۲۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۰
کد خبر: ۵۰۵۰۵۷
حجت الاسلام رهبر در گفت‌وگوی تفصیلی با رسا؛

حضور لیبرال‌ها در مناصب دولتی عامل اختلال در دستگاه‌ها

امام جمعه موقت اصفهان با اشاره به لزوم ورود جدی افسران جنگ نرم در مقابله با توطئه فرهنگی گفت: حضور اشخاص لیبرال و سکولار در مناصب کشور، باعث می‌شود که آرام آرام شاهد استحاله فرهنگی باشیم.
حجت الاسلام رهبر آتش به اختیار

اشاره: رهبر معظم انقلاب، 17 خردادماه جاری، در دیدار با جمعی از دانشجویان با تأکید بر لزوم تلاش دانشجویان و انجمن‌ها و تشکل‌های دانشجویی برای غلبه دادن گفتمان انقلاب در دانشگاه، با صدور فرمان «آتش به اختیار» برای افسران جنگ نرم، موضوع تکان دهنده و مهمی را مطرح کردند، مسأله‌ای که می‌تواند یک زنگ خطر و هشدار برای برخی مسؤولان کشور باشد.

ایشان با بیان اینکه همه‌ هسته‌های فکری و فرهنگی و عملی و جهادی هرکدام کار کنند؛ مستقل، آتش به اختیار باشند، فرمودند: البته قرارگاه مرکزی دستور می‌دهد اما چنانکه قرارگاه مرکزی اختلال دارد، شما افسران جنگ نرم، آنجا آتش به اختیارید، گاهی اوقات احساس می‌شود دستگاه‌های مرکزی فکری و فرهنگی و سیاسی دچار اختلالند و تعطیلند، اینکه در وضعیتی که ما این‌همه مسائل مهم فرهنگی در کشور داریم، حالا فرض کنیم فلان آهنگ قبل  افطار پخش بشود یا نشود، این می‌شود مسئله‌ اصلی، نامه‌نگاری می‌کنند؛ این پیداست این دستگاه اختلال پیدا کرده، مسأله اصلی را از فرعی تشخیص نمی‌دهند.

رهبر انقلاب در ادامه فرمودند: وقتی این‌جوری دستگاه‌های مرکزی اختلال دارند، آن‌وقت اینجا شما آتش به اختیارید. صدور این فرمان توسط رهبر معظم انقلاب نشان دهنده ورود جدی تمام دلسوزان نظام مقدس اسلامی، انقلاب و اسلام برای مقابله با یک استحاله فرهنگی و یک خلأ فکری فرهنگی در کشور است.

ایشان همچنین در این دیدار مشکل اصلی سند 2030 را تقابل با استقلال کشور توصیف کردند، ایشان با تأکید بر اهمیت حفظ استقلال کشور پذیرش این سند را ناقض استقلال کشور ارزیابی کردند، رهبر انقلاب با اشاره به وجود نکات خلاف اسلام در سند 2030، فرمودند: شما می‌گویید این سند مثلاً خلاف اسلام ندارد، داشته باشد یا نداشته باشد، اینجا ایران است، اینجا جمهوری اسلامی است. نظام آموزشی ما را چهار نفر بنشینند در یونسکو بنویسند! چرا؟ این همان مسأله استقلال است.

آنچه از فرمایشات رهبری در یک نگاه می‌توان برداشت کرد این است که جریان‌هایی در کشور وجود دارند که خواسته یا ناخواسته دچار غفلت از مسائل دینی و ارزشی و آرمان‌های انقلاب اسلامی شده‌اند و این غفلت‌ها و اختلالات موجود و البته احیانا حضور برخی نفوذی‌ها در این دستگاه‌ها که قرار است متولی فرهنگ اسلامی باشند و نیستند موجب شده است رهبر معظم انقلاب با هشدار دادن نسبت به این بی توجهی‌ها و برداشت‌های غلط شخصا در مسائلی نظیر پذیرش مخفیانه سند 2030 ورود پیدا کنند تا بلکه برخی افراد از خواب غفلت بیدار شوند.

در همین راستا خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان پای سخنان حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی رهبر امام جمعه موقت اصفهان و نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی نشست و به بررسی برخی مسائل مطرح شده توسط امام خامنه‌ای در دیدار اخیر ایشان با دانشجویان پرداخت.

