۲۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۰
کد خبر: ۵۰۵۶۵۳
آیت الله علم الهدی مطرح کرد؛

آتش به اختیار به معنای اعتماد رهبری به افسران جنگ نرم است، نه جواز اقدامات خودسرانه

آیت الله علم الهدی با تبیین واژه آتش به اختیار، گفت: «آتش به اختیار» به معنای اعتماد رهبری به افسران جنگ نرم است.
آیت الله علم الهدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت الله سید احمد علم الهدی ظهر امروز در خطبه های سیاسی عبادی نماز جمعه مشهد مقدس که در جوار بارگاه منور رضوی برگزار شد، با اشاره به فرارسیدن سالروز شهادت جانسوز امیرمؤمنان(ع)، گفت: امام راحل می فرمودند «اگر در زمان امیرمؤمنان(ع) 10 نفر مانند رزمندگان و بسیجیان انقلاب اسلامی حضور داشتند، ایشان این گونه مظلوم واقع نمی شد».

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی در بخش اصلی سخنان خود با اشاره به دیدار اخیر دانشجویان با رهبر معظم انقلاب اسلامی، به تبیین دستور «آتش به اختیار» ایشان خطاب به دانشجویان پرداخت و اظهار کرد: این که می بینید امروز رهبر معظم انقلاب در جمع نیروهای متعبد روشن اندیش دانشگاهی با کمال صراحت و صمیمیت به آن ها می گویند «شما افسران جنگ نرم در این عرصه آتش به اختیار هستید»، نشان می دهد ایشان نیروهای متدینی دارند که امیرمؤمنان(ع) در زمان خود چنین نیروهایی نداشتند.

وی تصریح کرد: فرمان «آتش به اختیار» به معنای عمل خودسرانه نیست. معنای این فرمان رهبر معظم انقلاب این بود که ایشان آنقدر نسبت به نیروی جوان متدین امروز کشور اعتماد دارند که می گویند شما می توانید بدون الهام از قرارگاه فرماندهی وارد عمل شوید. یعنی شما هم دشمن را به خوبی می شناسید و هم می توانید دشمنان را براندازید.

آیت الله علم الهدی خاطرنشان کرد: فرمانده جنگ زمانی به رزمنده خود فرمان «آتش به اختیار» می دهد که می داند آن رزمنده دشمن را اشتباه نمی گیرد، در مبارزه برابر دشمنان کوتاه نمی آید و در خط براندازی دشمنان قرار گرفته است. وقتی چنین اطمینانی حاصل شود، به او فرمان «آتش به اختیار» می دهد.

واکنش به حاشیه سازی برخی جریان ها پیراموم مفهوم «آتش به اختیار»

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی به حاشیه سازی های برخی جریانات پیرامون این فرمان رهبر معظم انقلاب به دانشجویان اشاره کرد و گفت: این که شخصی بگوید «آتش به اختیار دو طرفه است» چه معنایی دارد؟ طرف مقابل در این جبهه، دشمنان و فریب خوردگان و مزدوران آن ها هستند که با اصول ارزشی انقلاب اسلامی در حال مبارزه هستند.

وی فرمان «آتش به اختیار» رهبر انقلاب خطاب به دانشجویان را تعیین تکلیفی برای تمام دستگاه های مسؤول اعم از دستگاه های اجرایی و قضایی دانست و تصریح کرد: دستگاه های مسؤول باید به عنوان یک فرمانده برای افسران جوان جنگ نرم ایفای نقش کرده و در تمام شرایط به آن ها کمک کنند.

آیت الله علم الهدی افزود: باید خدا را بابت حضور چنین جریان متدینی در میان نسل سوم انقلاب اسلامی شکر کرد و شکل گیری چنین میادینی نشانه ای در راستای فراهم شدن شرایط ظهور امام زمان(عج) است./۸۲۰/۲۰۱/ب2

ارسال نظرات