۲۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۳
کد خبر: ۵۰۵۶۱۴
امام جمعه ایلام:

دو قطبی سازی جامعه تکرار فتنه بنی صدر در سال ۵۹ است

نماینده ولی فقیه در ایلام با اشاره به دو قطبی کردن و تقسیم مردم به دو دسته موافق و مخالف، گفت: این تقسیم بندی تکرار فتنه بنی صدر در سال ۵۹ است.
محمد نقی لطفی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ایلام، حجت الاسلام والمسلمین محمدنقی لطفی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام، امروز در خطبه های نماز جمعه این شهر در مصلی، اظهار داشت: مثلث شوم آمریکایی، صهیونیستی و سعودی تلاشی برای نابودی آرمان آزادی قدس شریف است.

وی افزود: یکی از مهم ترین اقدام این مثلث شوم شکل گیری تروریسم تکفیری با مدیریت سرویس های جاسوسی رژیم های آل سعود و اسرائیل و ارتکاب جنایات هولناک و مکرر گروه های تکفیری در سراسر جهان اسلام، قضیه فلسطین از اولویت خارج شد. جنگ افروزی مکرر تکفیری ها با حمایت مالی عربستان سعودی و ترکیه انجام می گیرد که حاشیه امنی رای رژیم جعلی اسرائیل فراهم کرده است.

امام جمعه ایلام خاطرنشان کرد: بزرگترین سود و بهره برادری را اسرائیل از این اقدامات داشته است تا ضمن خارج شدن از افکار عمومی جهان اسلام با فراغ بال به شهرک سازی های غیر قانونی خود و سرکوب قیام مردمی فلسطین در اراضی اشغالی بپردازد.

وی ادامه داد: شرکت در راهپیمایی روز جهانی قدس در شرایط حساس امروز از اهمیت بالایی برخوردار است، روز جهانی قدس میراث گرانبهای امام راحل برای رهایی قدس شریف و نابودی اسرائیل است. با گذشت بیش از 38 سال از اعلام برپایی روز جهانی قدس از سوی امام خمینی(ره) در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان و استقبال بی نظیر امت اسلامی از اقدام انقلابی امام ارکان رژیم صهیونیستی و حامی اصلی آن آمریکا را بشدت می لرزاند.

حجت الاسلام والمسلمین لطفی  در ادامه سخنان خود به مسأله واگذاری جایگاه سوخت در مرکز شهرستان ایلام پرداخت و گفت: واگذاری جایگاه سوخت مرکز شهرستان ایلام با پایین ترین قیمت پایمال نمودن بیت المال است. طبق اصل 44 قانون اساسی و دستور رهبر معظم انقلاب به واگذاری بخشی از اموال دولتی به بخش خصوصی برای مسارکت دادن مردم در شکوفائی اقتصادی و ایجاد اشتغال است.

وی عنوان کرد: به همین خاطر سازمان خصوصی سازی مسؤولیت این کار را بعهده دارد. اما ضوابط خاص خود دارد که متاسفانه در واگذاری جایگاه سوخت و پمپ بنزین دولتی ایلام رعایت نشده است و با اینکه قیمت پایه آن قریب به شش میلیارد تومان است با یک سوم این قیمت واگذار شده است و این کار موجب ناراحتی دل سوزان به بیت المال گردیده است.

نماینده ولی فقیه در ایلام با اشاره به دو قطبی کردن و تقسیم مردم به دو دسته موافق و مخالف، اظهار کرد: این تقسیم بندی تکرار فتنه بنی صدر در سال 59 است. برخی از جریانهای سیاسی با ایجاد دو قطبی کردن جامعه درصدد راه اندازی فتنه جدید در کشور هستند.

وی افزود: پس از برگزاری انتخابات شکوهمند و حماسی ملت بزرگ ایران متاسفانه جناحهای سیاسی درصدد مصادره این پیروزی بزرگ و حماسی به نفع خود هستند و با تشکیل محافل درون گروهی با سهم خواهی و تعیین مدیران جدید ادارات و نهاد های دولتی هستند گرچه این جریانها در خلق حماسه انتخابات 29 اردیبهشت کمترین نقش ایفاد کردند.

خطیب جمعه ایلام ابراز کرد: حماسه بزرگ 29 اردیبهشت را ملت ایران و رهبری معظم انقلاب خلق کردند. اما اینها با دو قطبی کردن جامعه به مخالف و موافق دنبال تقسیم غنائم جنگی که در آن نقش نداشتند، هستند. این تقسیم بندی اتحاد و همبستگی مردم که عامل اصلی نجات کشور و مانع ضربه بیگانگان به انقلاب و نظام اسلامی است را تهدید می کند. دشمنان را برای نفوذ در عرصه های مختلف امیدوار می کندف همه باید به تبعیت از رهبری عزیز توطئه جدید دشمن های خارجی و فتنه گران داخلی را خنثی کنیم.

