۲۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۴۰
کد خبر: ۵۰۵۵۲۸
امام جمعه موقت اردبیل: 

امام علی سرّ الهی در نظام هستی هستند

حجت الاسلام فروغی با تأکید بر این‌که همگان باید از چشمه اميرمؤمنان علی(ع) سیراب شوند، گفت: نباید تنها به علی علی گفتن اكتفا کرد، چراکه ایشان سرّ الهی در نظام هستی هستند.
امام جمعه موقت اردبیل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام محمدعلی فروغی، امام جمعه موقت اردبیل امروز در جمع مؤمنان و روزه‌داران تبریز با بیان این‌که جاذبه کمال معشوق از عاشق دلربایی می کند، اظهار داشت: عاشق هر اندازه معشوق را در اوج زیبایی دید به همان میزان از خود بی خود شده و در او فانی می شود. 

وی ادامه داد: خداوند انسان را طالب زیبایی خلق کرد و عالم را جلوه جمال خود، تا آدمی با نظر افکندن به زیبایی های عالم متوجه جمال ذاتی حضرتش شود، تا چون پروانه در محضرش خود را بسوزاند؛ بال و پر تعلقات از خود بگسلاند از خود بمیرد و به او زنده شود.

این استاد اخلاق حوزه تصریح کرد: به هر مقدار آفتاب محبت الهی در جان انسان طلوع کند به همان قدر عالم بشریت را میرانده و کمالات را در جان آدمی به ظهور می آورد، تا جایی که انسان را به خدای متعال پیوند زده و به لقاء الله می رساند به همین دلیل امام علی تا روز قیامت طلایه دار تمام فضایل و کمالات در بین افراد بشر است و احدی به او نخواهد رسید چون او در محبت الهی ذوب شده است.

وی با بیان این‌که عشق به امیرمؤمنان علی علیه السلام انسان را به سوی خدا سیر می دهد، گفت: حضرت محمد(ص) فرمودند؛«مَن اَحَبّ علیاً فَقَد اَحَبّنی و مَن اَحَبّنی فَقَد اَحَبّ الله» هرکس علی را دوست بدارد یقینا مرا دوست داشته است و هر کس مرا دوست بدارد یقینا خدا را دوست داشته است.

حجت الاسلام فروغی مولای متقیان را سرّ الهی دانست و گفت: اين همه اسرار در اين عالم برای اين است كه انسان از عالم طبيعت خارج شود، علی(عليه السلام) حقيقت و سرّ انسانيّت است تا بشر را به حقيقت برساند. از سوی دیگر انسان با عبوديت معنای حقيقی خود را می‎يابد، در نظام تكوين، همه آيه‎ايم؛ هر چه در عالم وجود دارد، انعكاس غيب است. برای تفسير خود بايد به محكمات رجوع كرد و آنها اهل بيت هستند. 

امام جمعه موقت اردبیل با تأکید بر این‌که همگان باید از چشمه أميرالمؤمنين علی(ع) سیراب شوند، گفت: نباید تنها به علی علی گفتن اكتفا کرد، همانطور كه تشنگان بر آب وارد می‎شوند، شما هم بر اهل‎بيت پيامبر(ص) وارد شويد و از كوثر بنوشيد. انسانيت را بايد در ترازوی علی(ع) سنجيد چرا كه او عين انسان کامل است./۲۰۲/۹۳۵/ب۱

ارسال نظرات