۲۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۲
کد خبر: ۵۰۵۵۷۲
آیت‌الله حسینی بوشهری:

بندگی حضرت حق منشأ نجات انسان از پریشانی است

عضو هیأت رییسه مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه بندگی در حب و بغض برای خداوند متجلی می‌شود، گفت: رعایت حقوق الهی و بندگی خداوند انسان را از هرگونه سردرگمی و تشویش نجات می‌دهد.
آيت الله حسينی بوشهری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله سیدهاشم حسینی بوشهری، عضو هیأت رییسه مجلس خبرگان رهبری، همزمان با شب 21 ماه مبارک رمضان در آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: لیالی قدر با فضیلت‌ترین شب‌ها است.

وی افزود: در این شب مؤمنان و متدینان با هزاران آمال و آرزو با حالت عبادت به توبه و تضرع پرداخته و از درگاه حضرت حق طلب عفو و بخشش می‌کنند تا از فیوضات لیالی قدر بهره‌مند شوند.

آیت الله حسینی بوشهری با بیان اینکه این شب با فضیلت اختصاص به امیرمؤمنان علی(ع) دارد، ابراز کرد: کسب رحمت و رضایت پروردگار با بررسی و شناخت ابعاد شخصیتی وجود مقدس امیرمؤمنان علی(ع) میسر خواهد شد.

عضو هیأت رییسه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه در آموزه‌های دینی اسلام برای کسب رضایت و خشنودی پروردگار عوامل مختلفی وجود دارد، بیان داشت: رضایت حضرت حق بسته به رعایت حدود الهی و رعایت حق الناس دارد، بنابراین لازم است این دو اصل نه تنها در شب قدر بلکه در همه زمانها ‌به صورت یک اصل رفتاری و کرداری در وجود احیا کنندگان تثبیت شود در این صورت است که رضایت الهی کسب می‌شود.

امام جمعه موقت قم با اشاره به شاخصه‌های خدایی شدن و چگونگی نجات بشر از سردرگمی، گفت: رعایت حقوق الهی و بندگی خداوند انسان را از هرگونه سردرگمی و تشویش نجات می‌دهد اما بندگی و معرفت الهی در گرو شناخت خداوند متعال و رعایت حقوق حضرت حق است.

وی ادامه داد: حضرت امیر در نهج البلاغه می‌فرمایند خدای متعال یک سلسله واجبات برشما لازم و فرض دانسته، نکند که در زندگیتان این واجبات الهی و فرایض خداوند را رعایت نکنید؛ انسان هرگز نباید از مرزها و خطوط قرمز الهی که شامل بایدها و نبایدها است، عبور کند. رعایت حقوق و مرز الهی در اصل بندگی معبود است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم محبت ورزیدن به خداوند را از دیگر حقوق الهی دانست و عنوان کرد: محبت به خداوند ثمره بندگی انسان است بندگی در حب و بغض برای خداوند متجلی می‌شود.

آیت الله حسینی بوشهری سپاسگزاری در مقابل نعمات الهی را از دیگر مصادیق حقوق الهی بیان کرد و گفت: انسان وظیفه دارد در مقابل نعماتی که خداوند به او عطا می‌کند شاکر باشد و این شکر گزاری به صورت قلبی، لسانی و سایر اعضای بدن صورت می‌پذیرد. امام علی(ع) فرمودند: خداوند در هر نعمتی برای خودش حقی قرار داده که اگر آن حق رعایت شود نعمت افزایش می‌یابد در غیر این صورت نعمت عطا شده زائل خواهد شد.

امام جمعه موقت قم اضافه کرد: حق دیگر اختصاص به بندگی خالص بدون عجب دارد، زمانی انسان می‌تواند خداوند را خاشعانه و متواضعانه عبادت کند که خود را بدهکار خداوند بداند. انس با قرآن کریم و توجه به روایات ائمه معصومین(ع) انسان را در مسیر بندگی یاری می‌کند. تنها بنده قادر به رعایت حدود و حقوق الهی است.

شایان ذکر است، در حاشیه مراسم احیای شب بیست و یکم ماه مبارک رمضان در محدوده ضلع شرقی آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) صدای نامتعارفی شنیده شد که این صدا ناشی از سوختگی و ترکیدگی یکی از پروژکتورها در اطراف حرم بود که منجر به وحشت مردم شد و طی این وحشت برخی از احیاکنندگان مصدوم شدند که دقایقی بعد مراسم بدون هیچ نگرانی در کمال آرامش و امنیت ادامه و پایان یافت./813/۲۰۲/ب2

ارسال نظرات