۲۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۸
کد خبر: ۵۰۴۸۳۱
آیت الله قرهی:

عفو و بخشش منافق ظلم به اسلام است

تولیت مدرسه امام مهدی(عج) گفت: عفو در منافقین و بدخواهانی که درصدد نابودی اسلام و جامعه اسلامی هستند، ظلم است.
ایت الله قرهی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله روح الله قرهی تولیت مدرسه امام مهدی(عج)، در مراسمی که شب گذشته به مناسبت ایام ماه مبارک رمضان در مهدیه قائم المنتظر(عج) برگزار شد، در باب عفو و گذشت، گفت: عفو به کسانی که خواسته و ناخواسته، می‌خواهند اسلام را از بین ببرند، یک نوع ظلم است و باید خیلی مراقبت و مواظبت کرد.

تولیت مدرسه امام مهدی(عج) با اشاره به امنیتی که به واسطه نیروهای انقلاب، سپاه باعظمت، ارتش بزرگوار، نیروی انتظامی، بسیج و سربازان گمنام در وزارت اطلاعات در کشور برقرار است، ابراز کرد: امروز با وجود ناامنی‌ در منطقه، کشور ما در حالی به سر می‌برد که ساعت 2 شب هم مردم به راحتی در پارک‌ها و خیابان‌ها هستند. اگر این عزیزان امنیّت و آرامش را برقرار نمی‌کردند، امروز بچه‌های دو ساله ما را می‌بردند و مثل بچه‌های بی‌گناه سوری، سلاخی می‌کردند و اعضای بدن‌شان را می‌فروختند.

آیت الله قرهی در ادامه افزود: در جایی که دشمن قصد از بین بردن اسلام را دارد، نباید عفو کرد و گذشت؛ چون باید مراقب اصل اسلام باشیم تا بتوانیم اعمال دینی و عبادی را به جا آوریم؛ از این رو نسبت به کسانی که امنیّت مملکت را مورد خدشه قرار می‌دهند، عفو و گذشت معنا ندارد. اگر بنا بود از صدام بگذریم، اصلاً نیاز به داعش نبود، آن‌ها الان در تهران بودند. اگر در مقابل همین منافقین کوردل نایستاده بودیم، آن‌ها برای ما امنیت نمی‌گذاشتند.

وی با بیان اینکه در هیچ جای دنیا رسم نیست که گروهی از یک کشور، از دشمن همان کشور، تانک گرفته و با مردم کشورشان بجنگند، گفت: منافقین در همین عملیات مرصاد چنین کردند. ما پست‌تر از این منافقین حتی در کفار هم نداریم که کسی علیه کشور خودش تانک گرفته باشد و با آن مردم را بزند و با دشمنش، یکی شده باشد؛ از این‌ها نباید گذشت. به فرمایش حضرت علی(ع)، بگذر، عفو کن، اما تا جایی که صدمه‌ای به دین نخورد، یا در سلطه‌ اسلام، ضعفی به وجود آید.

وی در رابطه با سه گروهی که ماه مبارک رمضان را درک نمی‌کنند، ابراز داشت: اگر کسی از دیگران بگذرد، رحمت خدا را در این دنیا می‌چشد و نیاز نیست تا آخرت صبر کند. البته درباره‌ دین باید محکم ایستاد ولی درر موارد فردی، انسان باید گذشت کند تا لذت عبادت را بچشد. یکی از خصوصیّات عفو، این است که انسان، لذت عبادت را می‌چشد.

تولیت مدرسه امام مهدی(عج) با ذکر روایتی از پیامبر اکرم(ص) گفت: به فرمایش نبی اکرم(ص)، سه گروه هستند که ماه مبارک رمضان را درک نمی‌کنند؛ نخستین گروه، عاقّ والدین، دومین گروه جارالسوء، یعنی همسایه‌ بد و سومین گروه، کسانی هستند که بین دو نفر حرف رد و بدل کنند و اختلاف را بیشتر می‌کنند؛ به تعبیر عامیانه، آتش بیار معرکه ‌شوند. در مقابل سه گروهی که ماه مبارک‌شان، مبارک می‌شود؛ کسانی هستند که بین مردم را اصلاح می‌کنند و به پدر و مادر، نیکی می‌کنند و از مردم می‌گذرند.

آیت الله قرهی در ادامه اظهار داشت: به فرمایش پیامبر اکرم(ص) کسانی که از مردم، بگذرند و آن‌ها را عفو کنند، خداوند متعال برای آن‌ها حقی قائل شده که از آن‌ها می‌گذرد، چون از خطاهای دیگران گذشتند و بهشت جایگاه شان است./202/966/ب1

ارسال نظرات