۲۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۴
کد خبر: ۵۰۵۱۲۲
نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی:

شب قدر درهای رحمت الهی گشوده است

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی با بیان اینکه شب قدر بهترین فرصت بوده و درهای رحمت الهی گشوده است، گفت: هنر این است که بتوانیم از این فرصت به نحو احسن استفاده کنیم.
قریشی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه،‌ حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی در ۱۹ رمضان شب ضربت خوردن حضرت علی(ع) در مراسم ویژه‌ای که به این مناسبت در دانشگاه علوم پزشکی ارومیه برگزار شد، اظهار داشت :آنطوری که از اهل بیت(ع) نقل است اساس عبادات دعا است و یکی از بزرگترین نعمت‌های خداوند این است که اجازه داده و این امکان را فراهم کرده است تا با ذات اقدس الهی صحبت کنیم.

وی گفت: به نقل از امیرمؤمنان آمده است که آنکه خزینه‌های زمین و آسمان دست اوست اجازه دعا را داده و اجابت آن را تکفل کرده است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی با اشاره به اینکه خدا از رحمتش ما را ناامید نکرده است، اظهار کرد: وقتی با مسؤولی کار داریم و به وی مراجعه می‌کنیم باید به دفتر او مراجعه کنیم و هر چه قدر مسؤولیت وی بزرگ‌تر شود دیدار او و گرفتن وقت از او سخت‌تر است، ولی برای مراجعه به درگاه خداوند متعال چنین محدودیتی وجود ندارد و هر موقع بخواهیم می‌توانیم خداوند را بخوانیم.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی با بیان اینکه شب قدر بهترین فرصت بوده و درهای رحمت الهی گشوده است و هنر این است که بتوانیم از این فرصت استفاده کنیم، تأکید کرد: اهل بیت(ع) به ما می‌گویند این طور دعا کنیم که «ای کسی که رحمتش بر غضبش پیشی می‌گیرد» چون رحمانیت و رحیمی خداوند بیش از غضب و انتقامش اشاره شده است.

امام جمعه ارومیه ادامه داد: خداوند به هر کسی بخواهد از رحمتش بدون حساب و کتاب می‌بخشد و خداوند اشاره دارد که برای هر بدی یک عقوبت و عذاب در نظر دارد ولی برای هر خوبی حداقل ۱۰ پاداش می‌دهد علاوه بر آن خداوند حتی می‌گوید که اگر گناه کردید بازگردید باز هم می‌بخشد البته به شرطی که قبل از فرود آمدن عذاب الهی برگردد و توبه کند نه تنها می‌بخشد بلکه بدی‌ها را به خوبی هم تبدیل می‌کند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی گفت: خداوند فرشتگان را مکلف به استغفار کردن برای بندگان کرده و حتی پیامبران  و ائمه را وسیله بخشش گردانده و آخرین شفاعت، رحمانیت و رحیمیت خود خداوند است.

امام جمعه ارومیه با بیان اینکه آگاه باشیم که با چنین پروردگاری طرف حساب هستیم، تأکید کرد: با امید به دامن پروردگار چنگ بزنیم و بزرگترین گناه ناامیدی از رحمت خداوند است، همانطور که امام سجاد(ع) می‌فرمایند که تعجب این نیست به بهشت برویم بلکه تعجب این است که با وجود این رحمت واسعه کسی به جهنم برود، بنابراین بزرگترین بدبختی این است که نتوان از رحمت الهی استفاده کرد.

استاد حوزه و دانشگاه در پایان با اشاره به عظمت و شخصیت مولا علی(ع)، گفت: کجا می‌توان پیدا کرد فردی را که در منطقه وسیعی از جهان حکومت داشته باشد و می‌توانست زندگی مرفهی داشته باشد ولی به قدری بر لباسش وصله زده بود که خیاط هم به زبان آمده و اعتراض کرد اما بر خود روا نمی‌دانست حتی از حلال خداوند بیش از آنچه نیاز داشت بهره ببرد./936/۲۰۳/ب2

ارسال نظرات