۲۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۶
کد خبر: ۵۰۵۰۸۵
حجت الاسلام والمسلمین انصاریان:

کثرت طلاق در جامعه ناشی از روابط نامشروع است

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه کثرت طلاق ناشی از روابط نامشروع زن و مردم نامحرم است، گفت: مروجان بی حجابی و برقراری ارتباط نامشروع زن و مرد نامحرم مورد لعن خداوند هستند.
حجت الاسلام والسلمین انصاریان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین حسین انصاریان، استاد حوزه علمیه و مفسر قرآن کریم در نخستین مراسم احیای شب قدر که در حسینیه همدانیها برگزار شد، گفت: انسانها از نظر مسلک به دو دسته تقسیم می‌شوند.

وی افزود: پس از رحلت رسول خدا مردم به دو دسته حداکثری و حداقلی تقسیم شدند و این تقسیم بندی تا ظهور عدل الهی ادامه خواهد داشت تا گروه حداکثری به گروه حداقلی ملحق شوند.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان با بیان اینکه پیروزی در نهایت از آن گروه حداقلی خواهد شد، ابراز کرد: گروه حداقلی یا همان اولی الالباب انسان‌هایی عرشی و ملکوتی هستند که ویژگی های خاصی در وجود آنان متبلور است، آنان صاحب ذهنی پاک بوده و یکپارچه  عقل و نور هستند.

استاد حوزه علمیه با اشاره به خصوصیات اولی الالباب، گفت: آنان وفاداران به عهد الهی هستند، اولی الالباب هرگز در مواجهه با سختی‌ها و شیرینی‌ها عهد الهی را نمی‌شکنند و از قرآن و رسول الهی روی بر نمی‌گردانند.

این خطیب مشهور ادامه داد: پیوند الهی از دیگر خصوصیان این گروه است، آنان قلبا در برابر عظمت و جبروت پروردگار عالم احساس کوچکی می‌کنند و با همه فروتنی از منیت پرهیز دارند، وحشت و ترس از حساب روز قیامت در وجود این گروه موج می‌زند.

استاد اخلاق اضافه کرد: صبر در عبادت، صبر در برابر گناه، اقامه نماز، صله رحم، انفاق و پرهیز از بخل از دیگر ویژگی‌های این افراد به شمار می‌رود، اولی الالباب گناهان را با عبادت الهی رفع می‌کنند و با پرهیز از نزاع اقدام به جذب حداکثری مردم کرده و دشمنی دشمنان را کاهش می‌دهند در عین حال با دشمنان خدا نبرد می‌کنند.

این مفسر قرآن کریم با بیان اینکه عاقبت اولی الالباب بهشت است، گفت: امروز کسانی که اسلام و قرآن را برای هزار و 400 سال پیش می‌دانند و پیامبر(ص) را رسول اعراب معرفی می‌کنند به طور قطع از عهد شکنان هستند.

وی درباره گروه حداکثری، بیان داشت: آنان مروجان بی حجابی و برقراری ارتباط نامشروع زن و مرد نامحرم هستند؛ کثرت طلاق ناشی از روابط نامشروع زن و مردم نامحرم است، توطئه و اختلاف افکنی در جامعه از خصوصیات آنان به شمار می‎رود خداوند چنین انسانهایی را مورد لعن خود و دیگران قرار داده است.

استاد حوزه علمیه در پایان خاطرنشان کرد: توبه تنها راه برای خروج از گروه حداکثری است./۸۱۳/۲۰۲/ب2

ارسال نظرات