۲۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۲
کد خبر: ۵۰۵۲۳۵
آیت الله شفیعی:

مولای متقیان صعود کننده به سوی مقامات معنوی بود

آیت الله شفیعی گفت: امام علی(ع) یک انسان آسمانی و الهی و در پی شهادت بود تا از این مسیر به ملاقات خداوند برسد.
آیت الله سید علی شفیعی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، آیت الله سید علی شفیعی، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری ظهر امروز در سلسله سخنرانی های اخلاقی ـ معرفتی که در مسجد آیت الله شفیعی برگزار شد، با اشاره به اینکه امیرمؤمنان علی(ع) فراتر از مردم عصر خود بود، اظهار داشت: امروزه هم با پیشرفت علم و دانش به این حقیقت پی می بریم که آن حضرت فراتر از زمان ما هستند و به عبارتی دیگر سخن گفتن درباره مولای متقیان بسیار سخت است.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه محدثان، تاریخ دانان، عرفا، سیاستمداران و ... به شمه و سهمی از علوم علی(ع) واقف شده اند، افزود: هر کدام از دانشمندان بخش خاصی از ابعاد شخصیتی مولای متقیان و آن هم تنها در حد بسیار ناچیزی را توانستند، شرح دهند.

این مقام مسؤول با بیان اینکه بر طبق برخی روایات «یا علی» صدای کوبیدن در بهشت است، گفت: همچنین آیت الله خوئی(ره) بیان می کند که در صدای بال زدن پرندگان عبارت «سبحان الله» را شنیدم چنین سخنانی در زمان ما شاید غلوآمیز باشند اما بی تردید آیندگان حقیقت آن را درک خواهند کرد؛ چرا که خداوند در قرآن کریم به تسبیح گویی همه موجودات روی کره خاکی تصریح کرده است.

آیت الله شفیعی با بیان عبارت «سلونی قبل ان تفقدونی فأنی بطرق السماء اعلم منی بطرق الارض» ابراز داشت: آدم های جاهل و احمق در برابر چنین سخنی به جای سؤالات علمی و عقلی، سؤال های بی اساس و تحقیر کننده می پرسند.

وی با اشاره به اینکه کشش امیرمؤمنان(ع) به آسمان ها بیشتر از مرکز رمین است، تصریح کرد: علی(ع) یک انسان آسمانی و الهی و در پی شهادت بود تا از این مسیر به ملاقات خداوند برسد و اعلام شناخت راه های آسمان از سوی مولای متقیان گواهی بر آسمانی بودن است.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان تألیفات دانشمندان ادیان و مذاهب مختلف درباره حضرت علی(ع) گفت: مولای متقیان به طرف مقامات معنوی و خداوند اشتیاق داشت و بیان عبارت «فزت و رب الکعبه» در هنگام شهادت گویای چنین سخنی است./202/9456/ب1

ارسال نظرات