۲۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۷
کد خبر: ۵۰۵۲۱۲
در جلسه هماهنگی روز جهانی قدس صورت گرفت؛

مشخص شدن مسیر راهپیمایی در اهواز

در جلسه هماهنگی روز جهانی قدس مسیر راهپیمایی در اهواز و همچنین حضور روحانیان و مبلغان برای پاسخ به مسائل شرعی و روانشناسی و ارائه مشاوره خانواده در طول مسیر راهپیمایی تعیین گردید.
بیت المقدس

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، ظهر امروز جلسه برگزاری روز جهانی قدس و بزرگداشت شهدای ۷ تیر در سالن جلسات معاونت سیاسی اجتماعی استانداری برگزار شد، در این جلسه علی حسین حسین زاده، معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان با بیان اینکه انفجارهای تروریستی در تهران و پیامدهای آن در سطح جهان اسلام ما را به برگزاری شکوهمند راهپیمایی روز جهانی قدس سوق می دهد، این جلسه برای هماهنگی دستگاه ها جهت بسترسازی جهت حضور مردم در راهپیمایی روز قدس است و هماهنگی با فرمانداری ها در همه شهرستان ها جهت تشکیل ستادهای روز جهانی قدس از جمله مصوبات جلسه کنونی است.

معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان گفت: راهپیمایی روز قدس در اهواز ساعت ۱۱ و از مسیر مسجد آیت الله جزایری تا مصلی خواهد بود و وظیفه همه دستگاه ها مشخص و به آنها اعلام شده است.

این مقام مسؤول با بیان اینکه تبلیغات میدانی روز جهانی قدس از هفته آینده آغاز می شود، اظهار داشت: اداره ارشاد نمایشگاه های کتابی را با محتوای فلسطین و قدس برپا کند تا راهپیمایان بیش از بیش با مسأله فلسطین و قدس آشنا شوند؛ چنان که روحانیت نیز در پاسخگویی به مسائل شرعی روزه داران حضوری پررنگ خواهند داشت.

همچنین حجت الاسلام محمد کیانی، معاون امور طلاب حوزه های علمیه خوزستان، با اشاره به اینکه حوزه های علمیه عموم مردم را برای حضور پرشور در راهپیمایی روز قدس دعوت خواهند کرد، خاطرنشان شد: حوزه های علمیه از طریق ارتباط روحانیان و مبلغان با بدنه جامعه به وظیفه اصلی خود در مساجد، حسینیه ها و دانشگاه ها عمل و مردم را به حضور بانشاط دعوت خواهند کرد.

معاون امور طلاب حوزه های علمیه خوزستان گفت: در صورت راه اندازی ایستگاه های پاسخ به مسائل شرعی، روانشناسی و مشاوره خانواده، حوزه علمیه این توانایی را دارد تا در صورت درخواست، روحانیان و کارشناسانی را برای پاسخگویی به سؤالات مردم در مسیر راهپیمایی اعزام کند.

این مقام مسؤول با اشاره به گرمای طاقت فرسا و حضور کودکان و سالمندان در راهپیمایی روز قدس خواستار راه اندازی ایستگاه آب آشامیدنی برای کودکان و محل استراحت برای بزرگسالان در مسیر راهپیمایی شد.

در ادامه حسین براتی، مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد خاطرنشان کرد: امسال طرح اوغات فراغت اندیشه های امام همزمان با حادثه ۷ تیر در استان صورت خواهد گرفت و تلاش داریم تا جوانان را بیشتر با شهید بهشتی و اندیشه های بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران آشنا کنیم.

در پایان علیرضا علم، مسؤول ستاد اقامه نماز جمعه اهواز با اشاره به اینکه مصلای امام خمینی(ره) آمادگی استقبال از راهپیمانان در روز جهانی قدس را دارد، گفت: در روز جهانی قدس خطبه های نماز جمعه پیش از اذان ایراد خواهد شد و قطعنامه سخنرانی هم پیش از ایراد خطبه ها بیان شود تا معضل گرمی هوا سبب اذیت نمازگزاران و راهپیمایان نشود./۹۴۵۶/۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات