما چنین معضلی نباشد ولی اگر کار کسی در اداره ای گیر کند، پول حلال مشکلات خواهد بود؛ اسم آن را هم هدیه می گذارند که عنوان رشوه نداشته باشد.

وی خروج سفیانی و یمانی را از علائم حتمی ظهور دانست و گفت: پس از خروج سفیانی، خدای متعال تمام لشکریان او را در سرزمین «بیداء» نابود می کند و به زمین فرو می برد، که در روایات با عنوان «خسف بیداء» از آن یاد شده است.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم آخرین نشانه ظهور را صیحه آسمانی عنوان کرد و ابراز داشت: پس از صیحه آسمانی، منادی صدا می زند که حق با شیعه امیرالمؤمنین علی(ع) و پیروان ایشان است که این صدا را همه مردم در سراسر جهان می شنوند.

وی یادآور شد: حضرت مهدی(عج) ظهور فرموده و به خانه خدا تکیه می زنند؛ سپس 313 نفر به خدمت امام زمان(عج) می آیند و با ایشان بیعت می کنند؛ این 313 نفر از تمام نقاط جهان به وسیله طی الارض به کعبه معظمه خواهند آمد؛ نخستین آیه ای که حضرت حجت(عج) قرائت و نقل می کنند، «بقیّة الله خیرٌ لکم إن کنتم مؤمنین» است که تمام عالم صدای مبارک ایشان را می شنوند.

حجت الاسلام والمسلمین صافی گلپایگانی ادامه داد: پس از ظهور حضرت حج(عج)، هیچ مسلمانی بر او سلام نمی کند مگر با عنوان «السلام علیک یا بقیة الله فی ارضه»؛ امام رضا(ع) هم زمانی که نام مبارک امام زمان(عج) را می شنیدند، از جای خود بلند شده و دست خود را بر سر می گذاشتند و می فرمودند، «السلام علیک یا بقیة الله فی ارضه».

وی در پایان اظهار داشت: پس از جمع شدن 313 یار خاص امام زمان(عج)، 10 هزار نفر دیگر از یاران حضرت به خدمت ایشان می رسند؛ سپس حضرت حجت(عج) با یاران خود از مکه خروج می کنند، در حالی که حضرت مهدی(عج) جلوی لشکر و یاران پشت سر ایشان خواهند بود؛ در این زمان هر معبودی غیر از خدای متعال در آتش خواهد سوخت./840/ ۲۰۲/ص

ارسال نظرات