۲۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۹
کد خبر: ۵۰۵۳۷۰
امام جمعه تبریز:

موازی کاری در فعالیت ها آفت حوزه فرهنگ است

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم موازی کاری در فعایت های فرهنگی را از آفت های این حوزه برشمره و گفت: شورای فرهنگ عمومی به عنوان یک نهاد مرجع می تواند در انسجام بخشیدن به فعالیتهای فرهنگی در سطح استان عمل کند.
آل هاشم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم امروز در دیدار مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی تبریز، با اشاره به اهمیت مقوله فرهنگ و تأکیدات رهبری در این رابطه، اظهار داشت: فرهنگ مسأله مهم کشور است که امروز اهمیت آن دو چندان شده است.

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری از سال ها پیش در رابطه با فرهنگ و تهدیدات این حوزه با عناوین مختلفی چون تهاجم فرهنگی، شبیخون فرهنگی، ناتوی فرهنگی و جنگ نرم هشدار می دهند و این نشان دهنده اهمیت موضوع فرهنگ از دیدگاه ایشان است.

امام جمعه تبریز تصریح کرد: دشمنان نظام جمهوری اسلامی از طرق مختلف سعی در مقابله با این نظام دارند، بر همین اساس جنگ نرم و رخنه فرهنگی را انتخاب کرده اند چرا که  ویژگی جنگ نرم و نفوذ نرم، آرام بودن و بی سر و صدا بودن آن است.

وی خاطرنشان کرد: دشمنان برخورد سخت و سخت افزاری را با نظام اسلامی پرهزینه ارزیابی کردند، اگر چه دشمن از تهدیدات نظامی دست برنداشته است، اما برخورد نظامی را پرهزینه می دانند و در این رابطه ٨ سال دفاع مقدس را تجربه کرده اند.

وی با بیان اینکه جنگ نرم دشوراتر و خطرناک‌تر از جنگ سخت و نظامی است، ادامه داد: در جنگ نظامی دشمن  و مواضع آن مشخص است، اما در جنگ نرم شناخت حق و باطل سخت و دشورا است و همین امر است که سبب دشواری جنگ فرهنگی شده است.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با اشاره به برنامه ریزی‌های دشمن از طریق جنگ نرم، تهاجم فرهنگی و نفوذ برای ضربه به ایران اسلامی، گفت: دشمن به دنبال ترویج مدگرایی، ناامید کردن جوانان به آینده کشور، ترویج مواد مخدر در جامعه، تضعیف مسؤولان نظام و ولایت فقیه است که باید در برابر این هجمه ها برنامه ریزی قدرتمندی انجام گیرد.

وی در ادامه با اشاره به تنوع فعالیت های فرهنگی و هنری زیرمجموعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، گفت: سلایق و علایق مختلف و متنوعی در این حوزه وجود دارد و بایستی زمینه تعالی و گسترش تمامی رشته های فرهنگی و هنری را ایجاد کنیم.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی موازی کاری در فعایت های فرهنگی را از آفت های این حوزه برشمرد و تأکید کرد: شورای فرهنگ عمومی به عنوان یک نهاد مرجع می تواند در انسجام بخشیدن به فعالیت های فرهنگی در سطح استان عمل کند.

امام جمعه تبریز شعر و ادب را یکی از ارکان فرهنگ برشمرد و گفت: از طریق این هنر ارزشمند می توان پیام اسلام و انقلاب را در جامعه منتشر کرد و بر همین اساس باید از شعرای جوان و حماسی سرا حمایت شود، آذربایجان و تبریز در زمینه هنر فاخر خوشنویسی همواره افتخارآفرین بوده و بزرگان بسیاری را در دامان خود پرورش داده است.

وی تأکید کرد: باید در زمینه هنرهای تجسمی، تئاتر، سینما و موسیقی مانع ترویج هنر مبتذل شده و جوانان را به سمت فرهنگ صحیح اسلامی هدایت کرد، تبریز  در حوزه ی مطبوعات و چاپ و دیگر عرصه های فرهنگی جزء اولین ها است و باید جایگاه اصلی خود را در این حوزه ها بازیابد.

امام جمعه تبریز با اشاره به مطالبات مقام معظم رهبری و تأکید ایشان بر تربیت ۱۰ میلیون حافظ قرآن در کشور، تأکید کرد: باید با همفکری نهادهای فرهنگی و قرآنی سهم استان در تربیت حافظان قرآن مشخص شود./854/۲۰۲/ب2

ارسال نظرات