رسا ـ هسته‌های فکری، فرهنگی، عملی و جهادی، تراز انقلاب اسلامی شامل چه کسانی می‌شود و چه ویژگی‌هایی دارند؟

هسته‌های فکری،فرهنگی، عملی و جهادی شامل بسیاری از افراد و گروه‌ها و اقشار می‌شود، از اساتید دانشگاه‌ها و دانشجویان تا طلاب و علما و اساتید حوزه علمیه همه را دربرمی‌گیرد، نخبگان سطوح مختلف در کشور که در عرصه‌های فرهنگی، هنری و علمی فعالیت دارند شامل این هسته‌های فکری و فرهنگی می‌شوند.

هرکسی که قلمی دارد و یا توانایی سخنوری دارد می‌تواند بخشی از این هسته‌ها باشد، به ویژه اصحاب رسانه در این حوزه تأثیرگذاری بسزایی دارند، این هسته‌ها وظیفه دارند در مقابل تهاجم فرهنگی و توطئه‌های بیگانگان و ضد انقلاب ایستادگی کنند، شاخصه انقلابی بودن این هسته‌ها اصلا مقابله با این جریانات خطرناک و توطئه کننده است.

هسته‌های فکری، فرهنگی، عملی و جهادی که در حقیقت همان افسران جنگ نرم هستند، انقلابی هشیار و بیدار بوده و در برابر دشمن می‌ایستند ولی این ایستادگی به صورت تحریف و تخریب و محافظه کاری و دوری از منطق نیست، این هسته‌ها از هرکاری که نتیجه آن تضعیف نظام باشد دوری می‌کنند ولی وظیفه دارند حقایق را بیان کنند و با خیرخواهی و حق طلبی در سطوح مختلف جامعه و در اقشار مختلف جامعه با روش‌های مربوط و مناسب برای هرکدام اقدام به بصیرت افزایی و مقابله با جنگ نرم دشمن نمایند.

حال تا چه حد به این جریانات و افراد اجازه فعالیت داده می‌شود بحث دیگری است ولی همه مشکلات و سدهایی که در برابر اینها قرار دارد اگر تفکر انقلابی داشته باشند مانعی برای انجام وظایف محسوب نمی‌شود و باید تمام توان خود را به کار بگیرند تا مانع پیبرد اهداف دشمن در کشور بشوند.

رسا ـ رهبر معظم انقلاب سند 2030 را در تضاد با استقلال کشور توصیف کردند، روزنه‌های نفوذ و ضربه وارد کردن به استقلال فرهنگی را در چه عرصه‌هایی می‌دانید؟

ما دغدغه فرهنگی را در کشور به ویژه طی سال‌های اخیر در میان خیلی‌ها در سطوح مختلف دیده‌ایم، به ویژه این دغدغه‌ها در دوره دولت اصلاحات بسیار اوج گرفت چرا که بستر فعالیت برای برخی جریانات غیرانقلابی و ضد انقلاب بازتر شد، در حقیقت این اندیشه و جریان با اوج گرفتن تهاجمات فرهنگی در کشور بیشتر شد و هنوز هم ادامه دارد، برخی طیف‌های سیاسی که سکاندار خیلی از مسؤولیت‌ها شدند دغدغه چندانی در حوزه فرهنگی و مسائل دینی و اسلامی مردم را ندارند و لازم است با این جریان‌ها مقابل صورت بگیرد.

برخی افراد لیبرال با عقبه دولت اصلاحات در مراکز تصمیم گیری نفوذ کرده‌اند

هستند کسانی که در مناسب سیاسی حضور دارند و می‌توان گفت عقبه دولت اصلاحات و نگرش و اندیشه همان دوران را هم دارند، اینها در بسیاری از مراکز تصمیم گیری و تصمیم سازی نفوذ کرده‌اند و واقعا تفکرات لیبرال و سکولار دارند و در مقابل ارزش‌های نظام قرار گرفته‌اند و دغدغه و سوز و گدازی هم در حوزه ارزشی و دینی ندارند، حضور این جریان‌ها و اشخاص باعث می‌شود که آرام آرام شاهد استحاله فرهنگی در کشور باشیم، این استحاله به یکباره اعمال نمی‌شود چرا که اساسا استحاله تدریجی خواهد بود به ویژه در حوزه فرهنگی این موضوع بسیار آرام و نامحسوس شکل می‌گیرد.

