۲۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۴
کد خبر: ۵۰۴۸۸۵
در گفت و گو با امام جمعه بهبهان مطرح شد؛

آیا آتش به اختیارها از دولتمردان ناامید شده‌اند

امام جمعه بهبهان روحیه جهادی را در مقابله با دشمن ضروری دانست و گفت: معنای آتش به اختیار در سخنان رهبر انقلاب آن است که در برابر دشمن نباید منتظر مقامات بالا باشیم.
اردوی جهادی طلاب

حجت الاسلام سید قدرت الله ناصری، امام جمعه بهبهان، در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به شکست دشمن در جبهه نظامی از سوی جمهوری اسلامی ایران گفت: جنگ هشت ساله و پیروزی های مقاومت در نبرد با تروریست ها، برنامه های نظامی راهبردی دشمنان برای تغییر نظام اسلامی را از فهرست فعالیت هایشان خارج کرد.

امام جمعه بهبهان حمایت دشمنان از تروریست ها را برای مشوش ساختن چهره اسلام بیان کرد و ابرازداشت: دشمن پس از شکست در مقوله نظامی به جنگ فرهنگی و اقتصادی روی آورد و برای رویارویی با چنین جنگ هایی کاغذبازی ها و تعارفات برداشته و هسته های فرهنگی از جنبه های علمی، معنوی، اخلاقی و سازمانی قدرتمند شود تا وارد عمل شده و توطئه های فرهنگی را خنثی سازد.

رییس شورای فرهنگ عمومی بهبهان افزود: در راستای تقابل با جنگ اقتصادی و فرهنگی است که رهبر معظم انقلاب روحیه جهادی و انقلابی را برای رویارویی خواستار می شود و برای مقابله نباید منتظر دستورات و برنامه های مسؤولان و دولتمردان بود؛ چرا که چنین انتظاری تسلیم شدن را در پی خواهد داشت.

حجت الاسلام ناصری با بیان اینکه هم اکنون در حال نبرد فرهنگی هستیم، اظهار داشت: معنی آتش به اختیار مطرح شده در سخنان رهبر معظم انقلاب آن است که در مقابله دشمنان نباید منتظر دستورالعمل از مقامات بالا باشیم و خودمان با استفاده از امکانات موجود راه های مقابله را کشف و گام هایی برای تقابل برداریم.

وی با بیان اینکه آتش به اختیار نباید منع شرعی و قانونی نداشته باشد، خاطرنشان کرد: روحیه جهادی و انقلابی در کنار داشتن راه حل هایی برای معضلات فرهنگی بی تردید افراد را به تقابل معضلات بدون منتظر ماندن اذن سوق می دهد که در این باره شهید چمران در دوران جنگ تحمیلی در عزیمت به منطقه پاوه علی رغم نبود امکانات اما به وظیفه دفاعی خود عمل کرد و منتظر دستور از مقامات بالا نماند.

امام جمعه بهبهان ادامه داد: دشمن سرمایه گذاری فراوانی برای انحراف جوانان کرده است؛ البته با توجه به حضور پرشور جوانان در هیأت ها، مساجد و حرکت بزرگ اربعین که نشان دهنده میل به معنویت و فرهنگ اسلامی است، امیداور به پیروزی در نبرد فرهنگی هستیم هر چند که نباید از خطرات بالقوه غرب و سهل انگاری مسؤولان و ادارات فرهنگی غافل باشیم./9456/ت۳۰۲/س

ارسال نظرات