۲۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۲
کد خبر: ۵۰۵۳۹۳
نماینده ولی فقیه در قزوین:

آهنگین بودن قرآن کریم هنر بزرگ خداوند متعال است

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی آهنگین بودن قرآن را هنر بزرگ خداوند دانست و گفت: نخستین کلام الهی که بر قلب پیامبر نازل شد سوره علق بود که افکار و اندیشه‌ها را ساماندهی کرد.
حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی، نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین ظهر امروز در دیدار با جمعی از شعرای آئینی و مداحان اهل بیت(ع) که در دفتر امام جمعه قزوین برگزار شد، با اشاره به تاریخ شعر و ادب در فرهنگ دین گفت: با ظهور اسلام شعر و ادب و هنر از فرهنگ جاهلیت نجات پیدا کرد و امروز این هنر در خدمت معارف حکیمانه الهی قرار گرفته است.

وی در ادامه با اشاره به ابزار شعر و ادب در تاثیرگزاری بر نفوس افزود: امروز در دنیا جنگی برای تغییر نفوس شکل گرفته است و شیاطین در تلاش هستند که نور هدایت الهی را خاموش کنند از این رو تنها با ابزار شعر هنر مداحی و موسیقی برخاسته از حکمت می‌توان بر نفوس تاثیر گذاشت.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین در ادامه با بیان اینکه آهنگین بودن قرآن را هنر بزرگ خداوند دانست و اظهار کرد: بیان آهنگین قرآن کریم و قرآن ناطق مانند ائمه معصومین(ع) عامل آهنگین شدن کلام بشریت شد و انسان‌ها را انگیزه بخشید نخستین کلام الهی که بر قلب پیامبر نازل شد سوره علق بود که افکار و اندیشه‌ها را ساماندهی کرد.

وی در ادامه با اشاره به آهنگین بودن روایات الهی در فرهنگ معصومین(ع) ابراز کرد: در حدود صد برابر آیات الهی ما روایات مختلف داریم که بیان و آهنگ قرآنی دارند و تفسیر حقایق قرآنی هستند هنرمندان و شعرای ما می توانند از این فضا استفاده کرده و کلام الهی را در زندگی مردم جاری کنند.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی در ادامه شعر را نیازمند وزن و محتوای ارزشمند دانست و تصریح کرد: شعر وزانت و ثقل نیاز دارد در غیر این صورت ناقص خواهد بود شعر اگر وزن نداشته باشد ارزش و بها ندارد شعر گرانقدر هم نیاز به محتوای ثقیل دارد ماندگاری شعر سعدی و حافظ به دلیل استفاده از بیان اسلام و ائمه است

وی در پایان گفت: ما دارای عمری محدود و نیازهای زیاد و رسالت سنگین هستیم باید جهت شعر از قرآن و عترت گرفته شود و جامعه با این بیان سحرآمیز موثر جهتی الهی پیدا کند از این رو در جهت حمایت از مظلومان اگر قدرت نظامی نداریم باید با ابزار شعر برخاسته از دین و حکمت به یاری مظلومان بشتابیم./873/۲۰۲/ب2

ارسال نظرات