۲۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۵:۰۵
کد خبر: ۵۰۵۵۶۰
حجت الاسلام والمسلمین قوامی:

عمل به وصیت های امام علی جامعه ساز است

امام جمعه پردیسان ۴۵ ساعت آخر عمر امام علی(ع) را بسیار آموزنده دانست و گفت: اگر مردم به وصیت های امام علی(ع) عمل کنند جامعه ما جامعه ای ایدآل خواهد شد.
حجت الاسلام و المسلمین قوامی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سید صمصام الدین قوامی، در شب 21 ماه رمضان در مسجد فاطمة الزهرای پردیسان اظهار داشت: حضرت علی(ع) پدر امت بود و با شهادت ایشان امت اسلام یتیم شد.

وی با بیان این که 45 ساعت آخر عمر امام علی(ع) درس های زیادی دارد، خاطرنشان کرد: امام علی اولین جمله ای که بعد از ضربت خوردن فرمودند «فزت و رب الکعبه» بود یعنی قسم به پروردگار که من پیروز شدم.

حجت الاسلام والمسلمین قوامی افزود: حضرت علی(ع) دستور دادند ابن ملجم را آوردند و به او گفتند که آیا من بد امامی بودم و کم به تو مهربانی کردم؛ ولی او در جواب حضرت گفت شما نمی توانید من را از آتش جهنم نجات دهید و در من تأثیر بگذارید.

وی ابراز داشت: حضرت دستور دادند که از ابن ملجم پذیرایی کنند و به او شیر دهند و سفارش کردند که نگذارید بترسد و به او آرامش دهید؛ آنهایی که می گویند اسلام خشن است و شیعه خشن است این رفتار امام علی(ع) با قاتل خود را چگونه تفسیر می کنند.

رییس بنیاد فقهی مدیریت اسلامی با بیان این که امام علی(ع) سفارش کردند که او یک ضربه زد و شما هم باید یک ضربه بزنید و نباید حمام خون به راه بیندازید، گفت: این یک درس است که باید با اسیر مدارا کرد؛ پیامبر فرمودند هیچ کسی را تکه تکه نکنید ولو سگ هار باشد و این برنامه های مترقی امامی است که ضربت خورده است و به جای این که به فکر انتقام باشد این حرف ها را می زند.

وی با بیان این که ما باید آماده مرگ و آمرزیده شدن باشیم، گفت: حضرت علی(ع) در وصیت خود فرمودند که مرگ یکدفعه برای من نیامد و من از قبل منتظر مرگ بودم؛ مرگ برای من زیبا است و پدیده ای نبود که من او را نشناسم؛ من مثل تشنه ای هستم که دنبال آب می گردد و به آب می رسد و مانند جستجوگری هستم که گمشده اش را پیدا می کند.

امام جمعه پردیسان قم با بیان این که مردم امام علی(ع) را بسیار اذیت کردند ولی ایشان حتی ابن ملجم را هم بخشید، اظهار داشت: ما هم نسبت به امامان خود کوتاهی های زیادی کرده ایم ولی امشب از امامان می خواهیم که ما را ببخشند و قطعا خواهند بخشید.

وی با اشاره به وصیت امام علی(ع) به فرزندان خود اظهار داشت: ایشان در وصیت خود بر تقوا، نظم، نماز و زکات سفارش کرد و در ادامه فرمود مساجد را خالی نگذارید و با یتیمان مهربان باشید و دهانشان را منتظر نگذارید.

حجت الاسلام والمسلمین قوامی با اشاره به وصیت حضرت علی(ع) به اصلاح ذات البین و آشتی دادن میان مؤمنان، اظهار داشت: اگر ما به این وصیت ها عمل کنیم جامعه ما جامعه ای ایده آل می شود؛ حضرت علی(ع) در ادامه سفارش می کند که اگر حتی دنیا هم به شما رو کرد شما دنبال دنیا نباشید زیرا دنیا مانند دریای شور است که هرچه انسان بنوشد سیر آب نمی شود.

وی افزود: وصیت بعدی حضرت علی(ع) به امر به معروف و نهی از منکر است زیرا اگر جلو منکر در جامعه گرفته نشود شیوع پیدا کرده و جامعه را مریض می کند./843/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات