۲۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۳:۲۰
کد خبر: ۵۰۵۵۴۰

ضیافت افطاری خانواده روحانیان مرحوم استان قم برگزار شد

ضیافت افطاری خانواده روحانیان فقید استان قم با عنوان «ضیافت نور» با حضور هزار خانواده، در سالن همایش بیداری اسلامی جامعه الزهرا(س) قم برگزار شد.
ضیافت نور

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی مرکز خدمات حوزه‌های علمیه استان قم، ضیافت افطاری خانواده روحانیان فقید استان با عنوان «ضیافت نور» با حضور هزار خانواده، در سالن همایش بیداری اسلامی جامعه الزهرا(س) قم برگزار شد.
در این مراسم، حجت الاسلام والمسلمین محمدی خراسانی عضو هیأت مدیره مرکز خدمات حوزه‌های علمیه، ضمن تسلیت ایام شهادت مولای متقیان حضرت علی (ع)، گفت: در بین اولیا، اوصیا و انبیا مورد مشابهی وجود ندارد که هنگام ضربت خوردن خود جملات عرشی بر زبان جاری کرده باشند بجز امیرمؤمنان و اباعبدالله الحسین (ع) که در پایان عمر خود فرمودند: «بسم‌الله و بالله و علی مله رسول الله»
عضو هیأت مدیره مرکز خدمات، ضمن برشمردن اعمال و عبادات خاص لیالی قدر، با اشاره به حدیثی از پیامبر اکرم (ص) اذعان کرد: بهترین اعمال در این ماه مبارک رمضان، ورع و رعایت تقواست.
حجت الاسلام والمسلمین محمدی خراسانی در توضیح معنای "فوز" در عبارتی که امیرمؤمنان (ع) هنگام ضربت خوردن، فرمودند: "فزت و رب الکعبه" اظهار داشت: طبق تحقیقی که کرده‌ام مهم‌ترین معنای "فوز" پیروزی و ظفرمندی در دینداری و همچنین رهایی و نجات یافتن از دنیا است که هردو معنا در مورد امیرالمؤمنین (ع) به‌طور مطلق صادق است.
وی روحانیان فقید را ناظر بر اعمال خانواده‌هایشان خواند و خاطرنشان کرد: انتظار آنها از شما این است که فرزندان و یادگاران آنها را آنطور که مورد رضایت خدا و پیامبر خداست تربیت کنید.
عضو هیأت مدیره مرکز خدمات، با بیان اینکه ارزش کار همسر روحانیان کمتر از ارزش کار مبلغان نیست، افزود: این همراهی همسران روحانیان است که زمینه ساز موفقیت‌های روحانیان شده است.
وی راز جاودانگی حضرت خدیجه کبری(س) را همراهی با پیامبر اعظم(ص) عنوان کرد و گفت: ارزش کار شما خانواده‌های روحانیان بسیار بالاست و ان شاالله همچون حضرت خدیجه مؤثر در پیشبرد اهداف اسلام هستید./۸۷۲/د
۱۰۲/ی

ارسال نظرات