۲۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۴
کد خبر: ۵۰۵۱۸۷
سرپرست شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خوزستان عنوان کرد؛

تلاش غرب و حکام مرتجع برای حذف روز جهانی قدس

حجت الاسلام سپهر با اشاره به اینکه روز جهانی قدس یادگار امام راحل است، گفت: یکی از پیامدهای سفر ترامپ به عربستان سعودی و رژیم صهیونیستی و ارتباطات علنی و غیرعلنی کشورهای عربی با رژیم صهیونیستی حذف روز جهانی قدس از دستور کار کشورهای اسلامی است.
حجت الاسلام سپهر، رییس ستاد ارتحال امام در خوزستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت الاسلام سید لطف الله سپهر، سرپرست شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خوزستان، ظهر امروز در جلسه برگزاری روز جهانی قدس و بزرگداشت شهدای ۷ تیر که در سالن جلسات معاونت سیاسی اجتماعی استانداری برگزار شد، با بیان اینکه جهان و کشورهای حاشیه خلیج فارس به شدت در پی حذف روز جهانی قدس هستند، گفت: چنین روزی یادگار امام و حذف آن به منزله حذف حرکت و نام امام و فرهنگ حمایت از قدس توسط جمهوری اسلامی ایران است؛ چنان چه یکی از پیامدهای سفر ترامپ به عربستان سعودی و رژیم صهیونیستی و ارتباطات علنی و غیرعلنی کشورهای عربی با رژیم صهیونیستی حذف روز جهانی قدس از دستور کار کشورهای اسلامی است.

سرپرست شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خوزستان با بیان اینکه ما به عنوان فرزندان امام و مقام معظم رهبری و احیاکنندگان فرهنگ اسلام ناب محمدی باید تلاش روزافزون و جامع تری برای ارتقای محتوایی، کمی، کیفی، شعار، شعور، تبلیغات و انعکاس رسانه ای روز قدس داشته باشیم، اظهار داشت: روز جهانی قدس به عنوان محور وحدت جهان اسلام باید زنده نگه داشته شود و در چنین روزی باید فرهنگ انتفاضه، قدس و جبهه مقاومت، حقانیت مردم فلسطین و اشغالگری رژیم صهیونیستی در افکار داخلی و خارجی تبیین و توجه جهانیان به موضوع فلسطین و قدس شریف را فراگیر کنیم.

این مقام مسؤول با اشاره به اینکه مسیر معراج حضرت ختمی مرتب(ص) از قدس شریف آغاز می شود، خاطرنشان کرد: پیوند آمریکا ـ وهابیت و صهیونیسم به عنوان مثلث متحد علیه اندیشه اسلام ناب، جمهوری اسلامی ایران و قدس شریف باید با تلاش های فکری، فرهنگی و محتوایی بیان و برملا شود.

حجت الاسلام سپهر افزود: عزت و آبروی ما به برکت اسلام، انقلاب اسلامی، امام خمینی(ره)، مشروعیت از ناحیه ولایت فقیه و امامت امام است و خواهشمندم که با حضور جدی، دلگرمی و برنامه ریزی زمینه ساز حضور حداکثری مردم باشیم و از هیچ اقدامی نباید کوتاهی کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به حادثه ۷ تیر و تعبیر معروف امام امت درباره شهید بهشتی عنوان داشت: مظلومیت شهید بهشتی به خاطر ظلم ها و جنایت های منافقین در کشور است که نخبگان را شهید کردند و در عین حال استمرار و آبدیدگی انقلاب اسلامی و تصمیمات امام راحل درباره منافقین از پیامدهای شهادت مظلومانه دکتر بهشتی است.

سرپرست شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خوزستان در ادامه با بیان دهه حقوق بشر آمریکایی و جنایت های آمریکا در حق ملت ایران ابراز داشت: دهه حقوق بشر از سوی رهبری نامگذاری شد و در آن باید هویت آمریکا در دفاع از تروریسم را به نمایش بگذاریم و برنامه های در خور شأنی اجرا کنیم تا دین خود را به امام و شهدا و رهبری ادا کنیم.

این مقام مسؤول با اشاره به در پیش بودن عید فطر گفت: نماز عید فطر به عنوان یک مانور دینی و رستاخیز عبادی و به شکرانه عبادت بسیار معنوی روزه است و همچون سال های گذشته در بلوار آیت الله بهبهانی برگزار می شود.

همچنین در این جلسه حسن زاده، معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان با بیان اینکه انفجارهای تروریستی در تهران و پیامدهای آن در سطح جهان اسلام ما را به برگزاری شکوهمند راهپیمایی روز جهانی قدس سوق می دهد، این جلسه برای هماهنگی دستگاه ها جهت بسترسازی جهت حضور مردم در راهپیمایی روز قدس است و هماهنگی با فرمانداری ها در همه شهرستان ها جهت تشکیل ستادهای روز جهانی قدس از جمله مصوبات جلسه کنونی است.

معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان گفت: راهپیمایی روز قدس در اهواز ساعت ۱۱ و از مسیر مسجد آیت الله جزایری تا مصلی خواهد بود و وظیفه همه دستگاه ها مشخص و به آنها اعلام شده است.

این مقام مسؤول با بیان اینکه تبلیغات میدانی روز جهانی قدس از هفته آینده آغاز می شود، اظهار داشت: اداره ارشاد نمایشگاه های کتابی را با محتوای فلسطین و قدس برپا کند تا راهپیمایان بیش از بیش با مسأله فلسطین و قدس آشنا شوند؛ چنان که روحانیت نیز در پاسخگویی به مسائل شرعی روزه داران حضوری پررنگ خواهند داشت./۹۴۵۶/۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات