۲۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۸
کد خبر: ۵۰۵۱۳۹
عضو شورای استانی حوزه علمیه آذربایجان شرقی:

توجه به فقرا از اولویت‌های نظام اسلامی و حکومت دینی است

حجت الاسلام حاجی زاده با تأکید بر الگو برداری از نبی مکرم اسلام(ص) در توجه به فقرا، مستضعفان، مستمندان و قشر آسیب‌پذیر جامعه، گفت: از اولویت‌های نظام اسلامی و حکومت دینی توجه به فقرا است.
حجت الاسلام حاجی زاده، اهر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام جواد حاجی‌زاده، عضو شورای استانی حوزه علمیه آذربایجان شرقی امروز در آیین اجرای طرح همای رحمت جمعیت هلال‌احمر شهرستان اهر، با اشاره به قرار گیری در لحاظت قدر رمضان هستیم، اظهار داشت: شب قدر دارای برکات خاص و ویژه ای است که باید از آنها بهره برد.

وی با بیان اینکه در این شب‌ها مقدرات یک ساله انسان نوشته می شود و شب نزول ملائکه الهی است، ادامه داد: در این شب‌های عزیز است که مقتدارت معنوی و مادی انسان تقدیر می شود ، نباید از این شب‌های مهم و با برکت غفلت کرد و لازم است نهایت استفاده را از این شب‌ها نورانی داشت.

عضو شورای استانی حوزه علمیه آذربایجان شرقی با اشاره به وجود عبادات عملی در کنار عبادت به صورت دعا و مناجات در دین اسلام، بیان داشت: خدمت به مردم خود از عبادات مهم است که دارای اجر و پاداش بزرگی است، خدمتگزاری به مردم جامعه بیشتر از طواف کعبه ثواب دارد.

وی با تأکید بر الگوبرداری از نبی مکرم اسلام(ص) در توجه به فقرا، مستضعفان، مستمندان و قشر آسیب‌پذیر جامعه، ابراز داشت: ائمه اطهار(ع)، امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری همواره بر توجه به فقرا و مستضعفان توصیه اکید داشتند و به عبارتی از اولویت‌های نظام اسلامی و حکومت دینی توجه به فقرا است.

حجت الاسلام حاجی زاده با اشاره به افزایش سالانه بسته های غذایی در میان نیازمندان از سوی حلال احمر اهر، گفت: این کار خداپسندان یک عبادت است، امروز می بینیم با مشارکت مردم و جوانان هلال احمر بسته های غذایی در میان فقرا پخش می شود و در اجر این کار معنوی شرکت می کنند./854/۲۰۳/ب2

ارسال نظرات