۲۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۱
کد خبر: ۵۰۵۳۲۱
مدیر ارتباطات حوزوی آستان قدس رضوی:

شب قدر به عبادات مؤمن برکت مضاعف می بخشد

حجت الاسلام فرازی نیا با اشاره به تأکید دعای روزهای هجدهم و نوزدهم ماه مبارک رمضان بر بهره مندی نسبت به برکات شب قدر، گفت: مشخص است که شب های قدر دارای برکت و بهره وری بیش از اندازه است.
حجت الاسلام فرازی نیا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام عباس فرازی نیا شامگاه چهارشنبه در ویژه برنامه شرح ادعیه روزهای ماه مبارک رمضان که در محل ایوان مقصوره بارگاه منور امام هشتم(ع) برگزار شد، به بیان نکاتی پیرامون دعای روز نوزدهم ماه مبارک رمضان پرداخت.

مدیر ارتباطات حوزوی و امور فرهنگی آستان قدس رضوی اظهار کرد: در دعای نوزدهمین روز از ماه مبارک رمضان به ما آموخته اند که از پروردگارمان بخواهیم بهره مندی ما از برکات این روز را افزون کرده، راه رسیدن به خیرات و برکات این روز را برای ما آسان بگرداند و در حقیقت توفیقاتی که در این روز و در شب قدر به ما عطا کرده است را در کارنامه اعمال مان قرار دهد.

وی با اشاره به تأکید دعای روزهای هجدهم و نوزدهم ماه مبارک رمضان بر بهره مندی نسبت به برکات شب قدر، خاطرنشان کرد: مشخص است که شب های قدر دارای برکت و بهره وری بیش از اندازه است. به طور کلی برخی زمان ها و برخی اماکن برای عبادت انسان برکت ایجاد می کند؛ مانند نماز خواندن در مسجدالحرام که هر دو رکعتش به میزان هزاران رکعت نماز پاداش دارد و یا نمازی که پس از آن تسبیحات حضرت زهرا(س) خوانده شود که ثواب آن معادل با ثواب بیش از هزار رکعت نماز است.

حجت الاسلام فرازی نیا اهتمام مؤمنان به خواندن اذان در موقعیت های مختلف عمر را به عنوان یکی از اعمال با برکت معرفی و اظهار کرد: آخرین کار آشکار امیرمؤمنان(ع) قبل از نماز اذان گویی ایشان بود و در روایات آمده است یکی از چیزهایی که در زندگی برکت می آورد، اذان گفتن است. شخص مؤذن به برکت اذان گفتن ثواب 40 هزار شهید و 40 هزار صدیق را می برد.

مدیر ارتباطات حوزوی آستان قدس رضوی افزود: اذان گویی در منزل بلا را از خانه دور می کند و ضمنا مرحوم آیت الله فشارکی نقل کرده اند که امام رضا(ع) به شخصی که در زندگی اش بچه دار نمی شد، فرمودند «اذان نماز را در خانه ات با صدای بلند بخوان».

وی یادآور شد: این سنت حسنه نبوی در معراج رسم شد و امیرمؤمنان(ع) نیز با وجود برخورداری از جایگاه رسمی در دوران امامت جامعه اسلامی، خودشان به گفتن اذان می پرداختند.

حجت الاسلام فرازی نیا «آگاهی مؤمنان از اوقات شرعی»، «اصلاح اخلاق اعضای خانواده»، «اسلام آوردن نوزاد به هنگام تولد»، «مطلع شدن مؤمنان از وقوع زلزله» و «آمادگی مؤمنان برای اقامه نماز» را از مواردی دانست که اسلام برای تحقق آن ها سفارش به اذان گفتن کرده است.

وی «پذیرایی از میهمان» را یکی دیگر از اعمال دارای برکت دانست و گفت: هنگامی که خداوند بخواهد برای بنده خود خیرخواهی کند، میهمانی برای او مقدر می فرماید که رزق و روزی به همراه خود آورده و گناهان صاحب خانه را از خانه دور سازد.

مدیر ارتباطات حوزوی و امور فرهنگی آستان قدس رضوی «افشاء سلام» را از دیگر اعمال ایجاد کننده برکت در زندگی مؤمنان قلمداد کرد و افزود: سلام کردن به اهل خانه، چه کسی در خانه حضور داشته باشد و چه کسی حضور نداشته باشد، برای صاحب خانه برکت به بار خواهد آورد؛ اگر کسی در خانه حضور نداشت، انسان می تواند بگوید «السلام علینا و علی عباد الله الصالحین»./820/۲۰۲/ب2

ارسال نظرات