یکی از مصادیق این استحاله فرهنگی خوش بینی و خوش خیالی راجع به دشمنان و بیگانگان است، تفکری که باعث می‌شود اشخاص قصد دوستی با دشمنانی را پیدا کنند که برای ما توطئه‌ها و دسیسه‌های بسیار در سر دارند، بیگانگان آشکارا به ما خیانت می‌کنند اما همین تفکرات غلط لیبرالی باعث می‌شود افراد چشم به روی این خیانت‌ها ببندند و شاهد نفوذ غرب‌گرائی باشیم، پدیده‌ای که در حوزه فرهنگی بسیار تبعات ناگوار و شومی را به دنبال دارد و در حقیقت هدف از استحاله فرهنگی و این تهاجمات فرهنگی که شاهد آن هستیم همین پدیده غرب‌گرائی و دوری از تفکر انقلاب اسلامی است.

لیبرال مآبی افراد صاحب منصب زمینه ساز بی تعهدی نسبت به انقلاب اسلامی است

زمانی که لیبرال مأبی تبدیل به سبک فکری و سیاسی اجتماعی افراد صاحب منصب شود شاهد بی تعهدی‌ها نسبت به انقلاب اسلامی و نظام مقدس اسلامی خواهیم بود، موضوعی که در دهه شصت شاهد آن بودیم و حوادث و اتفاقات بسیاری را برای کشور به دنبال داشت، این گرایشات به غرب بسیار برای کشور خطرناک است و هم اکنون نیز در بین عده‌ای این گرایش و این تفکرات لیبرال وجود دارد و این یک خطر بزرگ و یک روزنه نفوذ خطرناک در حوزه فرهنگ محسوب می‌شود.

این سند 2030 یک نمونه همین نفوذ فرهنگی و تلاش دشمن برای استحاله فرهنگی است که در حقیقت می‌تواند گامی بلند برای دشمنان باشد در راستای اهداف میان مدت آنها، این سند استعماری بنا دارد تا سال 2030 میلادی فرهنگ و اجتماع کشور را تبدیل به غرب کند و جامعه‌ای خالی از معنویت، دین داری و دین مداری و فضائل دینی و قوانین و احکام شرعی شکل دهد، این سند حرف‌های آب و رنگ داری دارد که متأسفانه مورد پذیرش مخفیانه قرار گرفته است و این نشان دهنده نداشتن دغدغه دینی و معنوی است.

کسی که تشخیص ندهد این سند با حرف‌های آب و رنگ دار و با شعارهای جذاب در باغ سبز بی‌دینی را نشان می‌دهد قطعا دچار مشکل در تشخیص مسائل شده است و در حقیقت چنین افراد و جریان‌هایی راه‌های نفوذ دشمن برای از بین بردن استقلال کشور به ویژه در حوزه فرهنگی هستند. زمانی که این سند را کسی بررسی کند متوجه خواهد شد چیزی از دین و مذهب و ایمان و معنویت در این سند وجود ندارد، حتی مبانی دیگر ادیان الهی هم در آن وجود ندارد و در حقیقت این سند استقلال فرهنگی جوامع دینی و دین‌مدار را هدف گرفته است.

با پذیرش سند 2030 باب از بین بردن استقلال کشور مفتوح می‌شود

با پذیرش این سند باب از بین بردن استقلال کشور مفتوح می‌شود، زمانی که این سند را پذیرفته باشیم کشور به روش‌های مختلف تحت فشار قرار می‌گیرد، چرا که پذیرفته‌ایم بر مبنای آن عمل کنیم. مبنای این سند هم مسائلی است که به هیچ وجه با فرهنگ ایرانی و اسلامی سازگاری ندارد و قابل قبول نیست.

یکی از مسائلی که در این سند به آن اشاره شده است رفع کلیه موارد تبعیض است، تبعیض البته از دیدگاه غرب و فرهنگ منحرف آنها، این موضوع در زمان دولت اصلاحات هم مطرح می‌شد و آن زمان بنده در مجلس شورای اسلامی حضور داشتم و با آن درگیری‌ها بسیار پیدا کردیم، حالا همان موضوع در قالب این سند مطرح شده است و آقایان هم آن را پذیرفته‌اند.

علما و مراجع و بزرگان باید در برابر این سند تمام قد بایستند و مانع به خطر افتادن استقلال کشور بشوند و اجازه ندهند فرهنگ انقلابی و تفکرات انقلابی کشور و فرهنگ دینی و مذهبی مردم دچار مشکل بشود و این استحاله فرهنگی در جامعه به ثمر بشیند.

