۲۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۴
کد خبر: ۵۰۵۳۳۱
حجت الاسلام والمسلمین انصاریان:

گفتار معیاری برای تشخیص حق و باطل بودن افراد است

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه گفتار معیاری برای تشخیص حق و باطل بودن افراد است، گفت: کلام مبنایی برای شناخت افراد است.
حجت الاسلام انصاریان

به گزارش خبرنگار خبرگزای رسا، حجت الاسلام والمسلمین حسین انصاریان، استاد حوزه علمیه و مفسر قرآن کریم شب گذشته در حسینیه همدانیها، گفت: ارزش و باطن شخصیت هر متکلمی بستگی به کلامی است که بیان می‌کند.

وی افزود: چهره‌های ناپاکی که در قرآن بیان می‌شوند خداوند از طریق سخنانشان آنان را مشرک و کافر معرفی می‌کند و در مقابل برخی صالحان را با نصایحی که به مشرکان دارند الهی بودن آنان را بیان می‌کند.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان بیان داشت: انسانهای پاک که مردم را مورد نصیحت قرار می‌دهند ابتدا خود عامل به آن نصایح هستند این افراد در دنیا یک زندگی متعادل دارند و تنها هدفشان به دست آوردن بهترین زندگی در آخرت است.

استاد حوزه علمیه اضافه کرد: صالحان به مردمان نیکی می‌کنند، همانند خدایی که به او نیکی کرده است آنان هرگز اهل بخل ورزی و شرک نیستند، شناخت صالحان و باطلان از طریق کلام امکان پذیر است.

این مفسر قرآن کریم با استناد به آیات الهی، گفت: کلام قرآن کریم نور است و خداوند را در این نور می‌توان شناخت، شناخت پیامبر(ص) و ائمه معصومین(ع) را نیز با روایات آنان می‌شود شناخت، کلام مبنایی برای شناخت افراد است.

استاد اخلاق ادامه داد: تواضع پیامبر(ص) به حدی بود که به مردم می‌فرمودند: اگر در قیامت مشاهده کردید خداوند مرا به بهشت می‌برد به سبب اعمالم نبود بلکه نشان از فضل الهی نسبت به من دارد؛ این کلام متواضعانه که بیانگر نداشتن است نشان از داشتن ایشان دارد.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان در پایان خاطر نشان کرد: خداوند انسان را به گونه‌ای مورد رحمت قرار می‌دهد که اگر انسان فقط او را بشناسد بی نیاز همه عالم می‌شود./813/۲۰۲/ب2

 

 

ارسال نظرات