۲۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۳:۲۹
کد خبر: ۵۰۵۵۵۳
مدیر حوزه علمیه آذربایجان‌غربی:

سرپیچی از سخنان رهبری بزرگترین ظلم در حق خود و جامعه است

مدیر حوزه علمیه آذربایجان‌غربی گفت: امروزه گوش دادن به فرامین رهبری مهم‌ترین وظیفه مردم و مسؤولان است و اگر با جدیت به سخنان ایشان گوش داده نشود، نتیجه جبران ناپذیری در جامعه رخ خواهد داد.
حجت الاسلام محمدی، مدیر حوزه علمیه آذربایجان غربی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت‌الاسلام صفدر محمدی امروز در مراسم جمع خوانی جزء ۲۰ قرآن کریم در مصلای امام خمینی(ره) ارومیه، اظهار داشت: حضرت محمد(ص) در مورد جایگاه والای حضرت علی(ع) در حدیثی که بین شیعه و اهل سنت مشترک است، می‌فرمایند: «برادرم علی(ع) آنچنان فضائلی دارد که قابل شمارش نیست و هرکس یک فضیلت از فضائل ایشان را یاد کند خداوند تمام گناهان گذشته و حال او را می‌آمرزد».

وی با بیان اینکه شب قدر با وجود حضرت علی(ع) ارزش می‌یابد، افزود: در لیالی باعظمت قدر درحالی که همه دست‌ها را بالا برده و قرآن بر سر می‌گذاریم و از خداوند حاجات و آروزهای خود را طلب می‌کنیم اگر از ته دل و با تمام وجود به فضائل حضرت علی(ع) از جمله ولی‌الله و ید‌الله بودن ایشان اعتراف و اقرار کنیم بزرگ‌ترین حاجت را از خدا خواهیم گرفت و آن رهایی از آتش جهنم و آمرزش گناهان است.

حجت‌الاسلام محمدی با بیان اینکه مهم‌ترین فضیلت حضرت علی(ع) تبری جستن از ظلم است، ادامه داد: حضرت(ع) همانگونه که خود در نهج‌البلاغه می‌فرمایند: برای من شب را تا سحر صبح کردن در بیابان و در میان خارهای گزنده و در حالی که دست و پایم در غل و زنجیر باشد بهتر از آن است که خدا و رسول خدا(ص) را ملاقات کنم در حالی که به بندگان خدا ظلم کرده باشم.

وی با اشاره به اینکه گوش نکردن به حرف ولی‌امر مسلمین بزرگترین ظلم به خود، امام مسلمین و امت است، گفت: زیرا هدایت و رهبری امام مسلمین باارزش‌ترین کار است و وقتی مردم به حرف رهبری مثل امام علی(ع) گوش نمی‌دهند گرفتار حکومت افرادی چون معاویه می‌شوند که از انجام هر ظلمی در حق مردم ابایی ندارد.

استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: اگر مردم عصر حضرت علی(ع) به امام‌شان ظلم نمی‌کردند امروزه دیگر این همه ظلم و ستمگری در جهان فراگیر نمی‌شد و داعش در خاورمیانه به وجود نمی‌آمد که دست به کشتن مسلمانان بزند و تمام جهان را تروریست فرابگیرد.

حجت‌الاسلام محمدی عنوان کرد: نتیجه ظلم به حضرت علی(ع) امروزه مسلمان‌کشی و حمایت تعدادی از کشورهای مسلمان منطقه از غده سرطانی در خاورمیانه بوده که در میان اوج درگیری مسلمانان با یگدیگر در امنیت و با خیال راحت به حیات منحوس خود در خاورمیانه ادامه می‌دهد.

مدیر حوزه علمیه آذربایجا‌ن غربی خاطرنشان کرد: امروزه گوش دادن به فرامین رهبری مهم‌ترین وظیفه مردم و مسؤولان است و اگر با جدیت به سخنان ایشان گوش داده نشود، نتیجه جبران ناپذیری در جامعه رخ خواهد داد و ما بر خود می‌بالیم و خدا را شاکریم که در کشور ما مسؤولان و مردم پشت رهبر خود ایستاده و حاضر نیستند در حق رهبرشان همان ظلمی که به امام علی(ع) روا داشته شد دوباره تکرار شود./۲۰۲/۹۳۶/ب۱

ارسال نظرات