۲۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۴
کد خبر: ۵۰۵۴۳۴
آیت الله صدیقی:

لیلة‌القدر قلب شب‌های سال است

تولیت مدرسه علمیه امام خمینی(ره) گفت: اگر هزار ماه به انسان فرصت داده شود که در شب‌هایش قائم و روزهایش صائم باشد، به اندازه یک شب قدر نمی‌تواند نور معنوی کسب کند.
آیت الله صدیقی

آیت الله کاظم صدیقی تولیت مدرسه علمیه امام خمینی(ره) در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، درباره اهمیت شب قدر، گفت: شب قدر قلب لیالی سال است و ماه مبارک رمضان قلب ما‌ه‌های سال است. شب قدر فوق ظرفیت عالم ماده است. در عالم ماده رشد، حرکت و جهش محدود است ولی در خصوص شب قدر خداوند به پیامبرش می‌فرماید «و ما ادرئک ما لیله‌القدر؛ تو چه می‌دانی شب قدر چیست».

وی با اشاره به بهره‌گیری از فرصت‌های شب قدر عنوان کرد: به فرمایش خداوند متعال این شب به اندازه‌ای فضیلت دارد که اگر کسی تمام سال را به مراقبه، عبادت، جهاد و تمام کارهای نیک بگذراند به اندازه شب قدر نمی‌تواند از نور الهی بهره ببرد و تحول پیدا کند.

تولیت مدرسه علمیه امام خمینی(ره) درباره استفاده از ظرفیت شب قدر ابراز داشت: اگر هزار ماه به ما فرصت داده شود که در شب‌هایش قائم و روزهایش صائم باشیم، به اندازه یک شب قدر نور معنوی کسب نکرده و به خدا و حضرت ولی عصر(عج) قرب روحی پیدا نخواهیم کرد.

وی با بیان اینکه شب قدر یک شب ملکوتی و عرشی است، گفت: امشب با گرفتن کنار چادر حضرت زهرا(س) و توبه از غیبت، دروغ، چشم چرانی، حرام خوری و لجن گناهان هر اندازه که گناهکار باشیم، گناهان‌مان از دریاها وسیع‌تر و از تعداد ریگ‌های بیابان و ستارگان آسمان بیشتر باشد، خداوند همه را می‌بخشد.

آیت الله صدیقی با اشاره به اینکه شب قدر شب نزول قرآن است، اظهار داشت: گناه سبب بدبختی و عدم توفیق انسان و ایجاد فاصله با امام زمان(عج) و بهشت است؛ در شب‌های قدر باقی‌مانده توبه کنیم و این فرصت را از دست ندهیم.

وی با اشاره به اینکه قرآن و ولایت جدایی پذیر نیستند، گفت: اسلام دین ولایت و دین حاکمیت خدا است و کسی که به قرآن عمل کند و به تمام احکام آن پایبند باشد ولی ولایت را نپذیرد، ارزشی ندارد. شیطان به سبب نافرمانی و عدم پذیرش ولایت پس از شش هزار سال عبادت در عالم ملکوت تنزّل کرد؛ کسی که به ریسمان ولایت چنگ نزند رشد نداشته و عبادت او تنها سبب تکبر و خودنمایی او می‌شود./302/966/ب1

ارسال نظرات