۲۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۰
کد خبر: ۵۰۵۱۳۱
عضو هیأت علمی دانشگاه علوم و معارف قرآن:

قرآن را در متن برنامه های اصلی خود قرار دهیم

شعاعی با اشاره به اینکه قرآن در جامعه اسلامی مهجور مانده است تأکید کرد که گاهی اوقات کتاب قرآن بیست سال از روی طاقچه اتاق خانه ای تکان نمی خورد.
شعاعی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، علی‌اصغر شعاعی، قاری بین‌المللی قرآن کریم، سحرگاه امروز در مراسم احیای شب قدر که از سوی هیأت رزمندگان اسلام در مجتمع امام خمینی(ره) قم برگزار شد، با اشاره به مظلومیت قرآن در جامعه اسلامی اظهار داشت: این مسأله بدی است که به محض شنیدن صدای قرآن در خانه یا محله ای همگی یقین می کنیم که فردی از دنیا رفته است در حالی که قرآن باید در متن زندگی ما قرار بگیرد.

وی ادامه داد: گاهی اوقات نگاه می کنیم که سال انتشار کتاب قرآن مربوط به سال 70 هجری شمسی است ولی هنوز نو مانده و اصلا دست نخورده است؛ به همین جهت است که قرآن در روز قیامت از امت مسلمان شکایت می کند.

قاری بین المللی قرآن کریم خاطرنشان کرد: به عنوان نمونه در مورد سوره الرحمن هیچ روایتی نداریم که در ختم ها خوانده شود بلکه برعکس در کشورهای مسلمان دیگر در هنگان عقد و عروسی خوانده می شود ولی حرف ما این است که قرآن کتاب زندگی است و باید ما لحظه لحظه حیات خودمان و خانواده مان را با این کتاب آسمانی تطبیق بدهیم.

وی با اشاره به اهمیت ناچیز به قرآن در مجالس مختلف تأکید کرد: همواره در مجالس و محافل مذهبی تنها در ابتدای جلسه کمی قرآن خوانده می شود در حالی که در کشورهایی که رنگ و بوی شیعه کمتر است، قرائت و مسائل مربوط به معارف قرآن بیش از نیمی مجالس مذهبی را در برمی گیرد.

عضو هیأت علمی دانشگاه علوم و معارف قرآن عنوان داشت: در روایت داریم که پدر بر فرزند سه حق دارد «نخست آنکه اسم خوب برای او برگزیند و دوم اینکه تلاش کند او را با ادب تربیت کند و سوم قرآن را به او بیاموزد»، در روایت دیگری بیان شده است که «انسان مسلمان از دو حال نباید خارج باشد یا در حال آموختن قرآن و یا در حال آموزش قرآن به دیگری» و نمونه این روایات در منابع دینی ما فراوان وجود دارد.

شعاعی با بیان اینکه شب قدر شب تصمیم های بزرگ در زندگی است، خاطرنشان کرد: بیاییم در این شب بزرگ تصمیم بگیریم که قرآن را در متن برنامه های اصلی خودمان قرار بدهیم و تلاش کنیم قرآن را از مهجوریت در خانه ها و طاقچه‌ها یمان بیرون بیاوریم؛ همانطور که در ماه رمضان به قرآن توجه ویژه ای داریم در دیگر ایام سال هم به این کتاب آسمانی عنایت خاصی داشته باشیم./1330/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات