۲۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۴۴
کد خبر: ۵۰۵۶۷۷
امام جمعه پردیسان:

خواسته های یونسکو ملاک تصمیم گیری مسؤولان نباشد

مدیر مرکز فقهی مدیریت اسلامی خطاب به مسؤولان و کارگزاران کشور، گفت: به جای آن که یونسکو و یونیسف را ملاک تصمیم‌گیری‌های خود قرار دهید، قرآن کریم را انتخاب کنید.
حجت الاسلام و المسلمین قوامی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سید صمصام الدین قوامی امام جمعه پردیسان قم، امروز در خطبه‏‌های عبادی سیاسی نمازجمعه پردیسان با تأکید بر اهمیت بسیار زیاد شب‌ قدر، اظهار داشت: درک عظمت و ارزش شب‌‌ قدر بسیار دشوار است.

حجت الاسلام والمسلمین قوامی با بیان این که شب قدر از اختصاصات امت اسلامی است، ابراز داشت: لیلةالقدر  مختص مسلمانان است، از این رو شیعه و سنی در این شب  به عبادت خداوند متعال مشغول می‌شوند.

وی با تأکید بر این که عظمت شب قدر بر کسی پوشیده نیست، تصریح کرد: عظمت این ماه به خاطر نزول قرآن کریم بر پیامبر اکرم(ص) است. در این شب انسان‌ها به درگاه خداوند توبه می‌کنند و تقدیر بشر در این شب نوشته می‌شود.

امام جمعه پردیسان، در ادامه افزود: هر کسی به اندازه ظرفیت خود از شب‌های قدر بهره می‌گیرد. در این شب فرشتگان نازل می‌شوند تا تقدیر انسان‌ها را بر اساس میزان درک آنها از این شب بنویسند.

وی با بیان این که خداوند متعال اهمیت ویژه‌ای برای مؤمن قائل است، گفت: مؤمن به اندازه‌ای در درگاه خداوند ارزشمند است که اگر شخصی بر علیه او قیام کند، خداوند با او اعلان جنگ می‌کند.

مدیر مرکز فقهی مدیریت اسلامی با مهم ارزیابی کردن ایمان به خداوند و رسولش، اظهار داشت: شرط ایمان به خداوند و معاد  و اطاعت از او است. بنابراین بدون اطاعت، ایمان به خداوند و معاد معنایی نخواهد داشت.

وی با تأکید بر این که عدم تبعیت امت اسلامی از سلسله الذهب انسان را به سوی شر سوق می‌دهد، ابراز داشت: در هر نزاعی که میان امت اسلامی رخ می‌دهد ضروری است تا خداوند متعال و رسولش را مرجع حل آن اختلاف قرار دهیم.

حجت الاسلام والمسلمین قوامی، تصریح کرد: حضرت امام رضا(ع) امام را راهنمای مردم معرفی می‌کند می‌کند تا از پرتاب شدن انسان‌ها به دره‌ جلوگیری کند، از این رو هر کسی که از راهنما جدا شود نابود خواهد شد چرا که این راهنما از مسیر صراط مستقیم برای بندگی پروردگار اطلاع دارد.

وی، خاطرنشان کرد: امت اسلامی به سبب بی‌توجهی به امام علی(ع) ایشان را از دست دادند که در نتیجه عمل ناشایست خود به گمراهی دچار شدند.

امام جمعه پردیسان، در ادامه افزود: امیرمؤمنان(ع) قبل از شکافته شدن سرش، جگرش تکه‌تکه شده بود چرا که حضرت در خطبه 27 نهج‌البلاغه نسبت به بی‌مهری مردم گلایه می‌کند و می‌فرماید؛ جگرم به خاطر اعمال مردم تکه‌تکه شده است. 

وی با بیان این که واژگون کردن واژه‌ها کار ابلیس است، خاطرنشان کرد: همان انسان‌هایی که غدیر را تبدیل به سقیفه کردند، جای جلاد و شهید را نیز تغییر می‌دهند. آنها همان کسانی هستند که خوبی‌ها را بد و بدی‌ها را خوب جلوه می‌دهند.

مدیر مرکز فقهی مدیریت اسلامی خطاب به مسؤولان و کارگزاران کشور، گفت: به جای آن که یونسکو و یونیسف را ملاک تصمیم‌گیری‌های خود قرار دهید، قرآن کریم را انتخاب کنید.

وی، تصریح کرد: متأسفانه برخی رویکردشان به علی‌(ع) است اما عملکردی متفاوت با رویکرد خود دارند چرا که با دوستان امیرمؤمنان(ع) همراه نیستند.

حجت الاسلام والمسلمین قوامی، خاطرنشان کرد: تفکری که بخواهد به تدریج جمهوری اسلامی ایران را در دهان غرب بیاندازد به درد انقلاب اسلامی نمی‌خورد. چرا که رهبر معظم انقلاب است که حرف آخر را خواهد زد.

وی اظهار داشت: اطاعت از امام(ع) واجب است و به تبع آن اطاعت از نائبان عام و خاص امام(ع) نیز واجب خواهد بود چرا که عدم اطاعت از آنها به منزله عدم اطاعت از پروردگار است که نتیجه آن حاکمیت سرنوشت شوم بر امت اسلامی خواهد بود./878/پ۲۰۱/ج۱

ارسال نظرات