۲۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۲۴
کد خبر: ۵۰۵۵۳۴
حجت الاسلام والمسلمین فرزانه:

سیاسیون از سیره سیاسی حضرت علی درس بگیرند

امام جمعه موقت مشهد با اشاره به تفرقه افکنی های پس از انتخابات اخیر، گفت: برخی از سیاسیون از سیره سیاسی حضرت علی(ع) بعد از رحلت پیامبر(ص) که برای براندازیِ تفرقه تلاش کردند، درس عبرت بگیرند.
امام جمعه موقت مشهد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا درمشهد، حجت الاسلام والمسلمین محمد باقر  فرزانه، امام جمعه موقت مشهد امروز 25 خرداد در جمع زائران بارگاه ملکوتی امام هشتم(ع) با اشاره به سیره محروم نوازی حضرت علی(ع) گفت: حضرت علی (ع) در همه احوال به فکر محرومان و ستمدیدگان بود.  

رییس دانشگاه رضوی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه اتحاد کیمیا است، اظهار کرد: تفرقه عامل شکست در بین دوست و دشمنان است که تاریخ نشان می دهد اگر مسلمانان متحد بودند بر همه پیروز می شدند.     

وی درادامه با اشاره به تاریخ اسلام و جنگ صفین گفت: صفین در همان لحظه ای که به پیروزی رسیده بود اختلاف بین لشکریان حضرت علی(ع) سبب شد تا در این جنگ شکست بخورند و دشمن پیروز شود.         

امام جمعه موقت مشهد تفرقه را مهمترین عامل شکست عنوان کرد و افزود: از طرفی هر جا که در بین مسلمانان اتحاد و وحدت و انسجام بوده پیروزی نصیب آنها شده است.  

حجت الاسلام والمسلمین فرزانه با اشاره به وقایع بعد از رحلت پیامبر اکرم(ص) گفت: در آن شرایط خاص اگر حضرت علی(ع) اتحاد بین مسلمانان را حفظ نمی کرد در واقع بعد از رحلت پیامبر(ص) اسلام از بین می رفت.

رییس دانشگاه رضوی با اشاره به سوء استفاده های دشمنان اسلام در آن شرایط تصریح کرد: برخی در آن شرایط تلاش می کردند که آتش اختلاف را روشن کنند اما حضرت علی(ع) همه تلاش خود را در مقابل این اختلاف افکنی ها به کار گرفتند تا از دین رسول خدا حفاظت کنند.  

مدرس دانشگاه رضوی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تفرقه افکنی های پس از انتخابات اخیر گفت: برخی از سیاسیون از سیره سیاسی حضرت علی(ع) بعد از رحلت پیامبر(ص) که برای براندازیِ تفرقه تلاش کردند، درس عبرت بگیرند چرا که دشمن برای نابودی این نظام دندان تیزکرده است.        

امام جمعه موقت مشهد ادامه داد: به بهانه دفاع از حضرت علی(ع) نباید اختلاف ایجاد کرد چرا که این موضوع مصلحت نیست و بایستی در این شرایط اتحاد و انسجام حفظ شود./۲۰۲/۹۳۴/ب۱

ارسال نظرات