۲۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۱
کد خبر: ۵۰۵۵۶۶
حجت الاسلام والمسلمین قریشی:

خدامحوری و خداترسی موجب تشخیص حق از باطل می شود

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی گفت: هرکس تقوا پیشه کرده و خوف و خشیت الهی در قلب او باشد، خداوند او را از فتنه ها نجات داده و در تاریکی ها نورانیتی به او می بخشد که حق را از باطل تشخیص دهد.
حجت الاسلام والمسلمین قریشی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی، نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی در سخنرانی مراسم شب احیا بیست و یکم  رمضان در مصلای ارومیه، اظهار کرد: نهج البلاغه به عنوان سند تشیع ظلوم واقع شده است.

وی با بیان اینکه امیرمؤمنان، نهج البلاغه مجسم  است، تصریح کرد:  بر همه به ویژه مسؤولان واجب است که زندگی امام علی(ع) را الگو و سرمشق قرار دهند.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی به حقوق های نجومی اشاره کرد و افزود: حقوق های نجومی بگیران باید خجالت بکشند؛ امام علی(ع) در راس حکومت اسلامی با اینکه می توانستند بهترین لباس ها را بپوشند آنقدر لباس های خود را وصله زده بودند که از خیاط خجالت می کشیدند.

وی اضافه کرد: در روز قیامت مشخص می شود که چه کسی برنده است، کسانی که حقوق های نجومی  می گیرند یا مسؤولانی که از حکومت داری امام علی(ع) الگو گرفته اند.

امام جمعه ارومیه گفت: ننگ باشد بر جامعه ای که امیرمؤمنان را تحمل نکرده و  ایشان را به اندازه ای اذیت کردند که امام اول شیعیان برای خود از خداوند مرگ درخواست کردند؛ امیرمؤمنان کشته عدالت و انسانیت است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی  بر لزوم مطالعه و تدبر در نهج البلاغه تأکید کرد و گفت:  مطالعه فرمایشات امیرمؤمنان در نهج البلاغه موجب خداترسی و تقوا می شود.

حجت الاسلام و المسلمین قریشی گفت: وظیفه شیعه امیرمؤمنان(ع) تدبر در نهج البلاغه است.

وی تاکید کرد:️ عالم محضر خداست، بنابراین خداوند بر اعمال نهان و آشکار انسان شاهد و ناظر است و به واسطه فرشتگان آنها را ثبت می کند.

استاد حوزه و دانشگاه ارومیه گفت: هر کس تقوا پیشه کرده و خوف و خشیت الهی در قلب او باشد، خداوند او را از فتنه ها نجات داده و در تاریکی ها نورانیتی به او می بخشد که حق را از باطل تشخیص دهد.

وی ️خدامحوری و خدا ترسی را موجب تشخیص حق از باطل دانست و افزود: هر کس تقوا پیشه کند در بهشت هر آنچه را دوست دارد برایش همیشگی می شود و به بالاترین درجه رسیده و با  پیامبران همنشین می شود.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی در پایان تصریح کرد: همه با هر پست و مقامی مجبور به ترک دنیا هستند، بنابراین باید به فکر آخرت بود و  در انجام اعمال صالح تلاش کرد.

مراسم احیای شب بیست و یکم ماه مبارک رمضان با حضور نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی در مصلای ارومیه برگزار شد. در این مراسم پرچم متبرک بارگاه امام حسین (ع) در جمع مردم مومن و خدادوست ارومیه به اهتزار در آمد./936/۲۰۲/ب2

ارسال نظرات