وی تصریح کرد: متأسفانه مسؤول ارشد تیم مذاکره‌ کننده توافق هسته‌ای بارها، به عدم پایبندی و نقض آشکار برجام، از سوی آمریکا اشاره می‌کند اما نسبت به موضع‌گیری و اقدام متقابل ایران هیچ اظهارنظری نمی‌کند.

حجت الاسلام والمسلمین لطفی خاطر نشان کرد: ظاهراً برجام جاده یک بانده است که ایران باید به‌تمامی تعهدات و بندهای برجام موبه‌مو عمل کند، اما آمریکا و متحدان غربی او، هیچ تعهدی برای عمل به مفاد برجام ندارند، این در حالی است که آمریکا بد عهدترین کشورهای جهان است کارنامه سیاهی در عهدشکنی و پایمال کردن معاهدات بین کشورها دارد.

خطیب نماز جمعه ایلام در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه امنیت امروز کشور مرهون مجاهدت‌ها، ایثارگری‌ها و شهادت‌طلبی نیروهای امنیتی به‌ویژه سربازان گمنام حضرت ولیعصر (عج) است، گفت: امنیت کشور موردحسادت دشمنان به‌ویژه رژیم آمریکا، آل سعود و گروه‌های تکفیری داعش و منافقین و مجموعه‌های ضدانقلاب است که همواره درصدد ناامن کردن کشور و راه‌اندازی انفجارها در مراکز حساس و پرجمعیت کشور هستند که به حمدالله موفق نشدند.

وی در بخش دیگری از خطبه‌های این هفته نماز جمعه ایلام، به دستور رهبر معظم انقلاب مبنی بر توقف سند ۲۰۳۰ اشاره کرد و افزود: دستور معظم له در توقف این سند، استقلال فرهنگی کشور را از نابودی و وابستگی فرهنگی نجات داد.

نماینده ولی فقیه در ایلام با تأکید بر اینکه سند 2030، سندی است که استقلال فرهنگی ایران نشانه گرفته و اهداف پلید و شومی در پشت پرده آن نهفته است، گفت: مقام معظم رهبری با تیزبینی همیشگی خود و علم به اهداف و مقاصد شوم طراحان این سند، مخالف خود را با اجرای این سند در کشور اعلام کرد.

وی تأکید کرد: نظام انقلاب اسلامی یک نظام فرهنگی مبتنی بر آموزه‌های دین مبین اسلام، قرآن کریم و سیره اهل‌بیت(ع) است. اما متأسفانه مسؤولان اجرایی به این تذکر رهبری توجه نکرده و در توقف آن تعلل کردند و باوجود امضای سند ۲۰۳۰ اطلاعات درستی از مفاد آن منتشر نکردند.

حجت الاسلام والمسلمین لطفی با بیان اینکه  بیانات رهبری در جمع مسؤولان و کارگزاران نظام اسلامی راجع به تلاش برخی جریان‌های سیاسی مبنی بر دوقطبی شدن کشور، هشداری جدی به مسؤولان کشور و جلوگیری از ایجاد فتنه جدیدی در کشور است، گفت: برخی افراطیون سیاسی با سهم خواهی از دولت جدید تلاش می‌کنند فضای کشور را ملتهب کنند و غالباً این افراطیون در فتنه ۸۸ آتش بیار معرکه بودند و ماها کشور را دچار آشوب و اغتشاش کردند و درنهایت امنیت کشور را در معرض نابودی قراردادند.

وی در پایان تصریح کرد: ریاست محترم جمهوری باید در برابر باج‌خواهی و سهم خواهی این‌ها که اعتقادی به گفتمان امام راحل و رهبری و انقلاب اسلامی ندارند، قاطعانه بایستد، مگر دولت شرکت سهامی است که کسانی به دنبال سهم خود از آن هستند .احزاب و جریان‌های سیاسی که همواره موج‌سواری می‌کنند، لذا طرح پروژه دوقطبی شدن کشور تجربه‌ای خطرناک است که درواقع تکرار فتنه بنی‌صدر و فتنه ۸۸ است، شکست‌خوردگان فتنه ۸۸ درصدد انتقام‌گیری از رهبری و مردم هستند که با حماسه ۹ دی توطئه‌های آنان در نطفه خفه کشد./۸۷۹/۲۰۱/ب2

ارسال نظرات