۲۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۲
کد خبر: ۵۰۴۹۵۲
مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی:

ملت ایران قدردان مدافعان حریم و حرم در داخل و خارج کشور هستند

مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: باید اهمیت امنیت و آرامش کشور که با تلاش مجاهدان داخل و خارج کشور به‌ دست‌آمده را به‌ عنوان یک ضرورت اجتماعی مورد توجه جامعه قرار دهیم.
حجت الاسلام سالاری مکی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام حجت سالاری مکی، مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی، امروز در جمع مردم در مسجد انقلاب بجنورد، با اشاره به حادثه تروریستی مجلس و حرم امام راحل، اظهار کرد: آنچه مسلم است این است که اسلام به‌عنوان دین رحمت، مهربانی و سعادت مخالف کوچک‌ترین مردم‌آزاری است.

وی افزود: آنچه اتفاق افتاد خارج از مقوله اسلام و بلکه نقشه‌ای از خباثت طواغیت زمان بود؛ چراکه در گفتمان اسلام ناب حتی در میدان جهاد هم امام علی(ع) در سفارش به لشکریان خود در جنگ صفین پس از اینکه سفارش کرد آغازگر جنگ نباشید، فرمود: فراریان را نکشید، ناتوان‌ها را ضربت نزنید، مجروحان را به قتل نرسانید، با اذیت و آزار، زنان را به هیجان نیاورید اگرچه آنها به شما دشنام دهند و متعرض آبروی شما گردند.

حجت‌الاسلام سالاری مکی با بیان اینکه آنچه در حادثه تروریستی مجلس و حرم امام مشاهده شد اوج زبونی، ذلت و حقارت دشمنان نظام بود، خاطرنشان کرد: اینکه به عده‌ای مردم مراجعه‌کننده و به زنان و مردانی که هیچ‌گونه اسلحه دفاعی نداشته‌اند، حمله شود از جوانمردی، مروت و از قوانین انسانی به دور است.

دبیر شورای استانی مدارس علمیه استان خراسان شمالی تصریح کرد: نکته مهم در حادثه تروریستی اخیر این است که باید از آن درس گرفت و اهمیت امنیت و آرامش این کشور که با تلاش مجاهدان داخل و خارج کشور به‌دست‌آمده را به‌عنوان یک ضرورت اجتماعی مورد دقت جامعه قرار دهیم.

وی افزود: باید موضوعاتی نظیر اینکه اهمیت و چگونگی تداوم این آرامش در کشور به چه چیزهایی وابسته است، ما امنیت خود را مدیون چه کسانی هستیم و این انسجام و همدلی حول محور ولایت بوده که تاکنون امنیت این مرز و بوم را برای حفظ و حراست از داشته‌ها تضمین کرده، برای اقشار گوناگون تبیین شود.

حجت‌الاسلام سالاری مکی ادامه داد: همه باید همه ما دقت کنیم در چه منطقه‌ای از خاورمیانه قرار گرفته‌ایم و دشمنان ما به دنبال چه اهدافی هستند تا این نعمت گران‌سنگ و پرارزش امنیت را از ما بگیرند.

وی اظهار کرد: نکته اصلی این است که وقتی دشمن کوچک‌ترین نقطه‌ضعفی را در اصل مقاومت و ایستادگی ما احساس کند و ما را یک‌قدم به عقب براند جری خواهد شد و در پی ضربه زدن به ما برمی‌آید؛ ازاین‌رو باید با اولویت دادن مبنای تربیتی جهاد و مقاومت به‌جای وادادگی و راحت‌طلبی و دوری از عزت و شرافت ایمانی و اسلامی فرمایش امام علی(ع) را در حال حاضر در عرصه سیاسی سرمشق خود قرار دهیم که فرمود: «اغزوهم قبل آن یغزوکم فوالله ما غرب قوم فیلم عقر دارهم الا ذلوا».

مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی تصریح کرد: همین حدیث کافی است تا ملت شریف ایران قدردان مدافعان حریم و حرمت در داخل و خارج مرزها باشند./9314/۲۰۲/ب2

ارسال نظرات