۲۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۳
کد خبر: ۵۰۵۶۱۸
امام جمعه تبریز: 

دولت در راستای بهبود معیشت مردم حرکت کند

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم گفت: دولت منتخب مردم باید با شناخت دقیق از دغدغه‌های رهبر انقلاب و مطالبات ملت در راستای بهبود وضعیت اقتصادی کشور و معیشت مردم حرکت کند.
حجت الاسلام والمسلمین سید محمد علی آل هاشم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‎شرقی امروز در خطبه‌های نماز جمعه تبریز با اشاره به بخش‌هایی از منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی در جمع کارگزاران نظام، اظهار داشت: رهبر انقلاب بار دیگر بر مسأله اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال تأکید داشتند.

وی با بیان این‌که دولت منتخب مردم باید با شناخت دقیق از دغدغه‌های رهبر انقلاب و مطالبات ملت در راستای بهبود وضعیت اقتصادی کشور و معیشت مردم حرکت کند، تصریح کرد: از دولت منتخب در دوره دوازدهم تقاضا داریم نسبت به بحث اقتصاد مقاومتی، اشتغال و تولید داخلی توجه ویژه‌ای داشته باشد.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم اشتغال زایی و رفع مشکل بیکاری را عامل شکوفایی استعداد نسل جوان و رفع مشکلات اجتماعی و مفاسد بسیاری دانست و گفت: همت مضاعف دولت معطوف به مشکلات نسل جوان باشد، چراکه نیروی کار و آینده ساز کشور همین نسل جوان هستند.

امام جمعه تبریز با بیان این‌که مقام معظم رهبری در سخنان خود از انتخابات 29 اردیبهشت بعنوان عامل اقتدار و تجلی قدرت نظام به جهانیان تعبیر کردند، گفت: مردم به هر کسی که رای داده باشند کار مشترک انجام داده‌اند، ۴۱ میلیون نفر در انتخابات شرکت کرده و به نظام اسلامی رأی دادند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‎شرقی افزود: رهبر معظم انقلاب تأکید فراوان داشتند که مردم را از همدیگر جدا نکنید زیرا دشمن ایران با همه ایران دشمن است، این‌که برخی جناح مقابل را با عناوین مختلف متهم کنند و چند قطبی در جامعه ایجاد کنند، به هیچ عنوان به صلاح جامعه نیست.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فرا رسیدن سالروز تأسیس جهاد سازندگی با فرمان امام خمینی(ره) در ۲۷ خرداد ماه، اظهار داشت: نقش جهاد سازندگی در کنار سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و سایر نیروهای مسلح در هشت سال دفاع مقدس هیچ‌گاه فراموش نخواهد شد.

وی ادامه داد: کارنامه جهاد سازندگی نشان از تلاش و سخت‌کوشی جهادگران گمنام در عرصه‌های مختلف دارد، جهادگران در سخت‌ترین شرایط بزرگ‌ترین موانع را مسیر رو به پیشرفت انقلاب اسلامی ایران برداشتند و به‌حق از سوی رهبر انقلاب با عنوان سنگرسازان بی‌سنگر نام گرفتند.

حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم با بیان این‌که تلاش جهادسازندگی تنها در دوران دفاع مقدس خلاصه نشد، خاطرنشان کرد: جهاد سازندگی پس از پایان جنگ تحمیلی نیز در برابر محرومیت‌زدایی، توسعه و عمران به سمت خودکفایی حرکت کرد و در حال حاضر جهاد سازندگی شاهد فداکاری جهادگرانی است که در رفع مشکلات مردم و تحقق اقتصاد مقاومتی همت عالی دارند.

امام جمعه تبریز در بخش دیگری از سخنان خود فرا رسیدن سالروز شهادت دکتر مصطفی چمران را تسلیت گفت و با اشاره به نقش این شهید والامقام در دوران دفاع مقدس اظهار داشت: آن شخصیت برجسته و اندیشمند ۳۱ خرداد سال ۶۰ در دهلاویه به شهادت رسید که این روز را به نام بسیج اساتید هم نامگذاری کردند.

وی با بیان این‌که مجاهدت شهید چمران تنها در جنگ تحمیلی خلاصه نمی شود، گفت: شهید چمران برای مقابله با رژیم طاغوت به مصر رفت و دوره‌های آموزشی را آنجا گذراند و سپس به لبنان رفت و به ترتیب نیروهای حزب الله پرداخت، بعد از ۲۲ سال دوری از وطن به ایران برگشت و فداکاری‌های عظیمی در هشت سال دفاع مقدس انجام داد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‎شرقی در پایان با اشاره به این‌که آمریکا هیچ گاه قابل اعتماد نبوده و نیست، اظهار داشت: آمریکا با اصول، مبانی و ایدئولوژی نظام اسلامی ایران مشکل دارد و با اصل نظام مخالف است، از این رو مسؤولان نظام به ویژه دستگاه دیپلماسی کشور کشور هیچ‌گاه نباید فریب سیاست‌های ایالات متحده آمریکا را بخورد./935/۲۰۱/ب2

ارسال نظرات