رسا ـ به نظر شما چه موضوعی موجب شده است تا رهبر معظم انقلاب نسبت به اختلال در دستگاه‌های فرهنگی هشدار دهند؟ چه عواملی موجب فراموشی مسائل اصلی در این دستگاه‌ها شده است؟

همین شرایطی که مطرح کردم را رهبری در ابعاد وسیعتر و دقیق‌تری مشاهده می‌کنند، متأسفانه عده‌ای که در پست‌های کلیدی کشور هستند مبتلا به تفکرات لیبرالی و سکولار هستند و این موضوع باعث شده است در تصمیم گیری‌هایی که می‌کنند دچار خطا و اشتباه شوند و نتوانند مسائل مهم و اصلی کشور را به ویژه در حوزه فرهنگی به درستی تشخیص دهند. رهبر معظم انقلاب همه این افراد را رصد می کنند و این موضوع باعث می‌شود چنین آشکارا و واضح نسبت به بروز اختلال و انحراف و عدم تشخیص مسائل اصلی و مهم از مسائل فرعی و کم اهمیت و یا بی اهمیت دچار اشتباه شده‌اند هشدار بدهند و اعلام کنند که دستگاه‌های فرهنگی تعطیل شده یا اختلال دارند.

رسا ـ یکی از تعابیری که رهبر معظم انقلاب به کار بردند مسأله «آتش به اختیار» بود، تعبیر و تحلیل شما از این موضوع چیست؟

البته دشمنان با تشکیل تیم‌های رسانه‌های و فضاسازی‌های رسانه‌ای که همیشه در چنین مواردی به کار می‌بندند سعی کردند این تعبیر ایشان را وارونه و غلط به مردم نشان دهند، همین تلاش آنها برای تحریف این تعبیر بسیار دقیق و مهم نشان دهنده اهمیت این موضوع است.

این تعبیر آتش به اختیار یک بیان بسیار مهم و جالبی است که درست برگرفته از فرامین امام خمینی است، ایشان در همان ابتدای انقلاب فرمودند شما جوانان و شما دینداران در برابر انحرافات بایستید و اگر دیگران نمی توانند بایستند شما باید ایستادگی کنید. اکنون اگر نیم نگاهی به فرمایشات امام خمینی و صحیفه ایشان داشته باشیم مشاهده خواهیم کرد دقیقا همین نگاه رهبری در شرایط کنونی را آن زمان هم امام خمینی مطرح کرده‌اند.

امام خامنه‌ای می‌فرمایند «آتش به اختیار» این فرمان یک اصطلاح نظامی است که همه به خوبی با آن آشنا هستند، در حوزه نظامی اگر فرمانده یک گروهی دچار مشکل شود و یا از دست برود این گروه به خاطر عدم وجود فرمانده قرار نیست سنگرها را رها کند، بلکه این سربازان وظیفه دارند در نبود فرمانده بنابر هر دلیلی که هست از سنگر خود دفاع کنند و به سمت اهداف گام بردارند، این تعبیری که رهبر انقلاب به کار بردند بسیار دقیق و بسیار مهم است و لازم است هسته‌های فکری و فرهنگی انقلابی به خوبی به آن توجه داشته باشند.

سربازان دین حق ندارند دست روی دست بگذارند و تماشاچی باشند

در جنگ فرهنگی شرایط ما نظیر همان جنگ نظامی است، اگر فرماندهان ما در این جنگ دچار ساده اندیشی و کج اندیشی و تفکرات لیبرالی شده‌اند سربازان دین حق ندارند دست روی دست بگذارند و تماشاچی از بین رفتن استقلال فرهنگی و تفوذ دشمن در کشور باشند، بلکه باید با تبعیت از فرمان آتش به اختیار نباید میدان نبرد فرهنگی را خالی کنند بلکه باید مقاومت کنند و در برابر دشمنان ایستادگی نمایند و اجازه نفوذ فرهنگی و از بین بردن استقلال فرهنگی به دشمن ندهند.

اکنون که برخی فرماندهان فرهنگی ما دچار اختلال و انحراف شده‌اند یا کلید پست های مهم حوزه فرهنگ در دست افرادی است که دغدغه‌های دینی ندارند وظیفه جوانان است که به میدان بروند همانطور که در دفاع مقدس وارد میدان عمل شدند، اکنون هم باید دست به قلم بشوند و با حرف و بیان و فعالیت‌های جهادی علمی فرهنگی و اسقامت و اصرار بر مبانی دینی بدون توجه به کوتاهی‌ها و کم کاری‌های برخی مسؤولان به وظایف خود عمل کنند و اجازه ندهند استقلال کشور لکه‌دار بشود./1304/گ۴۰۲/س

ارسال نظرات