۲۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۰
کد خبر: ۵۰۵۱۱۸

مراسم احیای شب نوزدهم ماه رمضان در ارومیه برگزار شد

مراسم احیای شب نوزدهم ماه رمضان با حضور گسترده مردم در حسینیه اعظم ثارالله(ع) ارومیه برگزار شد.
احیای شب قدر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت‌الاسلام اکبری در مراسم احیای شب نوزدهم ماه رمضان که در حسینیه اعظم ثارالله(ع) ارومیه برگزار شد، اظهار داشت: شب قدر از جمله شب‌هایی است که تمام عالم انتظار توفیق درک دوباره آن را می‌کشند و سعی می‌کنند بهترین استفاده را از آن ببرند.

وی افزود: از بین سه شب نوزدهم، بیست‌ و یکم و بیست و سوم ماه رمضان تنها یک شب، شب قدر بوده و آن شب نیز مشخص نشده و طبق روایات تنها به احیا نگه داشتن در دو شب دیگر توصیه شده است.

حجت‌الاسلام اکبری ادامه داد: چرا شب قدر به طور دقیق مشخص نشده خود حکمت و علتی دارد که برای ما معلوم نیست ولی اینکه به جای یک شب به شب زنده‌داری در سه شب توصیه شده این خود یک فرصتی دیگر برای رازو نیاز با خدا و طلب آمرزش است.

وی با اشاره به اعمال مشترک شب‌های قدر، خاطرنشان کرد: غسل کردن نزدیک غروب آفتاب قبل از اذان مغرب، خواندن ۱۰۰ بار سوره قدر، خواندن ۱۰۰ رکعت نماز دور کعتی تا نماز صبح البته تا هر چند رکعتی که فرد توان و حال داشته باشد و زیارت امام حسین(ع) از جمله این اعمال است.

حجت‌الاسلام اکبری با بیان اینکه شب نوزدهم ماه رمضان مصادف با ساگرد ضربت خوردن حضرت علی(ع) است، تصریح کرد: امام علی(ع) فاطر بین حق و باطل و تشخیص مؤمن و غیرمؤمن از یکدیگر است و پیامبر اسلام(ص) در مورد ایشان می‌فرمایند: اگر تمام انسان‌های دنیا در مورد محبت به حضرت علی(ع) اتفاق نظر داشتند، خداوند آتش جهنم را نمی‌آفرید.

وی با اشاره به سخنان شهید مطهری در ارتباط با جایگاه حضرت علی(ع)، اضافه کرد: حضرت علی(ع) دارای جاذبه و دافعه هستند به گونه‌ای که محبان ایشان جذب در آهنربای جاذبه‌شان بوده تا جایی که حتی حاضر به ایثار جان در راه امامشان هستند.

حجت‌الاسلام اکبری ادامه داد: دافعه امام علی(ع) هم به قدری است که دشمنان شان را دور کرده و کینه و دشمنی این دشمنان نسبت به امام علی(ع) تا قیامت ادامه داشته و تغییر نخواهد کرد.

وی با بیان ویژ‌گی‌های مشترک بین سوره قدر و حضرت زهرا(س)، بیان داشت: خداوند در این آیه می‌فرمایند که ما قرآن را در شب قدر نازل کردیم و ۱۱ قرآن ناطق در دامان حضرت زهرا(س) پرورش یافته‌اند، درک شب قدر برای همه غیر ممکن بوده و درک عظمت حضرت زهرا(س) نیز بر همگان مجهول است و شب قدر برتر از هزار ماه بوده و حضرت زهرا(س) نیز در سوره کوثر به کوثر یعنی خیر کثیر تعبیر شده است./936/۲۰۲/ب2

ارسال نظرات