۲۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۰:۲۰
کد خبر: ۵۰۴۹۴۲
ولایتی:

پاسخ ادعاهای ابلهانه عربستان خاموشی است

رییس مرکز تحقیقات مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه رفتار عربستان نشان دهنده بی ظرفیتی دیپلماسی این کشور است، گفت: پاسخ ادعاهای ابهانه عربستان خاموشی است.
علی اکبر ولایتی

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از شبستان، علی اکبر ولایتی، رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام پس از دیدار رئیس مرکز پژوهشهای مجلس سوئد در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سوال که نقش عربستان در حادثه تروریستی تهران و مساله قطر با توجه به برخی اظهارات آنها مبنی بر اینکه ایران را زمین جنگ خواهیم کرد چگونه است گفت: مشکلی که عربستان در طی این سالها دچار آن شده است ناپختگی و بی تجربگی کسانی است که در وزارت خارجه عربستان عمل می کنند و سخنانی می گویند.

ولایتی اظهار کرد: اینگونه رفتار حاکی از عدم شناخت ایران و منطقه و بی تجربگی آنهاست وگرنه آنها امنیت خودشان را نمی توانند حفظ کنند و هزینه هنگفتی را از بیت المال مسلمین این حکومت قرون وسطایی برای دعوت از رئیس جمهور آمریکا انجام داده اند و مدعی شده اند که اتحادی را میان کشورهای مسلمان ایجاد کرده اند اما جز چند کشور کوچک اسلامی که از عربستان کمک های مالی دریافت می کنند هیچ کشوری به آنها پاسخ مثبت نداده است و هنوز این اتحاد شکل نگرفته اولین شکاف ایجاد شد.

وی افزود: این شکاف نشان داد حاکمان جدید عربستان ظرفیت تحمل ادعایی که خودشان کرده اند را نیز ندارند و نتوانستند چند روز هم این ادعا را اثبات کنند و هنوز مرکب این اعلام میان آنها خشک نشده بود میان قطر و آنها اختلاف ایجاد شد که این اختلاف در تاریخ منطقه سابقه ندارد.

رئیس مرکز تحقیقات مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: این امر نشان دهنده بی ظرفیتی دیپلماسی عربستان است که با نزدیکترین همسایگان خود نیز نمی تواند زندگی آرامی داشته باشد. جمهوری اسلامی قطعاً آتش افروزیهای سعودی را تحمل نخواهد کرد و سعودی ها نیز ظرفیت این کار را ندارند بلکه فقط ادعا می کنند و بسیاری از اوقات پاسخ اینگونه ادعاهای ابلهانه آنها خاموشی است.

ولایتی در مورد تحریمهای جدید مجلس سنای آمریکا در پاسخ به این سوال تصریح کرد: برای ما تفاوتی نمی کند زیرا هیچ نوع ارتباط جدی اقتصادی و و غیراقتصادی میان ما و امریکا نیست که چیزی را تحریم کنند یا نکنند.

ولایتی گفت: جمهوری اسلامی با در پیش گرفتن اقتصاد مقاومتی عملاً یک نوع آسیب ناپذیری در مقابل این تهدیدات دارد زیرا از فواید و نتایج اقتصاد مقاومتی همین آسیب ناپذیری ایران در برابر این تهدیدات است که جزیک امتیاز تبلیغاتی به صهیونیستها در این زمینه داده نشد و یا به بعضی مرتجعین منطقه که عمال آنها هستند و کار دیگری از دستشان برنیم آید.

ولایتی افزود: کشوری موفق است که در عمل بتواند به اهداف خودش برسد امریکایی ها در اهداف خود در عراق و سوریه شکست خورده اند و این پیوند میان نیروهای دولتی و مردمی عراق و ارتش و نیروهای متحد در سوریه در مرز میان عراق و سوریه در حقیقت یک پیروزی استراتژیک برای حلقه مقاومت است که از تهران اغاز می شود و تا عراق سوریه و لبنان ادامه دارد./۱۳۲۵//۱۰۲/خ

 

ارسال نظرات