۲۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۳۲
کد خبر: ۵۰۵۵۱۸

چند خبر کوتاه از خوزستان

اعزام ۵ هزار خوزستانی به حج تمتع، ۱۰ تیر اعلام نتایج مرحله اول دوازدهمین دوره ارزیابی و اعطای مدرک به حافظان قرآن کریم، برگزاری شبی با قرآن در کوی علوی اهواز و اجرای طرح قرآنی «منهاج» در سربندر چند خبر کوتاه از خوزستان هستند.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، ناصر حویزاوی، مدیر حج و زیارت خوزستان، با اشاره به اینکه خوزستانی ها حضوری پرشکوه در حج دارند، گفت: کاروان های اعزامی حجاج خوزستان در نخستین روزهای نامنویسی تکمیل و پنج هزار نفر را در ۳۵ کاروان در خوزستان ثبت نام کردیم.

مدیر حج و زیارت خوزستان با بیان اینکه اولویت اعزام ما تا ۳۰ دی ماه سال ۸۵ بود، افزود: هم اکنون دو هزار نفر متقاضی داریم اما به علت تکمیل ظرفیت کاروان ها از پذیرش آنها معذور شدیم و محدوده پرواز حجاج خوزستانی در دهه سوم مردادماه از فرودگاه بین المللی اهواز به جده در قالب مدینه بعد صورت خواهد گرفت.

این مقام مسؤول با اشاره به برگزاری همایش ضیافت ضیوف الرحمن در اهواز، آبادان، دزفول و ماهشهر خاطرنشان کرد: در هفته آینده معاینات پزشکی صورت می گیرد تا حجاج را از حیث مسائل پزشکی رصد و پروانه های الکترونیکی در زمینه سلامت شان تهیه و خدمات پزشکی ارائه کنیم.

حویزاوی اظهار داشت: تا زمان اعزام حداقل ۱۲ جلسه آموزشی را در قالب آموزش در حد یک کاروان، سالن با گنجایش هزار نفر و همایش های متمرکز استانی درباره مناسک حج، امنیت در سفر حج، بهداشت و درمان، رعایت قوانین و مقررات عربستان سعودی در قالب سخنرانی، نوشته، ویدئو و کتاب اجرا خواهیم کرد.

وی در ادامه عنوان کرد: نزدیک به یک میلیون و ۳۵۰ هزار نفر در کشور ثبت نام کننده در نوبت داریم که به شکل طبیعی و براساس سهمیه ۷۶ هزار نفری، ۱۵ سال طول می کشد تا به خانه خدا مشرف شوند که در خوزستان با چنین مسأله ای روبرو هستیم و خوزستان از جمله استان های پرمتقاضی سفر حج است.

مدیر حج و زیارت خوزستان رعایت قوانین و مقررات، هماهنگی با فرامین صادره از سازمان حج و بعثه مقام معظم رهبری را از حجاج خواستار شد.

۱۰ تیر اعلام نتایج مرحله اول دوازدهمین دوره ارزیابی و اعطای مدرک به حافظان قرآن کریم

بنابر اعلام پایگاه تلاوت، نتایج آزمون مرحله اول دوازدهمین دوره ارزیابی و اعطای مدرک به حافظان تا تاریخ ۱۰ تیرماه از طریق درگاه تلاوت اعلام خواهد شد.

مرحله نخست دوازدهمین آزمون ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم جمعه ۲۲ اردیبهشت همزمان با سراسر کشور در اهواز(دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهواز) برگزار شد.

نام‌نویسی در این دوره آزمون‌های ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم از بهمن ۹۵ تا فروردین ۹۶ به همت سازمان دارالقرآن انجام شد و طی آن ۷ هزار و ۴۱۷ حافظ قرآن کریم متقاضی شرکت در آزمون بودند.

شرکت کنندگان در این آزمون در رشته‌های حفظ ۵ جزء، ۱۰ جزء، ۲۰ جزء و ۳۰ جزء(حفظ کل) شرکت کردند.

برگزاری شبی با قرآن در کوی علوی اهواز

صادق عبیات، مسؤول مجمع حافظان و قاریان منطقه کوی علوی اهواز اظهار کرد: به مناسب شهادت امام علی(ع) و شبهای قدر، مراسم شبی با قرآن با عنوان «براعم القراء فی رحاب وحی السماء» ویژه کودکان و نوجوانان مناطق کوی علوی، مندلی و ملاشیه  برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: این برنامه قرآنی ساعت ۱۸:۳۰ امروز پنج شنبه ۲۵ خرداد ماه به میزبانی مسجد فاطمه الزهرا(س) این منطقه برگزار می‌شود.

عبیات بیان کرد: در این محفل قرآنی از قاریان و گروه‌های تواشیح نوجوان همچون حسین عساکره و سیدمحمدصالح موسوی از ماهشهر، احمد عبیاوی و یوسف ناصری از شهرستان کارون، علیرضا سواری و گروه تواشیح نوجوانان المبین از منطقه عین ۲ اهواز شرکت خواهند کرد.

اجرای طرح قرآنی «منهاج» در سربندر

سهیلا حمودی، مدیر مؤسسه قرآنی رضوان سربندر از اجرای طرح «منهاج» در این مؤسسه قرآنی خبر داد و گفت: بخشنامه این طرح از سوی اتحادیه مؤسسات قرآنی ـ مردمی استان خوزستان به این مؤسسه ابلاغ شده است.

وی بیان کرد: طرح «منهاج» با هدف آموزش حفظ ۱۰ سوره پایانی قرآن کریم به خردسالان ۶-۴ سال و همچنین آموزش تفسیر و شرح آیات ولایت به قرآن‌آموزان ۱۲ سال به بالا است که به دو صوت حضوری و غیرحضوری برگزار می‌شود.

حمودی افزود: آموزش حفظ قرآن به کودکان ۶-۴ سال با استفاده از روش‌های مختلف(بازی و سرگرمی) به صورت حضوری انجام می‌شود و دوره‌های تفسیر و شرح آیات ولایت نیز به صورت غیرحضوری برگزار می‌شوند. قرآن‌آموزان این دوره یک روز در هفته برای رفع اشکال به محل اجرای این طرح در مؤسسه مراجعه می‌کنند.

مدیر مؤسسه قرآنی رضوان سربندر ادامه داد: منابع آموزشی دوره تفسیر و شرح آیات ولایت از کتاب‌های حضرت آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی و حجت‌الاسلام والمسلمین محسن قرائتی و قرآن کریم انتخاب شده‌اند.

وی گفت: بر اساس بخشنامه ابلاغ شده مهلت اجرای این طرح نیمه اول تیرماه تعیین شده است. شرکت در این طرح به صورت رایگان و گواهی‌نامه پایان دوره آن از نیز سوی اتحادیه مؤسسات قرآنی استان خوزستان اعطا می‌شود./303/9456/ب1

ارسال نظرات