۲۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۶
کد خبر: ۵۰۴۷۵۱
شرح دعای ابوحمزه ثمالی(۱۴)

امید بستن به دیگری، مانع امیدواری به خداوند متعال می شود

حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی گفت: حلال واقعی مشکلات و روزی دهنده تنها خداست، بنابراین باید تنها به حضرت حق امیدوار بود نه کس دیگر، چراکه تمام عالم و بشریت، هستی خود را وابسته به خداوند متعال می دانند. 
جت الاسلام والمسلمین محمدتقی پورمحمدی، نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی پورمحمدی، نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری امروز در چهاردهمین جلسه شرح و تفسیر دعای ابوحمزه ثمالی در جمع طلاب حوزه علمیه مراغه اظهار داشت: امام سجاد(ع) در فرازی از این دعا به ضرورت امید به رحمت الهی تأکید دارد.

وی خاطرنشان کرد: آن حضرت می فرماید؛ حمد مخصوص پروردگاری است که غیر از او به کسی امیدی نیست، برای این‌که امیدواری به غیر خدا فایده‌ای ندارد، آن امام همام در این فراز از دعای شریفه به ضرورت توجه و تمسک به باب رحمت الهی تأکید دارد و بر انقطاع از غیر الهی سفارش می کند.

حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی با بیان این‌که امید بستن به دیگری، مانع امیدواری به خداوند متعال می شود، خاطرنشان کرد: حلال واقعی مشکلات و روزی دهنده تنها خداست، بنابر این باید تنها به حضرت حق امیدوار بود نه کس دیگر، چراکه تمام عالم و بشریت، هستی خود را وابسته به خداوند متعال می دانند.

وی با اشاره به حدیثی از امام صادق(ع) گفت: کسی که غیر از خدا به دیگری امیدوار باشد، امیدش تبدیل به یأس شده و در میان مردم لباس مذلت پوشیده و از فضل الهی دور می شود. کلید تمام درهای بسته نزد پروردگار است، به عبارت بهتر باب فضل و رحمت الهی به روی همه بشریت گشوده است.

امام جمعه مراغه با اشاره به آیه 215 سوره بقره گفت: ماه مبارک رمضان فرصتی است تا بار دیگر به اهمیت بندگی و عبودیت به درگاه الهی شناخت پیدا کنیم، اگر تاکنون از روی ناآگاهی حاجت به در دیگری برده‌ایم، به سوی خدا باز گردیم و با ذات احدیت عهد ببندیم که که پس از ماه مبارک نیز در مسیر بندگی گام برداریم.

حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی ادامه داد: همان افرادی که گشوده شدن گره مشکلات خود را در دستان دیگران می دانند و توکل بخدای متعال را فراموش می‌کنند، بدانند که همان افراد مشکل‌گشا خود معضلات و مشکلاتی دارند که به دیگری حواله می دهند./۲۰۳/۹۳۵/ب۱

ارسال نظرات