۲۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۶
کد خبر: ۵۰۵۱۱۲
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

شعار «مرگ بر آمریکا» ریشه قرآنی و اسلامی دارد

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به برخی اظهارات مبنی بر حذف شعار مرگ بر آمریکا از تظاهرات ایام انقلابی، گفت: فریاد مرگ بر آمریکا دستور قرآنی بوده و ریشه در آموزه‌های اسلامی دارد.
حجت الاسلام یعقوبی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، امروز در نشست ستاد انتفاضه، قدس و اقامه نماز عید فطر خراسان شمالی با اشاره به برخی موازی‌کاری‌ها در برگزاری مراسم ایام چهاردهم و پانزدهم خرداد در استان، اظهار کرد: شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی سازوکار رسمی و قانونی برای برگزاری و مدیریت مراسم ایام‌الله ملی و انقلابی است؛ از این‌ رو هر گونه اقدام موازی در این زمینه پذیرفتنی نیست.

وی ادامه داد: ضروری است به‌ گونه‌ای برنامه‌ریزی و اقدام شود که از طریق برگزاری مراسم ایام‌الله انقلابی، نسل جدید با نسل قبلی مرتبط باشند تا ایام‌الله انقلاب و نظام اسلامی به یوم‌الله مهم روز قیام مهدی موعود(عج) متصل شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی تصریح کرد: همکاری و هماهنگی در برگزاری مراسم مناسبت‌های انقلابی در راستای تقویت نظام و ارزش‌های نظام بوده و جریان‌های سیاسی و اشخاص و سلایق در گرامیداشت ایام‌الله نقشی ندارند.

وی با اشاره به فرمایشات اخیر رهبر معظم انقلاب، خاطرنشان کرد: حفظ کیان نظام اسلامی موضوع مهم و مشترکی است که همه باید به آن احترام گذاشته و برای تقویت آن تلاش کنند.

رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی با تأکید بر اینکه این موضوع باید محور برنامه‌ریزی‌های ما باشد، افزود: وجود سلایق سیاسی متفاوت ایرادی ندارد؛ اما موازی کاری نادرست است؛ زیرا روز قدس، 22 بهمن و سایر ایام‌الله انقلابی مختص هیچ گروه و جناحی نبوده و متعلق به مردم و نظام است.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه همه باید برای برگزاری مراسم محوری و ملی همکاری کرده و این مراسم به حساب هیچ شخص و گروهی نباشد، اضافه کرد: ایام‌الله متعلق به نظام بوده و برای گرامیداشت آنها هم ساز و کار مشخصی پیش‌بینی شده است.

رییس شورای استانی حوزه‌های علمیه خراسان شمالی با اشاره به اینکه هماهنگی در تبلیغات اسلامی امری ضروری بوده و نیازمند همکاری همگانی است، اظهار کرد: این همکاری شکوه و سلامت مراسم را تضمین کرده و پیام آن را به زیبایی منتقل می‌کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به در پیش بودن روز جهانی قدس، افزود: روز قدس مناسبت مهمی است که امام راحل آن را بنیانگذاری کرد و آن را روز اسلام و رسول‌الله نامید.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه هر جا مسلمانی در هر جای دنیا مظلوم واقع شده باید در روز قدس فریاد کشیده و با آن مظلوم همدردی کنیم، گفت: روز قدس موعد فریاد کشیدن علیه تبهکاران و مستکبران عالم بوده و باید مراسم آن باشکوه و مناسب برگزار شود.

وی با اشاره به برخی اظهارات مبنی بر حذف شعار مرگ بر آمریکا از تظاهرات ایام انقلابی، افزود: فریاد مرگ بر آمریکا دستور قرآنی بوده و ریشه در آموزه‌های اسلامی دارد؛ از این‌ رو ملت ایران در روز قدس امسال این شعار را بلندتر از سال‌های گذشته فریاد خواهند زد./9314/۲۰۲/ب2

ارسال نظرات