۲۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۴
کد خبر: ۵۰۵۶۴۲
امام جمعه ارومیه:

مشکل ایران و آمریکا حل‌شدنی نیست

امام جعه ارومیه گفت: مشکل ایران و آمریکا حل‌شدنی نیست و این دو به مانند دو خط موازی هستند که هرگز به هم نخواهند رسید چون آمریکا با ماهیت جمهوری اسلامی بودن ایران مشکل دارد.
قریشی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت‌الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی در خطبه‌های سومین نماز جمعه ماه رمضان امسال با اشاره به زندگی ساده حضرت علی(ع) به عنوان حاکم یک کشور اسلامی، اظهار داشت: حضرت علی(ع) در حالی که می‌توانست بهترین خوردنی و پوشیدنی را برای خود انتخاب کند ولی هوای نفس هیچگاه موفق نشد به ایشان غالب شود و امیرمؤمنان(ع) را به سوی بهره‌مندی از لذت‌های دنیوی سوق دهد.

وی با اشاره به اینکه همه مردم و مسؤولان کشور باید زندگی حضرت علی(ع) را مطالعه کرده و از آن درس بگیرند، افزود: نیاز امروز جامعه ما توجه به فرهنگ علوی و الگو گرفتن از حضرت علی(ع) است و در قیامت کسانی که علی‌وار در این دنیا  زندگی کرده‌اند برنده اصلی بوده و معاویه‌وارها مغلوب واقعی خواهند بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین قریشی با بیان اینکه در اسلام بیش از ۲۰۰ روایت وجود دارد مبنی بر اینکه صدقه عذاب و خشم الهی را از انسان بر‌می‌گرداند، گفت: در ماه رمضان و بعد از آن مؤمنان شایسته است با تأسی به امام علی(ع) فقیران را از یاد نبرده و به آنان کمک کنند و در این مسیر امامشان را سرمشق خود قرار دهند که کمک به یتیمان و بیوه‌زنان را وظیفه خود دانسته و به پدر یتیمان معروف شده بود.

امام جمعه ارومیه با بیان اینکه فرد نظامی همیشه باید بیدار و آگاه باشد، ادامه داد: جای تقدیر و تشکر از همه نیروهای نظامی و امنیتی کشور وجود دارد که در مدت زمان کوتاهی تروریست‌ها را از سراسر ایران جمع کرده و امنیت را در کشور برقرار کردند و مردم نیز ضمن قدردانی باید از آنان حمایت و پشتیبانی کنند.

وی با اشاره به فرمایشات رهبری تصریح کرد: مشکل ایران و آمریکا حل‌شدنی نیست و این دو به مانند دو خط موازی هستند که هرگز به هم نخواهند رسید و برخی فکر حل مشکل بین این دو را از سر بیرون کنند زیرا برای آمریکا انرژی هسته‌ای و حقوق بشر بهانه‌ای بیش نیست بلکه آمریکا با ماهیت جمهوری اسلامی بودن ایران مشکل دارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین با اشاره به اینکه ترامپ نماد فساد و رهبر ایران نماد معنویت و خداترسی بوده و این دو نمی‌توانند کنار هم قرار بگیرند، عنوان کرد: ما در طول ۴۰ سال بارها آمریکا را آزمودیم و در همه این آزمایش‌ها آمریکا شکست خورد و آمریکا و غرب قابل اعتماد نیستند و مسؤولان باید در برابر آنان آگاه باشند.

وی با اشاره به فرمایشات رهبری در ارتباط با برجام، خاطرنشان کرد: در قضیه برجام مذاکره کنندگان که از نیروهای انقلابی کشور هستند در پاره‌ای از موارد ناخداگاه به غربی‌ها اعتماد کردند و در برابر دشمنان کوتاه آمدند و نتیجه آن امروز نقض برجام و تصویب تحریم‌های جدید علیه ایران است.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی بیان داشت: در مواجهه با فتنه‌ها همه باید به طور صریح موضع خود را مشخص کنند و همانگونه نباشد که در قتنه ۸۸ برخی در برابر اقدام فتنه‌گران مواضع خود را صریح بیان نکردند و از آن بابت آسیب‌های جدی به کشور وارد شد و تا امروز این آسیب‌ها ادامه دارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین قریشی تأکید کرد: برای ادامه مسیر انقلاب و نظام همه باید باهم متحد و منسجم بوده و این را بدانند هر زمان که ایرانی‌ها با یکدیگر متحد بوده‌اند دشمن شکست خورده و زمان‌هایی که تفرقه بین‌شان ایجاد شده، شکست خورده‌اند./۹۳۶/۲۰۱/ب2

ارسال نظرات