۲۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۳
کد خبر: ۵۰۵۱۷۴
نماینده ولی فقیه در استان بوشهر:

بزرگترین گلایه امام علی از خواص بود

آیت الله صفایی بوشهری گفت: بزرگترین گلایه امام علی(ع) از خواص بود، افرادی که مردم از آنها حرف شنوی داشتند اما همان ها درد امام شدند.
صفایی بوشهری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بوشهر، آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری ظهر امروز در جمع نمازگزاران مسجد امام حسن مجتبی(ع) بوشهر با تسلیت ضربت خوردن امام علی(ع)، گفت: امیر مومنان(ع) شخصیتی الهی و بی نظیری در تاریخ بشریت است، وی منبع تربیت وحیانی، نبوی و عنایات ذات اقدس الهی است که چنان درخشید که خورشیدی بی غروب در تاریخ بشریت شد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر با بیان اینکه امام علی(ع) هیچگاه خاموش نمی شود اظهار داشت: ایشان همچون حق است و قابل تحریف و حذف نیستند چراکه با قرآن اجین شده اند.

وی بیان داشت: خداوند متعال امام علی(ع) را خلق نکرده که برای خود زندگی کند و فقط انسانی آسمانی و مظهر ایمان و تقوا باشد بلکه آن را آفرید تا الگویی برای تمامی امور بشریت در همه ابعاد زندگی باشد؛ وی سر منشأ ایمان و تقوا و اخلاق است. موردی را نمی توان یافت که کوچکترین رذائل اخلاقی را داشته باشد.

آیت الله صفایی بوشهری ادامه داد: امیرمومنان در مقابل خوبی ها و بدی ها نسبت به خود خوبی می کرد و بدی های دیگران را با خوبی خود پاسخ می داد.

امام جمعه بوشهر امام علی(ع) را بزرگ انسانی دانست که تاریخ بشریت به آن افتخار می کند و با بیان اینکه وی پیوند انبیا با سلسله امامت است، اظهار داشت: امام علی(ع) حلقه اتصال نبوت به امامت را عهده دار است و الگویی بزرگ برای کارگزاران نظام سیاسی است؛ در تمامی مراحل حکومت اندک خود سه جنگ را تجربه کرد اما با این وجود چنان بزرگی و عظمت و تقوای سیاسی از خود نشان داد که تاریخ به خود ندیده است.

وی اضافه کرد: امیرمومنان(ع) در نهایت فقر امور را اداره می کرد و به همین دلیل یکی از مهمترین الگوها برای مدیران اجرایی است.

آیت الله صفایی بوشهری بیان داشت: در دوران حکومت امام علی(ع) همانهایی که ادعای انسانیت می کردند سه جنگ را به وی تحمیل کردند؛ گروه اول سیاستمداران تشنه قدرت و طراحان موج سیاسی بودند؛ گروهی هم بودند که به راحتی فریب سیاستمداران را می خوردند و نیز عده ای هم سکوت می کردند و منافع اقتصادی و معیشت فقط برای آنها مهم بود.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با بیان اینکه در عرصه تعاملات اجتماعی هرجا فقیر و مظلوم بود امام علی(ع) در کنارش بود، افزود: بزرگترین گلایه امام علی(ع) از خواص بود، افرادی که مردم از آنها حرف شنوی داشتند اما همان ها درد امام شدند؛ خواص باید خود را برای انقلاب و شهدا هزینه کنند نه اینکه انقلاب را برای خود هزینه کنند و این خواسته رهبر انقلاب است.

آیت الله صفایی بوشهری بیان داشت: اگر جامعه می خواهد سالم بماند باید خواص و عوام در منظومه رهبری و پیروی از ولایت باشند نه اینکه رهبری حرفی را بزنند دیگری بیاید و حرفی را در مقابل آن بزند؛ امام علی(ع) میزان و قطب نمای شناخت جریانات بود ایشان شخصیتی است که تمامی تاریخ باید به آن نگاه و با او خود را ارزیابی کند./202/833/ب1

ارسال نظرات