۲۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۳
کد خبر: ۵۰۴۸۲۶
معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی قزوین:

دوری از اعتقادات دینی سبب غفلت از سبک زندگی اسلامی می شود

حجت الاسلام نظری بی‌توجهی به اعتقادات دینی و مذهبی را موجب آسیب رسیدن به ارزش‌ها دانست و گفت: دور گشتن انسان از اعتقادات دینی و مذهبی سبب غفلت انسان از سبک زندگی اسلامی می‌شود.
حجت الاسلام عباس نظری

حجت الاسلام عباس نظری، معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، با اشاره به ترویج بهترین نوع سبک زندگی، گفت: بهترین نوع سبک زندگی نوع اسلامی آن است که چون بر مبنای مبانی قرآن و سیره اهل بیت(ع) است، تعالی بخش رستگاری انسان شده و موجب سعادت جامعه خواهد شد.

وی در ادامه با اشاره به بحث فرهنگ سازی در امر ترویج سبک زندگی، افزود: فرهنگ سازی امری مهم در تبیین الگوهای شناخت سبک زندگی اسلامی است، امروزه فضای مجازی و شبکه های اجتماعی در دسترس همگان توانسته است بر افراد و سبک زندگی آنها تأثیر گذارد و بخشی از مباحث تربیتی و فکری را به خود اختصاص دهد.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی قزوین در ادامه با بیان اینکه انس با قرآن موجب برطرف شدن بسیاری از مشکلات خواهد شد، اظهار کرد: ما باید آموزه‌های دینی را در الگوی سبک زندگی پیاده کرده و از آنها درس بگیریم بسیاری از مشکلات اجتماعی فرهنگی و اقتصادی جامعه از طریق انس با قرآن رفع خواهد شد.

وی در ادامه بی‌توجهی به اعتقادات دینی و مذهبی را موجب آسیب رسیدن به ارزش‌ها دانست و ابراز کرد: دور گشتن انسان از اعتقادات دینی و مذهبی موجب غفلت انسان از سبک زندگی اسلامی می‌شود و این مسأله آسیب‌های اجتماعی را به همراه خواهد داشت، از این رو اجرای درست سبک زندگی اسلامی در جامعه، خانواده را از خطر فروپاشی در امان می‌دارد.

حجت الاسلام نظری در ادامه با بیان اینکه سبک زندگی اسلامی هیچگاه رنگ یکنواختی به خود نخواهد گرفت، تصریح کرد: متأسفانه امروزه سبک زندگی اسلامی به درستی برای مردم تبیین نشده است، اگر به درستی تبیین شود این شبهه که ما با اهل بیت(ع) فاصله داریم دیگر وجود نخواهد داشت، چرا که سبک زندگی اسلامی هیچگاه رنگ کهنگی به خود نمی‌گیرد چون بر اساس فطرت است.

وی در پایان گفت: امروزه اگرچه ما در فضای مجازی از سوی دشمنان تحریم و تهدید می‌شویم اما در فضای مجازی هیچ تحریمی از سوی دشمن وجود ندارد، از این رو با استفاده از این فضا می‌توان الگویی را از سبک زندگی به دست آورد که می‌تواند تا حد زیادی افکار و اندیشه‌ها را تغییر داده و تفکرات، عمل، ارزش‎ها و باورها را متحول سازد./873/
۳۰۳/ب2

ارسال نظرات