۲۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۳
کد خبر: ۵۰۵۰۱۲
امام جمعه بابل:

گره گشایی و دستگیری نیازمندان، سیره اهل بیت است

امام جمعه بابل گره گشایی از مشکلات مردم را در ماه مبارک رمضان سبب ارتقای ارزش معنوی روزه بیان کرد و گفت: خدمت برای رفع نیازهای افراد نیازمند جامعه در جهت سیره اهل بیت به ویژه مولای متقیان است.
امام جمعه بابل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، حجت الاسلام والمسلمین مجتبی روحانی، امام جمعه بابل امروز در جمعه کارکنان و جمعی از خیران کمیته امداد امام خمینی بابل یکی از اعمال مورد تاکید اسلام در ماه مبارک رمضان را انفاق بیان کرد و گفت: یکی دیگر از اموری که بر عظمت روزه ماه مبارک رمضان می افزاید، مسأله انفاق و دستگیری نیازمندان است.

وی افزود: بر اساس راویتی از پیامبر گرامی اسلام(ص) ارزش و ثواب صدقه در ماه مبارک رمضان صد برابر ارزش معنوی آن در دیگر ماه ها است.

تولیت مدارس علمیه خاتم الانبیا(ص) و الزهرا(س) بابل با تقدیر از خیران و تلاش های مجموعه کمیته امداد امام خمینی برای رفع نیاز نیازمندان، خاطرنشان کرد: جمع آوری کمک های مالی برای نیازمندان در ماه خدا سبب نزول رحمت الهی و گسترش آن برای آحاد جامعه می شود.

وی ادامه داد: یکی از بهترین دعاها در ماه مبارک رمضان که در پایان نمازها قرائت می شود، رفع حوائج همه گرسنگان، برهنگان، نیازمندان و بدهکاران است که انسان دعاهای خود را هم پای رحمت الهی در این ماه وسعت می بخشد.

حجت الاسلام والمسلمین روحانی یتیمان و نیازمندان را عیال خداوند بیان کرد و اظهار داشت: رضای الهی را در نشاندن لبخند بر لبان نیازمندان و شادی دل آن ها ببینید.

وی افزود: خدمت برای رفع نیازهای افراد محتاج و مستضعف جامعه در جهت سیره اهل بیت(ع) به ویژه مولای متقیان است.

امام جمعه بابل گره گشایی از مشکلات مردم را در ماه مبارک رمضان سبب ارتقای ارزش معنوی روزه بیان کرد و گفت: گره گشایی از مشکلات افراد آنقدر از نظر اهل بیت(ع) دارای اعتبار و ارزش بود که امام حسن(ع) حتی مبادرت به رها کردن طواف مستحبی کعبه و گره گشایی از کار یکی از مومنان نمود.

حجت الاسلام والمسلمین روحانی با اشاره به فرا رسیدن شب قدر، گفت: شب های قدر اوج برکت های ماه مبارک رمضان است و باید مومنان مشتاقانه خود را برای حضور و بهره گیری از این فرصت ارزشمند آماده کنند.

استاد اخلاق حوزه علمیه قم بر لزوم رفع موانع برای حضور بانشاط در شب های قدر تاکید کرد و افزود: خداوند متعال تمام ذخایر معنوی و مادی یک سال انسان را در یک شب مقدر می کند و فرصت لحظه های معنوی این شب بزرگ قابل جبران نیست.

امام جمعه بابل با اشاره به اینکه شناخت و ارزش شب قدر از حد انسان های عادی خارج است، خاطرنشان کرد: خدای متعال قریب به هشتاد و چهار سال یک انسان را در یک شب قرار می دهد و  این ظرفیت بالا و بی نظیر شب قدر است./202/1313/ب1

ارسال نظرات