۲۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۲۵
کد خبر: ۵۰۴۷۵۵
نایب رییس مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم:

حج فرصت بزرگی برای تعمیق وحدت اسلامی است

حجت الاسلام والمسلمین رحمانی با بیان اینکه حج از واجبات مهم اسلام و از ارکان دین است، حج را فرصت بزرگی برای تعمیق وحدت و معنویت در جامعه اسلامی دانست.
حجت الاسلام رحمانی سبزواری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت الاسلام والمسلمین علی رحمانی سبزواری، نایب رییس مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، امروز در همایش آداب و اسرار حج ویژه زائران شهرستان بجنورد، اظهار داشت: حج فرصت عظیمی برای تعمیق معنویت و وحدت بین امت اسلامی بوده و باید از آن به بهترین فرصت استفاده کرد.

وی با بیان اینکه هدف از برگزاری همایش آداب و اسرار حج بیان اسرار و معارف حج است، افزود: با برگزاری و شرکت در این همایش زائران بیت‌الله الحرام با معرفت و شناخت کافی خود را هرچه بیشتر برای این سفر روحانی آماده می‌کنند.

حجت الاسلام والمسلمین رحمانی خاطرنشان کرد: حج مظهر وحدت و عظمت امت اسلامی است و سال‌ها شاهد بودیم که همبستگی و یکپارچگی موجود در فضای رحمانی حج چشم جهانیان را به خود خیره کرده بود و آنها مبهوت و حیران این اتحاد و یکی شدن بودند.

نایب رییس مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به کارشکنی‌های دشمنان در کمرنگ نشان دادن وحدت و همبستگی موجود در فضای معنوی حج، اظهار داشت: ما باید به نحو احسن از فرصت حج برای وحدت و نزدیکی هر چه بیشتر ملت‌های مسلمان استفاده کنیم.

وی افزود: هر سال دشمنان اسلام و قرآن با هدف از بین بردن اتحاد امت اسلامی با شایعه‌پراکنی و بهانه‌های گوناگون تلاش می‌کنند اجر معنوی این سفر روحانی را کمرنگ کرده و به این طریق مردم را از حضور در سفر حج منع می‌کنند.

حجت الاسلام والمسلمین رحمانی سبزواری تصریح کرد: ملت مسلمان باید آگاه باشند و به این شایعات و تفسیرهای غلط توجه نکرده و بدانند که حج آثار و برکات دنیوی و اخروی فراوانی به همراه دارد و در قرآن هم جایگاه خاصی دارد؛ به‌طوری که در قرآن حدود 30 آیه در مورد حج آمده است.

وی خاطرنشان کرد: زائران بیت الله الحرام باید از فرصت معنوی حج و حضور در خانه خدا حداکثر استفاده را برده و برای تمام عمر خود توشه معنوی و ذخیره اخروی مهیا کنند./۲۰۲/۹۳۱۴/ب۱

ارسال نظرات