۲۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۷
کد خبر: ۵۰۵۴۲۴

فعالیت ١٢٦٩ کانون فرهنگی هنری در مساجد آذربایجان‌شرقی

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی از فعالیت ١٢٦٩ کانون فرهنگی هنری در مساجد استان آذربایجان‌شرقی با ١٥٠ هزار نفر عضو خبر داد.
محمد محمدپور، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، محمد محمدپور، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی امروز در دیدار مدیران، معاونان و کارکنان این اداره کل به ارائه گزارشی از فعالیت‌های صورت گرفته پرداخت و اظهار داشت: در حال حاضر ٣٥٠٠ واحد و صنف  فرهنگی و هنری تحت نظارت این اداره کل فعالیت می کنند.

وی از فعالیت ١٢٦٩ کانون فرهنگی هنری در مساجد استان با ١٥٠ هزار نفر عضو، ٨٠ انجمن فرهنگی و هنری، ٦٣ مؤسسه قرآن و عترت، ٣٥٢ چاپخانه، ٢٠٦ ناشر مکتوب و ١٢ ناشر صوتی، ١٩٤ آموزشگاه آزاد هنری، ١٩٨ فروشگاه عرضه محصولات فرهنگ، ١٥ سینما  و ٦٨٧ کانون تبلیغاتی تحت نظارت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خبر داد.

محمدپور با بیان این‌که در عرصه نشریات استان در سال ٩١ حدود ١٥٧ نشریه فعالیت می کرد که در سال ٩٥ این تعداد به ٣١٠ نشریه مکتوب، الکترونیک و پایگاه های خبری دارای مجوز رسیده است، گفت: سه هنرستان و دانشگاه علمی کاربردی فرهنگ و هنر در سطح استان فعالیت دارند که هنرستان میرک با ١٠٠ سال سابقه و هنرستان های اقبال آذر و کوثر با حدود ٣٠٠ هنرجو پذیرای علاقه‌مندان هستند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی با اشاره به اهداف و اولویت‌های این نهاد فرهنگی گفت: سیاست های فرهنگی کشور در راستای مطالبات رهبر معظم انقلاب اسلامی در حوزه فرهنگ و اهداف کلان فرهنگی دولت تدبیر و امید استوار است که این استان نیز به تبع این سیاست‌ها در عرصه های مختلف به دنبال تحقق اهداف است.

وی ادامه داد: صیانت از فرهنگ و هویت دینی و ملی، تقویت توان و اقتدار فرهنگی، کمک به ارتقای سطح فرهنگ عمومی، تقویت نهادهای صنفی و تشکل های مدنی، تضمین آزادی های قانونی و ارتقای منزلت اجتماعی اصحاب فرهنگ و هنر، گسترش ارتباطات و مبادلات جهانی فرهنگی و بهره گیری از ظرفیت های فناوری اطلاعاتی و ارتباطی برای تحقق اهداف نظام را پیگیری می کنیم.

محمدپور، تعمیق و گسترش فرهنگ عمومی، تمرکز زدایی، واگذاری و واسپاری امور به کنش گران فرهنگ و هنر، تکریم هنر و هنرمند، کاهش تصدی گری و گسترش دایره نظارتی و ارتقای شاخص های فرهنگی و هنری را از دیگر اهداف این اداره کل برشمرد، گفت: استان با هماهنگی دستگاه‌های فرهنگی توانسته در تمامی شاخص ها رشد داشته باشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره هویت، تاریخ و تمدن فرهنگی منطقه آذربایجان، اظهار داشت: حضور حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم به عنوان نماینده مقام معظم رهبری در  استان، بدون شک نقطه عطف تاریخی در حیات فرهنگی این استان خواهد بود./935/۲۰۳/ب2

ارسال نظرات