۲۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۳
کد خبر: ۵۰۴۷۴۱
مسؤول دفتر آیت الله شاهرودی در مازندران:

رمضان ماه همدلی آحاد جامعه است

حجت الاسلام بابایی با اشاره به تاکید اسلام برای وحدت و نگاهی همدلانه به ویژه در ماه مبارک رمضان، گفت: ماه رمضان ماه یاری نیازمندان و توجه توام با همدلی آحاد جامعه به یکدیگر است.
عبدالحسین بابایی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، حجت الاسلام والمسلمین عبدالحسین بابایی، مسؤول دفتر آیت الله شاهرودی در مازندران امروز در جمع مردم شهرامیرکلا در مسجد کمال محله، ماه رمضان را ماه ظهور الطاف خاص الهی بیان کرد و گفت: ماه رمضان آن قدر در محضر الهی دارای ارزش و اعتبار است که خداوند دو ماه رجب و شعبان را با اعمال ویژه عبادی مقدمه ورود به این ماه قرار داده است.

وی افزود: درک عظمت ماه رمضان نیازمند معرفت و شناخت درست از فلسفه حقیقی این ماه و روزه داری در این روزهای با برکت است.

امام جمعه امیرکلا با اشاره به دسته بندی سه دهه ماه رمضان در روایتی از پیامبر(ص)، خاطرنشان کرد: دهه نخست ماه رمضان به نام دهه برکت، دهه دوم به عنوان دهه رحمت و دهه سوم ماه رمضان به عنوان دهه مغفرت نام گذاری شده است.

وی ادامه داد: یکی از امور مهمی که در ماه مبارک رمضان سفارش و تاکید زیادی بر آن شده بهره گیری از دعاهای ویژه از پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) در این ماه شریف است.

حجت الاسلام والمسلمین بابایی ضمن با اشاره به طولانی بودن ساعت های روزه داری در ماه رمضان و سختی های ناشی از گرمای هوا، تصریح کرد: روزه داری در هوای گرم و طاقت فرسا مانند جهاد در راه خدا است زیرا انسان با روزه داری سعی در جلب رضایت پروردگار متعال دارد.

وی تاکید کرد: روزه داری کامل در ماه مبارک رمضان توفیقی ویژه را می طلبد و از دعاهای مومنان باید درک کامل و همه جانبه این ماه باشد.

امام جمعه امیرکلا ماه رمضان را ماه قرائت قرآن دانست و گفت: جان انسان با آب زلال و پاک قرآن طراوت و شادابی پیدا می کند و انس با قرآن و تدبر آیات الهی در ماه رمضان بسیار از سوی اهل بیت(ع) مورد سفارش قرار گرفته است.

وی ضمن سفارش بر بهره گیری درست از لحظه لحظه ماه رمضان و دوری از از دست رفتن این فرصت، افزود: عده ای از افراد در روزهای پایانی ماه مبارک رمضان با حالتی غمگین و توام با تاثر شدید این ماه را ترک می کنند و این افراد نزد خداوند عزیز و دوست داشتنی هستند.

حجت الاسلام والمسلمین بابایی با توصیه بر درک درست از شب های قدر، خاطرنشان کرد: شب های قدر، درهای نعمت های الهی برای انسان باز می شود و تنها باید ظرف وجودی انسان آمادگی پذیرش و جمع آوری این نعمت ها و برکت های واسعه الهی را داشته باشد.

وی ادامه داد: ماه رمضان ماه همدلی آحاد افراد جامعه ایمانی است و در این ماه با برکت یاریگر افراد نیازمند و مستعضف باشید.

استاد حوزه علمیه اطعام به نیازمندان را از سیره اهل بیت(ع) به ویژه امیرمومنان(ع) و امام حسن(ع) بیان کرد و گفت: هیچ فرد گرسنه و نیازمندی در ماه خدا نباید سر گرسنه و توام با حسرت بر زمین بگذارد و اگر محتاج نگاه خداوند هستید، نیازمندان جامعه را یاری کنید./۲۰۲/۱۳۱۳/ب۱

ارسال نظرات