۲۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۶
کد خبر: ۵۰۵۲۳۹
امام جمعه موقت خرم آباد:

ایمان و باور به خدا مهم ترین عامل برکت است

امام جمعه موقت خرم آباد با بیان اینکه عوامل معنوی فراوانی در برکت نقش آفرین است، گفت: ایمان و باور به خدا مهم ترین عامل برکت است.
امام جمعه موقت خرم آباد

حجت الاسلام قاسم متقی نیا، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، با محوریت دیدگاه قرآن کریم در زمینه برکت بیان داشت: قرآن کریم با برکت و تأثیرگذار بوده واین کلام الهی که زنده است و جذب دل های زنده می شود، برکت به همراه دارد.

وی وجود مقدس رسول خدا(ص)، ائمه اطهار، حضرت فاطمه(س) و امام زمان(عج) را منشأ برکات در نظام هستی خواند.

امام جمعه موقت خرم آباد با بیان معنای لغوی برکت عنوان داشت: برکت به معنای فراوانی در خیر، پایداری و ادامه خیری که از جانب خدا برسد و استمرار داشته باشد و موجب رشد و افزایش شود.

وی با بیان اینکه چه عوامل معنوی موجب می شود که خیر و برکت جذب شود، خدای متعال منشأ خیر و برکت است، خدای متعال حق محض است و نخسین عامل معنوی است.

حجت الاسلام متقی نیا ایمان به خدا، باور و اعتقاد به خدای متعال را موجب برکت خواند و خاطرنشان کرد: دیگر عامل معنوی ایجاد برکت تقوا است.  

وی با بیان اینکه اقامه دین از دیگر عوامل معنوی در برکت است، عنوان داشت: بر اساس سوره مائده عمل به دین رزق و روزی فراوانی نسیب آنان می شود.

امام جمعه موقت خرم آباد استغفار را دیگر عامل برکت عنوان کرد و گفت: با توجه به آیات و روایات خدای متعال فرموده است اگر دو چیز در جامعه باشد عذاب الهی نازل نمی شود، وجود رسول خدا و استغفار مانع نازل شدن عذاب الهی هستند.

وی انفاق، اطعام، انجام کار خیر، صله رحم، میانه روی در دخل و خرج، طهارت و نظافت، ازدواج، دعا کردن، عیادت مریض، مشورت کردن، افزایش پیمانه به نفع مشتری، صداقت، رضایت و اطاعت خداوند را از جمله موارد مادی در افزایش برکت خواند.

حجت الاسلام متقی نیا یادآور شد:‌ خدمت به پدر و مادر، خوش رفتاری با همسایه، کوتاه کردن آرزوها، با وضو بودن دائم موجب برکت در عمر می شود.

وی در ادامه اظهار داشت: ‌نیت خیر، خوش اخلاقی، سخاوت و بخشندگی دائمی، امانت داری، راضی بودن به تقدیر الهی موجب برکت در رزق است.    

امام جمعه موقت خرم آباد با بیان عوامل از بین بردن برکت خاطرنشان کرد: سرقت از نماز و مال دیگران، عمل منافی عفت و مال حرام از جمله عواملی است که برکت را از بین می برد./303/9459/ب1

ارسال نظرات